Οριστική λύση στο πρόβλημα που δημιούργησαν οι υψηλές δανειακές υποχρεώσεις της – οι οποίες προσεγγίζουν το 1 δισ. στερλίνες – αλλά και αρκετές προϊοντικές αρρυθμίες του παρελθόντος υπόσχεται να δώσει το νέο στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης της Aston Martin. Μόλις την Παρασκευή 15 Ιουλίου η ηγεσία της εταιρείας, που ιδρύθηκε το 1913 και αποτελεί παρά τα προβλήματά της ένα από τα πολυτιμότερα πετράδια του στέμματος της βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 653 εκατ. στερλινών ώστε να διασφαλίσει το μέλλον της. Το σπουδαίο για αυτήν είναι η επένδυση 78 εκατ. στερλινών από το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας (PIF) με αντάλλαγμα ποσοστό 16,7% και δύο μη εκτελεστικά μέλη στο διοικητικό της συμβούλιο, ενώ τα υπόλοιπα 575 εκατ. στερλίνες θα αντληθούν μέσω έκδοσης δικαιωμάτων προτίμησης που θα πραγματοποιηθεί το ερχόμενο φθινόπωρο. Η κίνηση αυτή θα μειώσει από το 22% στο 18,3% το μερίδιο του Λανς Στρολ, σημερινού εκτελεστικού προέδρου της Aston Martin, ωστόσο ο ίδιος έχει δεσμευθεί ότι θα αποκτήσει μέσω της εταιρείας του, Yew Tree, επιπλέον μερίδιο αξίας 105,3 εκατ. στερλινών για να αυξήσει ξανά τη συμμετοχή του. Αντίστοιχα η συμμετοχή της Mercedes θα μειωθεί από το 11,7% στο 9,7%, αλλά η γερμανική εταιρεία θα επενδύσει επιπλέον 56 εκατ. στερλίνες για να αυξήσει και πάλι το μερίδιό της. Από την πλευρά του το Δημόσιο Ταμείο Επενδύσεων της Σαουδικής Αραβίας – το οποίο συμμετέχει και στην επίσης βρετανική McLaren και στην αμερικανική εταιρεία κατασκευής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων Lucid – δεν απέκλεισε μια νέα επένδυση στην Aston Martin το φθινόπωρο μέσω της τότε διαδικασίας.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.