Μετά από τρεις μήνες απεργιών και πεισματικής άρνησης των μεγάλων εταιριών παραγωγής να βάλουν έστω και μια σταγόνα νερό στο κρασί τους, την Τρίτη (01/08) φάνηκε για πρώτη φορά μια αχτίδα φωτός στο βαθύ σκοτάδι της βιομηχανίας του θεάματος. Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το Variety, η πρόεδρος της Ένωσης Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης (AMPTP), Carol Lombardini, επικοινώνησε με τον ομόλογό της στην Ένωση Σεναριογράφων της Αμερικής (WGA) σε μια προσπάθεια να ξεκινήσουν εκ νέου οι διαπραγματεύσεις. Αυτή είναι η πρώτη επικοινωνία μεταξύ των δύο πλευρών από την 1η Μαΐου, όταν οι συνομιλίες κατέρρευσαν και η Ένωση των Σεναριογράφων κατέβηκε σε απεργία διαρκείας.
Η WGA ενημέρωσε τα μέλη της για την προσέγγιση της Ένωσης Παραγωγών Κινηματογράφου και Τηλεόρασης προς την Ellen Stutzman, την επικεφαλής των διαπραγματεύσεων της Ενωσης Σεναριογράφων, το βράδυ της Τρίτης. Νωρίτερα μέσα στην ημέρα, ολόκληρος ο κλάδος είχε βουίξει πως ενδεχομένως να σημειωθεί μια κάποια πρόοδος στις μακροχρόνια αδιέξοδες συνομιλίες, καθώς διαδόθηκε σχεδόν αμέσως η είδηση ότι η επιτροπή διαπραγμάτευσης των συμβάσεων της WGA κάλεσε τα μέλη της σε συνάντηση το απόγευμα της Τρίτης, χωρίς προειδοποίηση.
Η συνάντηση μεταξύ των δύο ενώσεων ορίστηκε για την Παρασκευή (04/08). Ωστόσο, η WGA και η ΑΜΡΤΡ συνεχίζουν να διαφωνούν σε πλήθος θεμάτων. Η Ένωση Παραγωγών έχει ήδη απορρίψει τις προτάσεις της Ενωσης Σεναριογράφων για τη θέσπιση ενός μίνιμουμ τηλεοπτικού προσωπικού και την καταβολή ποσοστών με βάση την τηλεθέαση, μεταξύ άλλων.
Η παρούσα προσέγγιση έρχεται μετά από απεργίες τριών μηνών, μέσα στους οποίους και η Ενωση Ηθοποιών του Χόλιγουντ (SAG-AFTRA), η οποία εκπροσωπεί 160.000 καλλιτέχνες, τάχθηκε στο πλευρό των σεναριογράφων και κύρηξε απεργία στις 14 Ιουλίου, πιέζοντας τα στούντιο να αυξήσουν τις αμοιβές και τα ποσοστά για το περιεχόμενο streaming, και να αναπτύξουν κανόνες και προστατευτικές γραμμές γύρω από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο.
Οι ταυτόχρονες απεργίες των συνδικάτων σεναριογράφων και ηθοποιών – οι πρώτες που πλήττουν το Χόλιγουντ από το 1960 – έχουν βάλει στον πάγο τις περισσότερες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές. Ο αντίκτυπος στην εφοδιαστική αλυσίδα του Χόλιγουντ αναμένεται να είναι αισθητός τους επόμενους μήνες και με τον καιρό αναμένεται να αυξηθεί.
Μετά από μια τόσο μακρά περίοδο αδιεξόδου μεταξύ της AMPTP και της WGA, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η διοίκηση έχει σκεφτεί τις προσφορές και τους τομείς συμβιβασμού που θα μπορούσαν να φέρουν τις δύο πλευρές πιο κοντά σε έναν διακανονισμό και μια νέα σύμβαση. Οι πρόεδροι των δύο ενώσεων αναμένεται να επικεντρωθούν στο χρονοδιάγραμμα και την υλικοτεχνική υποδομή παρά στις λεπτομέρειες της συμφωνίας στη συνάντηση της Παρασκευής, σύμφωνα με πληροφορίες που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Σεναριογράφων.
View this post on Instagram
Πάντως, μετά από εβδομάδες σκληρής ρητορικής από τους απεργούς σεναριογράφους, η ηγεσία της WGA δέχεται πιέσεις να υλοποιήσει τις βασικές προτεραιότητες που αναγράφονται στις πικέτες τους. Μεταξύ των κυριότερων αιτημάτων της WGA είναι ένα σχέδιο για τον καθορισμό ενός ελάχιστου επιπέδου στελέχωσης των τμημάτων σεναρίου ανάλογα με το μέγεθος της παραγωγής και τον αριθμό των επεισοδίων κάθε σειράς. Η ένωση επιδιώκει επίσης να καθιερώσει μια ελάχιστη εγγύηση 10 εβδομάδων συνεχούς εργασίας για τους σεναριογράφους κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης και τουλάχιστον τρεις εβδομάδες ανά επεισόδιο μετά την έγκριση της σειράς. Τέλος, η WGA έχει δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην ανάγκη ρύθμισης, αντί απόλυτης απαγόρευσης, της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης.
Οι επικεφαλής της WGA κατέστησαν επίσης σαφές ότι η AMPTP πρέπει να συμφωνήσει να διαπραγματευτεί το πλήρες πρόγραμμά της, διαφορετικά οι συνομιλίες δεν θα είναι πολύ παραγωγικές.
«Έχουμε καταστήσει σαφές ότι αυτά που ζητάμε είναι απολύτως απαραίτητα», δήλωσε ο David Goodman, συμπροεδρεύων της επιτροπής διαπραγμάτευσης των σεναριογράφων στο Variety. «Μέχρι να συμφωνήσουν σε αυτόν τον όρο, δεν πρόκειται να υπάρξει συζήτηση γόνιμη».