Σε νέο εθνικό πρωταθλητή στους τομείς των παραχωρήσεων, της ενέργειας και των κατασκευών εξελίσσεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Μεγάλα έργα που θα έχει ολοκληρώσει το 2025 θα αποδίδουν στους μετόχους της σωρευτικά έσοδα έως και το 2050 τουλάχιστον 20 δις. ευρώ.

Ο όμιλος, σύμφωνα με όσα είπε η διοίκηση του στη χθεσινή Investor Day, επιδιώκει ελεύθερες ταμειακές ροές 300 εκ. ευρώ ετησίως από το 2025 και μετά. Με αυτά θα χρηματοδοτεί μέρος ενός επενδυτικού προγράμματος «μαμούθ» της τάξης των 6,5 δις. ευρώ, θα εξυπηρετεί τον δανεισμό τους και θα διανείμει μερίσματα στους μετόχους.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ήδη έχει ταμειακά διαθέσιμα άνω του 1 δις. ευρώ, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται να τρέξει και νέα έκδοση ομολογιακού δανείου.

Τα πρώτα έργα που απαιτούν την άμεση συμμετοχή του ομίλου με 630 εκ. ευρώ έως το 2023 είναι η εξολοκλήρου εξαγορά της ΗΡΩΝ (παραγωγή και προμήθεια ενέργειας),  η ανάπτυξη του IRC στο Ελληνικό (συνολική επένδυση 1 δις. ευρώ), η κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι (σύμβαση 500 εκ. ευρώ), τα έργα της Εγνατίας οδού (συνολικού ύψους 700 εκ. ευρώ) και η κατασκευή της σύγχρονης μονάδας ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο το φυσικό αέριο ισχύος 880 MW στην Κομοτηνή (375 εκ. ευρώ).

Ο όμιλος, όπως αναφέρουν πληροφορίες από τους αναλυτές που συμμετείχαν στη χθεσινή ενημέρωση της διοίκησης, δεν σκοπεύει να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ για την άνετη υλοποίηση των πρώτων επενδύσεων ύψους 630 εκ. ευρώ, παίρνει μεγάλες ανάσες από την ωρίμανση των προηγούμενων ομολογιακών δανείων άνω των 600 εκ. ευρώ το 2025.

Τα οφέλη σε βάθος ετών για τους μετόχους είναι σημαντικά και όπως προαναφέρθηκε οι ελεύθερες ταμειακές ροές ανέρχονται σε 300 εκ. ευρώ ετησίως από το 2025 και μετά. Εξ αυτών 145 με 190 εκ. ευρώ (το 50% και πάνω) θα προέρχονται από τα έργα ΑΠΕ και τη θερμική ενέργεια. Ως προς την «πράσινη» ενέργεια ο στόχος για την εγκατεστημένη ισχύ παραμένει στα 3 GW στην επόμενη πενταετία. Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ήδη έχει ξεκινήσει την κατασκευή του αιολικού πάρκου 300 MW στον Καφηρέα της Εύβοιας, ενώ έργα σταθμός είναι το αντλησιοταμιευτικό στην Αμφιλοχία και το υβριδικό στο Αμάρι.

Από το 2025 και έπειτα μεγάλα έργα (τομέας παραχωρήσεων) θα δίνουν έσοδα δισεκατομμυρίων ευρώ στον όμιλο και τους μετόχους του. Ενδεικτικά αναφέρονται η Ιόνια και Κεντρική Οδός με 4,9 δις. ευρώ από το 2021 έως το 2037, η Εγνατία Οδός με 11,4 δις. ευρώ από το 2027 έως το 2056, το «Καστέλι» στο Ηράκλειο με 6,6 δις. ευρώ από το 2025 έως το 2054 και ο νέος CCGT στην Κομοτηνή με 3,3 δις. ευρώ από το 2025 έως το 2034.