Η στοχευμένη προβολή και η αποτελεσματική εξωστρέφεια αποτελούν ζητούμενα για την τουριστική προώθηση των περιφερειών της χώρας, ώστε να διαχειριστούν με τον καλύτερο τρόπο τα κονδύλια που διαθέτουν από το ΕΣΠΑ. Στην κατεύθυνση αυτή, η Marketing Greece συνεργάζεται με πέντε περιφέρειες της χώρας για τον σχεδιασμό Marketing Plan και Οδικού Χάρτη αυτών αλλά και μέσω των περιφερειακών γραφείων του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ). Σήμερα λειτουργούν πέντε περιφερειακά γραφεία ΣΕΤΕ, στα Ιόνια Νησιά, στην Κεντρική Μακεδονία, στο Νότιο Αιγαίο, στην Πελοπόννησο και στη Στερεά Ελλάδα. Συνεργασία υπάρχει και με τις περιφέρειες Θεσσαλίας και Δυτικής Ελλάδας, ενώ πρόσφατα έκανε τον συντονισμό της υλοποίησης της νέας καμπάνιας «One City. Never Ending Stories» για την Αθήνα.

«Οι περιφέρειες έχουν τα κονδύλια αλλά δεν ξέρουν τι να τα κάνουν»
υποστηρίζει ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Ιονίων Νήσων κ. Σπύρος Γαλιατσάτος. Η συνεργασία με τη Marketing Greece «κάνει πιο στοχευμένη και αποτελεσματική την προώθηση. Μπαίνει στις σύγχρονες μεθόδους επικοινωνίας και προβολής».
Ανάπτυξη παρουσίας


Ενώ σημειώνει τις ενέργειες που γίνονται και μέσα από την πλατφόρμα της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με τους followers στο facebook να ξεπερνούν το 1,035 εκατ. «Η πρώτη σύμβαση που κάναμε ως Περιφερειακή Αρχή στον τουρισμό ήταν με τη Marketing Greece, παρ’ ότι μέχρι τότε είχαν καλλιεργηθεί απόψεις ότι οι περιφέρειες δεν θα πρέπει να συνεργαστούν» επισημαίνει ο κ. Γαλιατσάτος.
«Είμαστε η πρώτη περιφέρεια που πήρε επιλεξιμότητα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) για αυτή μας τη συνεργασία» το 2014. Αυτό οδήγησε σε ανάπτυξη της παρουσίας σε Διαδίκτυο, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ταξίδια δημοσιογράφων και bloggers. «Κάναμε crisis management το 2015, χρονιά των capital controls» και «το 2016 είχαμε διψήφια νούμερα σε όλους του δείκτες».
Συγκεκριμένα εφέτος «είχαμε αύξηση 13,2% στις αφίξεις charter, 50% στα πλοία από Ιταλία, 36% σε εσωτερικές πτήσεις και διψήφιο ποσοστό στην ακτοπλοΐα» λέει. Με τη Marketing Greece «χαράσσουμε τη νέα προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ (2017-2020), ενώ έχουμε και συμβουλευτικές υπηρεσίες» σημειώνει ο κ. Γαλιατσάτος προσθέτοντας ότι «με ενέργειες της Marketing Greece είχαμε το καλύτερο Πάσχα όλων των εποχών εφέτος στην Κέρκυρα».
Το Marketing Plan του τουριστικού προϊόντος και ο οδικός χάρτης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων σχεδιάστηκαν το 2015, με στόχο την ανάδειξή της ως μιας ολότητας νησιών. Ετσι, αξιοποιήθηκε το brand «Ionian Islands» λειτουργώντας «συνδετικά για όλες τις εμπειρίες και τους προορισμούς των νησιών» σημειώνει ο γενικός διευθυντής της Marketing Greece κ. Ιωσήφ Πάρσαλης.
Αναφερόμενος στα πρώτα μηνύματα για το 2017, ο κ. Γαλιατσάτος σημειώνει ότι «οι Tour Operators ψάχνουν στα Ιόνια Νησιά slots and beds, δηλαδή χρονοθυρίδες στα αεροδρόμια και κρεβάτια» και προσθέτει ότι στόχος της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων ήταν «η άνοδος της ζήτησης, η προσέλκυση επενδύσεων, η άμβλυνση της εποχικότητας και η αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης με βελτίωση του τουριστικού προϊόντος».

