Ελληνες ρυθμίζουν τα φανάρια της Μποτσουάνα

Σε μακρινές χώρες, με εξωτικά ονόματα και πολλές φήμες, αλλά αναπτυσσόμενες, καταφεύγουν οι ελληνικές κατασκευαστικές και μελετητικές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν από την απραγία και την κρίση της χώρας μας.

Σε μακρινές χώρες, με εξωτικά ονόματα και πολλές φήμες, αλλά αναπτυσσόμενες, καταφεύγουν οι ελληνικές κατασκευαστικές και μελετητικές εταιρείες προκειμένου να επιβιώσουν από την απραγία και την κρίση της χώρας μας. Στην Μποτσουάνα λοιπόν βρέθηκε και η ελληνική μελετητική εταιρεία ΝΑΜΑ, η οποία διεκδίκησε και κέρδισε έργο για τον εκσυγχρονισμό της σηματοδότησης αυτής της πλούσιας αφρικανικής χώρας. Η Μποτσουάνα δεν είναι απλώς πλούσια και αναπτυσσόμενη αλλά και ασφαλής και πιο οργανωμένη σε κάποια θέματα σε σχέση με την Ελλάδα, όπως ανέφερε ο κ. Πάνος Παπαδάκος, μέτοχος και επικεφαλής του συγκοινωνιακού τομέα της ΝΑΜΑ.
Η κρίση «χτύπησε» και τη ΝΑΜΑ, ο τζίρος της οποίας σημείωσε πτώση 40% από το 2010 ως σήμερα, καθώς τα νέα έργα στην Ελλάδα είναι ελάχιστα, οπότε οι ελληνικές εταιρείες αναγκάζονται να στραφούν στο εξωτερικό. Γι’ αυτό και η μελετητική ΝΑΜΑ που εξειδικεύεται στα συγκοινωνιακά, υδραυλικά, τοπογραφικά και στατικά έργα έχει δώσει έμφαση στις αγορές του εξωτερικού, κυνηγώντας τα έργα της Παγκόσμιας Τράπεζας και όχι μόνο. Το 2012 η ΝΑΜΑ, σε κοινοπραξία με την ελληνική μελετητική ΑΔΚ και τη γερμανική PTV, συμμετείχε σε διαγωνισμό της Παγκόσμιας Τράπεζας για τον εκσυγχρονισμό της σηματοδότησης στην πρωτεύουσα Γκαμπορόν της Μποτσουάνα.
Από τα 26 σχήματα που συμμετείχαν, προεπιλέχθηκαν τρία, και τελικά το ελληνικό σχήμα ανέλαβε το έργο το καλοκαίρι του 2013. Ειδικότερα, πρόκειται για μελέτη, εφαρμογή κεντρικού αυτοματοποιημένου συστήματος, επίβλεψη κατασκευής/εγκατάστασης και λειτουργίας, συντήρηση και παραχώρηση στην αρμόδια συγκοινωνιακή αρχή της χώρας, ήτοι το υπουργείο Μεταφορών της Μποτσουάνα. Το ύψος του έργου ανέρχεται σε 3,5 εκατ. ευρώ, θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις και θα ολοκληρωθεί σε έξι χρόνια. Αναφέρεται ότι το έργο στην Μποτσουάνα αφορά ένα έργο παρόμοιο με αυτό που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Θα προστεθούν νέοι σηματοδότες, θα τοποθετηθούν κάμερες παρακολούθησης της κυκλοφορίας και φωτεινοί πίνακες που θα ενημερώνουν για την κατάσταση της κυκλοφορίας, τα οποία θα μπουν κάτω από ένα κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας.
Κυκλοφοριακό χάος


Στην Μποτσουάνα και ειδικότερα στην Γκαμπορόν επικρατεί κυκλοφοριακό χάος, όπως ανέφερε ο κ. Πάνος Παπαδάκος, ο οποίος επισκέπτεται συχνά τη χώρα για να επιβλέπει το έργο. Σύμφωνα με τον ίδιο, το κυκλοφοριακό πρόβλημα αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω, καθώς οι κάτοικοι αγοράζουν περισσότερα αυτοκίνητα, λόγω της οικονομικής ανάπτυξης της χώρας. Γι’ αυτό το υπουργείο Συγκοινωνιών της Μποτσουάνα προσπαθεί να βελτιώσει την κατάσταση με τη δημιουργία νέων έργων υποδομών. Σε αυτό το πλαίσιο, το αφρικανικό υπουργείο θα προκηρύξει νέο έργο για λεωφορειοδρόμους στη χώρα, στο οποίο η ΝΑΜΑ φιλοδοξεί να εμπλακεί και να επεκτείνει την υπάρχουσα σύμβαση.
Οσον αφορά τη σημερινή κατάσταση και το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Γκαμπορόν, το 2012 σημειώθηκαν 1.323 ατυχήματα από 682 που ήταν το 2008, εκ των οποίων αρκετά ήταν θανατηφόρα, ενώ σε αυτά εμπλέκονται σε πολλές περιπτώσεις και ζώα. Πάντως, παρ’ όλο το κυκλοφοριακό χάος, η Μποτσουάνα εξέπληξε ευχάριστα τον κ. Παπαδάκο, αφού σύμφωνα με τον ίδιο «η χώρα είναι καλύτερη σε κάποια ζητήματα από την Ελλάδα. Το υπουργείο Συγκοινωνιών έχει ένα χρονοδιάγραμμα για όλα τα έργα, το οποίο τηρείται ευλαβικά, καθώς ανήκε στη Βρετανία και έχει κρατήσει το αγγλικό πρότυπο οργάνωσης. Ακόμη, το έργο χρηματοδοτείται από την Παγκόσμια Τράπεζα. Επίσης, η χώρα είχε αύξηση του ΑΕΠ πάνω από 6% , ενώ διαθέτει φυσικούς πόρους, όπως ουράνιο, διαμάντια και ασφαλές περιβάλλον για επιχειρηματικότητα».
Συνοπτικές διαδικασίες


Επιπλέον, η ίδρυση εταιρείας στην Μποτσουάνα από τη ΝΑΜΑ για την υλοποίηση του έργου είναι, σύμφωνα με τον κ. Παπαδάκο, μια απλή και γρήγορη διαδικασία σε σχέση με την Ελλάδα, ενώ η ελληνική κοινότητα της αφρικανικής χώρας βοήθησε σε μεγάλο βαθμό την ελληνική μελετητική εταιρεία.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία δημιουργήθηκε το 1990, έχει υλοποιήσει περίπου 700 έργα σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ αυτή την περίοδο αναπτύσσει περί τα 15-20 μελετητικά έργα σε Ελλάδα, Κύπρο και Βοσνία. Παράλληλα διεκδικεί έργα σε Ρουμανία, Βουλγαρία, Αρμενία, Καζακστάν, ενώ έχει προεπιλεγεί σε σχήμα με πέντε εταιρείες για έργο στην Υεμένη, που είναι παρόμοιο με αυτό της Μποτσουάνα.

Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus στις 28 Μαρτίου 2014

HeliosPlus

Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk