Πάνω από τα μισά πυροσβεστικά αεροσκάφη παραμένουν καθηλωμένα λόγω του υψηλού κόστους επισκευής, ενώ έχει ξεκινήσει η αντιπυρική περίοδος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή διαθέσιμα είναι πέντε πυροσβεστικά αεροσκάφη (τρία CL 215 και δύο CL 415) από τα συνολικά 18, ενώ στην καρδιά της αντιπυρικής περιόδου δεν θα ξεπεράσουν τα 15, εκ των οποίων οκτώ CL 215 και επτά CL 415. Ωστόσο, όπως αναφέρουν στελέχη της Πυροσβεστικής, συνήθως δεν είναι πάνω από δέκα αυτά που θα μπορούν να ριχθούν στη μάχη με τις φλόγες.

Την ίδια στιγμή η κυβέρνηση αρνήθηκε να δεχθεί την οικονομική χείρα βοηθείας από την Ευρωπαϊκή Ενωση για την επισκευή των πυροσβεστικών αεροσκαφών.

Ο λόγος; Επειδή φοβήθηκε πως θα «δεσμευτούν» στον ευρωπαϊκό μηχανισμό rescEU και σε περίπτωση δασικής πυρκαγιάς δεν θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

Οπως προβλέπεται, το αντάλλαγμα είναι τα μέσα τα οποία επισκευάζονται ή αναβαθμίζονται με ευρωπαϊκά χρήματα να εντάσσονται στην εθελοντική ευρωπαϊκή «δεξαμενή» για ένα διάστημα 3 έως 10 ετών, αναλόγως με το ποσό που έχει καταβληθεί από την Ενωση. Ωστόσο η συνεισφορά είναι εθελοντική. Δηλαδή εάν σε μια χώρα που έχει δεχθεί τη σχετική οικονομική βοήθεια υπάρχει υψηλός βαθμός επικινδυνότητας για εκδήλωση πυρκαγιάς, τότε έχει το δικαίωμα να αρνηθεί την αποστολή εναέριων μέσων σε άλλο κράτος – μέλος που έχει αποστείλει σχετικό αίτημα.

Και όλα συμβαίνουν ενώ στο επιχειρησιακό σχέδιο της Πυροσβεστικής για το 2019 που αποκάλυψαν χθες «ΤΑ ΝΕΑ» δεν περιλαμβάνεται το Μάτι όπου έχασαν τη ζωή τους 102 άνθρωποι.

-Γιατί εμφανίζεται απρόθυμη η Ελλάδα να χρησιμοποιήσει την πρόβλεψη του νέου Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Πολιτικής Προστασίας;

-Ποιες είναι δικαιολογίες των αρμόδιων υπηρεσιών για την αξιοποίηση της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης;

-Γιατί παρέμεινε στα χαρτιά η ενοικίαση αεροσκαφών;

Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στην έντυπη έκδοση των ΝΕΩΝ της Πέμπτης

Καθηλωμένα πάνω από τα μισά πυροσβεστικά