«Είμαστε σε συμμαχία με τον ΣΕΤΕ»
σημειώνει ο περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας κ. Κώστας Μπακογιάννης, υπογραμμίζοντας ότι η Στερεά Ελλάδα ήταν «η πρώτη που ίδρυσε περιφερειακό γραφείο ΣΕΤΕ».

Παράλληλα, από το 2015 εφαρμόζεται στρατηγική για την τουριστική προώθηση σε συνεργασία με τη Marketing Greece. «Είμαστε αναδυόμενος τουριστικός προορισμός» λέει υποστηρίζοντας ότι αποτελεί «μια μικρογραφία της Ελλάδας», καθώς η επικράτεια περιλαμβάνει βουνά, χιονοδρομικό κέντρο, ιστορικούς και αρχαιολογικούς τόπους, όπως οι Δελφοί και οι Θερμοπύλες, και παραθαλάσσιους προορισμούς, όπως η Εύβοια.
Το παράδειγμα της Σκωτίας


Ο ίδιος αναφέρεται στη «μεσοπρόθεσμη στρατηγική» για την τουριστική ανάπτυξη της Στερεάς Ελλάδας, για την οποία «παίρνουμε το παράδειγμα της Βόρειας Σκωτίας», επισημαίνοντας την καταγραφή όλων των περιπατητικών διαδρομών. «Επενδύουμε στη διαφορετικότητά μας» τονίζει ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι στην Περιφέρεια δεν υπάρχουν μεγάλες μονάδες. Αναφερόμενος στα «καλά αποτελέσματα» τη χρονιά που κλείνει, εκτιμά ότι οφείλονται και «στην πολύ καλή συνεργασία με τους επαγγελματίες του χώρου».
Ενα από τα πλέον ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της περιοχής είναι ότι παρέχει στον επισκέπτη μια σειρά από εμπειρίες όλον τον χρόνο. Ετσι, «κατηγοριοποιήθηκαν και δημιουργήθηκαν διαφορετικές εμπειρίες που απευθύνονται σε διαφορετικό προφίλ ταξιδιωτών ή τμήμα αγοράς ανά εποχή» λέει ο κ. Πάρσαλης. «Είναι ένας προορισμός δυναμικός, αναδυόμενος, άσπιλος, ανθρώπινος, ενεργητικός αλλά και εσωτερικός» εξηγεί, αναφερόμενος στη φράση «Find the Life Essence in Central Greece», η οποία αποτέλεσε το κεντρικό όχημα προβολής του συνολικού τουριστικού προϊόντος της Στερεάς Ελλάδας το 2015. Ενώ η εφετινή καμπάνια που επικοινωνήθηκε στην έκθεση Philoxenia απευθυνόμενη στην εσωτερική αγορά έχει σύνθημα: Στερεά Ελλάδα «Βρέξει – χιονίσει».
Το 2015 ολοκληρώθηκε το Marketing Plan τουριστικού προϊόντος και ο οδικός χάρτης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Δημιουργήθηκε η πλατφόρμα προβολής «The Very Best Of Central Macedonia» σε συνδυασμό με θεματικές εμπειρίες ή προορισμούς, με στόχο τη συνεκτική προβολή του τουριστικού προϊόντος σε επίπεδο περιφέρειας, έχοντας ως δεδομένη την τουριστική ταυτότητα «Very Macedonia».
Ανταγωνιστική ταυτότητα


