Φουρτούνες προκάλεσαν στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου οι διατάξεις του νομοσχεδίου για τα σκάφη αναψυχής που αφορούν ζητήματα των λιμενικών.
Εκτός από τις αντιδράσεις των συνδικαλιστικών εκπροσώπων των λιμενικών, σύμφωνα με πληροφορίες, οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα μπουν και στο «μικροσκόπιο» του ΠαΣοΚ. Δεν αποκλείεται μάλιστα να εκφραστούν ενστάσεις από τη πλευρά των βουλευτών του συγκυβερνώντος κόμματος κατά τη διάρκεια συζήτησης του νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής την ερχόμενη εβδομάδα.
Υπενθυμίζεται ότι μετά την ανακοίνωση των βασικών σημείων του νομοσχεδίου από τον υπουργό κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη άμεση ήταν η απάντηση των συνδικαλιστών εκπροσώπων των λιμενικών.
Τι λένε οι συνδικαλιστές
Ειδικότερα η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού του ΛΣ εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση με την οποία εκφράζουν «έκπληξη, προβληματισμό, πλείστα ερωτηματικά και δυσαρέσκεια»καθώς, όπως λένε, στο σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής«εμπεριέχονται πολλές αρνητικές διατάξεις για τα στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ που πέραν κάθε αμφιβολίας θέτουν τον ακρογωνιαίο λίθο της υπηρεσιακής και οικογενειακής ισοπέδωσής μας και για τις οποίες είχαμε λάβει διαβεβαιώσεις απόσυρσής τους».
Σε νεότερη ανακοίνωσή τους την Παρασκευή επισημαίνουν ότι μία από τις λίγες θετικές ρυθμίσεις που εμπεριέχονται στο σχέδιο νόμου είναι αυτή της επαναχορήγησης εφεξής των πλεύσιμων στους δικαιούχους και επισημαίνουν πως «σε κάθε περίπτωση η επαναχορήγησή τους θεωρείται θετική εξέλιξη και γι’ αυτό εκφράζουμε ικανοποίηση. Ταυτόχρονα όμως δεν μπορούμε παρά να διατυπώσουμε τη διαφωνία και τη δυσαρέσκειά μας, αφού δεν αντιμετωπίζονται ταυτόχρονα οι υποχρεώσεις της Πολιτείας για τα οφειλόμενα παρελθόντων ετών, προκαλώντας μας ερωτηματικά για δημιουργία «τελεσμένων»».
Από την πλευρά του υπουργείου τονίζεται ότι με το νομοσχέδιο εισάγονται απλές και σύγχρονες ρυθμίσεις που αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό και τη λειτουργικότητα του Λιμενικού Σώματος ενώ λαμβάνεται μέριμνα για χρόνια προβλήματα που απασχολούν την καθημερινότητα του προσωπικού του Λιμενικού Σώματος.
Ημερήσια αποζημίωση
Συγκεκριμένα θεσπίζεται η ημερήσια αποζημίωση των στελεχών του Λιμενικού Σώματος που υπηρετούν στα περιπολικά, ναυαγοσωστικά και αντιρρυπαντικά σκάφη και είχε καταργηθεί από το 2006.
Η εν λόγω διάταξη, όπως αναφέρεται, κατοχυρώνει θεσμικά το δικαίωμα αποζημίωσης για τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος και με αυτό τον τρόπο διορθώνεται μία χρόνια αδικία που υφίστανται οι άνδρες και οι γυναίκες του Λιμενικού Σώματος και εξομοιώνονται με τα υπόλοιπα Σώματα Ασφαλείας.
Πρόκειται, τονίζεται, για προσωπικό το οποίο είναι υποχρεωμένο να βρίσκεται σε 24ωρη επαγρύπνηση για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων του, εκτελώντας τακτικές και έκτακτες περιπολίες με σκοπό την πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος στον θαλάσσιο χώρο και την προστασία των συνόρων και της υφαλοκρηπίδας της Ελλάδας.
