Ο Τζίμι Κίμελ επιστρέφει φέτος, στην 96η Τελετή Απονομής των Βραβείων Όσκαρ ως οικοδεσπότης για τέταρτη φορά. Τον ξεπερνούν στην ανταγωνιστική κούρσα των οικοδεσποτών, χάρη στο απίστευτο σερί οσκαρικών παρουσιάσεων που σημείωσαν στην ιστορία του θεσμού, οι Μπομπ Χόουπ (19 φορές), Μπίλι Κρίσταλ (9 φορές) και Τζόνι Κάρσον (5 φορές). Γι’ αυτή τη βραδιά, ο Κίμελ, όπως ομολογεί στο Deadline, προετοιμάζεται εβδομάδες και μήνες πριν για τον μονόλογό του στην έναρξη της τελετής απονομής, ενώ είναι ένας από τους λίγους στην αίθουσα του Dolby Theatre όπου πραγματοποιείται η τελετή, που έχει δει όλες τις ταινίες.

«Νομίζω ότι βλέπω περισσότερες ταινίες από τον οποιονδήποτε – όχι μόνο όταν παρουσιάζω τα Όσκαρ. Βλέπω περίπου 100 ταινίες το χρόνο. Το θέτω ως στόχο να δω όλες τις ταινίες, ακόμα και τις μικρού μήκους ταινίες, τα μικρού μήκους animation, τα πάντα.», δηλώνει ο ίδιος στη συνέντευξή του στο Deadline.

Ο Κίμελ πήρε το βάπτισμα του πυρός στα Όσκαρ το 2017 με το περιβόητο «Envelopegate», όταν ο Γουόρεν Μπίτι και η Φέι Ντάναγουεϊ ανακήρυξαν το μιούζικαλ La La Land ως Καλύτερη Ταινία έναντι του πραγματικού νικητή της αλησμονήτης εκείνης βραδιάς, του Moonlight. Το 2018 επέστρεψε με άφθονα αστεία γι’ αυτό το μπέρδεμα και μετά από κάποια χρόνια απόστασης από τη σκηνή των Όσκαρ και αφού σημειώθηκε το περιστατικό-σοκ με το χαστούκι του Γουίλ Σμιθ στον οικοδεσπότη Κρις Ροκ το 2022, επανήλθε στα Όσκαρ το 2023. Η τηλεθέαση ανέβηκε με αποτέλεσμα η Ακαδημία να τον ξανακαλέσει φέτος. Τι θα δούμε; Σίγουρα, βοηθάει το φαινόμενο «Barbenheimer», της «Barbie» και του «Οπενχάιμερ», δηλαδή, που έστειλε τον κόσμο στους κινηματογράφους, οπότε, επιστρατεύονται: «Μαχητικά, αερόστατα, καμπριολέ ροζ αυτοκίνητα: ό,τι χρειάζεται για να είναι ο Kimmel στην ώρα του! »

«Όταν είμαι στη σκηνή και όλα είναι έτοιμα, είναι διασκεδαστικό να παρουσιάζω σε όλους τη δουλειά που έχουν κάνει.»

«Δεν μου αρέσει η προετοιμασία μέχρι τη βραδιά των Οσκαρ, αλλά μου αρέσει πραγματικά να είμαι ο οικοδεσπότης του σόου», λέει ο κωμικός στο Deadline, προσθέτοντας: «Όταν είμαι στη σκηνή και όλα είναι έτοιμα, είναι διασκεδαστικό να παρουσιάζω σε όλους τη δουλειά που έχουν κάνει. Νομίζω ότι είναι σαν να φτιάχνεις κρυφά ένα αυτοκίνητο σε ένα γκαράζ και μετά φέρνεις την οικογένεια να το δει.»

Η προετοιμασία του ξεκινάει μήνες πριν: «Ξεκινάμε πραγματικά σοβαρά όταν ανακοινωθεί, γιατί μέχρι τότε δεν μπορούμε να αποκαλύψουμε σε κανέναν ότι θα γίνει, οπότε και αρχίζω να σκέφτομαι πράγματα. Κρατάω μικρές σημειώσεις για τα βραβεία όλη την ώρα. Ξέρετε, αν σκεφτώ κάτι, το βάζω σε ένα μικρό φάκελο στον υπολογιστή μου και επιστρέφω σε αυτό όταν το χρειάζομαι. Αλλά όσον αφορά το να γράφουμε συγκεκριμένα αστεία και να βρίσκουμε ιδέες για την παράσταση, νομίζω ότι αρχίζουμε την προετοιμασία από την ημέρα που το ανακοινώνουμε στον Τύπο (σ.σ. στα μέσα Νοεμβρίου).»

Και όχι, δεν μοιράζεται τον μονόλογό του με κανέναν. Ο μονόλογος του Τζίμι Κίμελ παραμένει επτασφράγιστο μυστικό μέχρι το σόου. Όπως σημειώνει ο ίδιος: «Δεν εμπιστεύομαι μια ομάδα αγνώστων, και επίσης δεν είμαι σίγουρος ότι βοηθάει πραγματικά αν θα πήγαινα σε ένα κλαμπ και δοκίμαζα τα αστεία μου μπροστά σε ένα κοινό, γιατί δεν νομίζω ότι θα λάμβανα την ίδια ανταπόκριση που θα είχα από τους ανθρώπους στους οποίους αναφέρονται τα αστεία. Αυτό που προσπαθώ να κάνω είναι να δοκιμάσω τα αστεία σε άτομα που έχουν πάει στα Όσκαρ, που καταλαβαίνουν τη δυναμική εκεί και επίσης που θα είναι ειλικρινείς μαζί μου και θα πουν, «Ναι, μου αρέσει αυτό περισσότερο από αυτό, και ίσως να του λείπει αυτό».

«Τα Όσκαρ είναι η κορωνίδα των απονομών βραβείων.»

Πόσο διαφορετικά νοιώθει όμως ο Τζίμι Κίμελ, έμπειρος παρουσιαστής των βραβείων Emmy και άλλων σόου, ακόμα και κατά την πανδημία όταν αναγκάστηκε να γίνει οικοδεσπότης χωρίς κοινό; Είναι τα Όσκαρ το απόλυτο σόου, αυτό που όλοι κατηγορούν, αλλά όλοι πάντοτε βλέπουν;  «Προφανώς, τα Όσκαρ είναι η κορωνίδα των απονομών βραβείων», σχολιάζει ο Κίμελ, ενώ συμπληρώνει: «Τα Όσκαρ έχουν μεγάλη ιστορία και πολύ μεγάλη αίγλη, στοιχεία τα οποία τα κάνουν ακόμα πιο περίπλοκα για μένα που έχω ασχοληθεί με αυτά τόσες φορές. Ξέρετε, όταν κάναμε εκείνα τα σόου μετά τα Όσκαρ, ένιωθα ότι η Ακαδημία δεν ήθελε να τα κάνουμε. Μετά έπρεπε να πάρουμε την άδειά τους για την παραμικρή λεπτομέρεια, ακόμα και για αστεία των λίγων λεπτών που θα προβάλλονταν ζωντανά έπρεπε να πάρουμε την έγκρισή τους, έβαζαν πολλούς περιορισμούς. Τώρα είναι αναζωογονητικό που έχω μια εντελώς διαφορετική σχέση με την Ακαδημία, οι οποίοι όχι μόνο δεν είναι περιοριστικοί, αλλά δεν ρωτούν καν τι θα κάνω. Απλώς με αφήνουν να το κάνω.»