Στο πλαίσιο αυτό δημιουργήθηκε για κάθε Περιφερειακή Ενότητα μοναδική ανταγωνιστική ταυτότητα με βάση την προσφερόμενη τουριστική εμπειρία: «Imathia. Treasured Land of Alexander», «Serres. Beauty Unearthed», «Pella. Greek Alpine Fairyland», «Kilkis. Garden of Life», «Olympus. Mythical Escape», «Halkidiki. Mirage In The Med» και «Thessaloniki. Young At Heart».
Την ίδια χρονιά εκπονήθηκε και το Marketing Plan τουριστικού προϊόντος και ο οδικός χάρτης για την Περιφέρεια Πελοποννήσου, με χαρτοφυλάκιο που περιέχει υπο-προϊόντα που εστιάζουν σε θεματικές εμπειρίες, όπως Roadtrip στην Πελοπόννησο, Δρόμοι κρασιού στην Πελοπόννησο, Η Γη του Ηρακλή, στοχεύοντας σε επιμέρους κοινά. Παράλληλα, δημιουργήθηκαν και προϊόντα που αντιστοιχούν στην προσφερόμενη εμπειρία σε επίπεδο προορισμών, όπως η Μάνη, η Επίδαυρος, το Ναύπλιο, η Μονεμβασιά και η Καλαμάτα. Ως όχημα επικοινωνίας για την προώθηση των προϊόντων της καμπάνιας αξιοποιήθηκε το «Mythical», μέσω της υπάρχουσας τοποθέτησης της Πελοποννήσου με το «Mythical Peloponnese».
Η σύνθεση τουριστικών προϊόντων για την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου βασίστηκε στο τουριστικό προϊόν Ηλιου και Θάλασσας, το οποίο αποτελεί το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του Νοτίου Αιγαίου, προσφέροντας το κορυφαίο τουριστικό προϊόν «Sun & Beach» στην Ελλάδα. Στη στρατηγική ανάδειξης του πλούτου των νησιών του Νοτίου Αιγαίου, τα νησιά εντάσσονται σε τρεις ομάδες δυναμικής, τα «Well Established Star Islands» για τα νησιά που είναι εδραιωμένα και μπορούν να επικοινωνήσουν αυτόνομα, τα «Rising Star Islands» για τα ανερχόμενα δημοφιλή νησιά, και τα «Best-Kept Secret Islands» για τα νησιά με δυναμική προς ανάδειξη.

Σχεδιασµός και ανάπτυξη
Σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα και Προγραμματική Σύμβαση

Σύμπραξη ιδιωτικού τομέα και περιφέρειας υπάρχει πίσω από τον σχεδιασµό, την ανάπτυξη και την περαιτέρω αξιοποίηση ολοκληρωµένου προγράµµατος τουριστικής προβολής και μάρκετινγκ της περιοχής. Στο πλαίσιο αυτής της σύµπραξης τουρισµού, ο ΣΕΤΕ, η Marketing Greece, η Coca-Cola Τρία Εψιλον και η Περιφέρεια Θεσσαλίας ένωσαν τις δυνάµεις τους και το 2016 υλοποιούνται έργα υποδοµής µάρκετινγκ, σχεδιασµός και ανάπτυξη περιεχομένου και ψηφιακών εργαλείων, καθώς και έναρξη της προώθησης σε ψηφιακό επίπεδο.
Στο πλαίσιο Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, του ΣΕΤΕ και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας, υλοποιείται επίσης ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα σχεδιασμού και εφαρμογής δράσεων τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Το έργο περιλαμβάνει τρεις άξονες ενεργειών, τον σχεδιασμό, την τεκμηρίωση του τουριστικού brand της Περιφέρειας και την ανάπτυξη περιεχομένου, δημιουργικών εργαλείων και ψηφιακών συστημάτων για την προβολή του τουριστικού προϊόντος και την αξιοποίηση ενεργειών προώθησης του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