Οδοιπορικά
Επιπλέον θεσμοθετείται η καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του Λιμενικού που βαρύνουν τον προϋπολογισμό εξόδων του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, εφόσον μετακινούνται με πρωτοβουλία της υπηρεσίας στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό.
Σημειώνεται από το υπουργείο πως συνέπεια της ρύθμισης είναι η βελτίωση της υπηρεσιακής αποτελεσματικότητας, η διευκόλυνση των μετακινήσεων των στελεχών για υπηρεσιακούς λόγους και η άρση μίας στρέβλωσης που παρεμπόδιζε την ομαλή λειτουργία του Σώματος ενώ αντίστοιχες ειδικές διατάξεις προβλέπονται ήδη για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, καθώς και για το ένστολο προσωπικό της Αστυνομίας.
Διάρθρωση
Επιπροσθέτως προβλέπεται η επιχειρησιακή υπαγωγή των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών του Λιμενικού Σώματος στις Περιφερειακές Διοικήσεις ΛΣ, οι οποίες έχουν ευρύτερη τοπική αρμοδιότητα σε σύγκριση με τις Λιμενικές Αρχές όπου υπάγονται μέχρι σήμερα επιχειρησιακά τα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών καθώς και η οργάνωση του ειδικού σχολείου για την αρχική εκπαίδευση του προσωπικού των Κλιμακίων Ειδικών Αποστολών από την αρμόδια κάθε φορά διεύθυνση του υπουργείου σε επιτελικό επίπεδο προκειμένου καταστεί αυτή αρτιότερη και πληρέστερη.
Ακόμη δίνεται η δυνατότητα για τους δοκίμους αξιωματικούς, υπαξιωματικούς του Λιμενικού και τους λιμενοφύλακες, των οποίων η φοίτηση στις αντίστοιχες παραγωγικές σχολές διακόπτεται λόγω σωματικής ανικανότητας που προήλθε από νόσο, πάθηση ή βλάβη κατά την εκτέλεση υπηρεσίας ή ένεκα αυτής, να μετατάσσονται στην κατάσταση της υπηρεσίας γραφείου. Η ανάγκη θέσπισης της ανωτέρω διάταξης, όπως αναφέρεται, απορρέει από τις διατάξεις του άρθρου 26 του ΠΔ 169/2007 (Α210) όπου προβλέπεται δικαίωμα σύνταξης μόνο για μόνιμους στρατιωτικούς, εφόσον κατέστησαν σωματικά ή διανοητικά ανίκανοι από τραύμα ή νόσημα που προήλθε είτε πρόδηλα και αναμφισβήτητα εξαιτίας της υπηρεσίας, είτε μη εξαιτίας της υπηρεσίας.
«Παραγωγική» κινητικότητα
Επιπρόσθετα, θεσπίζεται ο μέγιστος χρόνος παραμονής σε θέση διευθυντή Κεντρικής Υπηρεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ή προϊσταμένου Λιμενικής Αρχής, ο οποίος δεν μπορεί να υπερβαίνει τα τρία έτη συνεχόμενα στην ίδια υπηρεσία. Η κινητικότητα των στελεχών, όπως έχουν δείξει όλες οι διεθνείς εκθέσεις αξιολόγησης του προσωπικού, προάγει την παραγωγικότητα και την παροχή κινήτρων για σταδιοδρομία, σημειώνεται από το υπουργείο.
Επίσης προβλέπεται η ανάθεση καθηκόντων γενικού ανακριτικού υπαλλήλου και στα στελέχη του Λιμενικού τα οποία φέρουν τον βαθμό του λιμενοφύλακα. Η συγκεκριμένη ρύθμιση απορρέει, μεταξύ άλλων, από το γεγονός ότι η πλειοψηφία των οργανικών θέσεων του Λιμενικού καταλαμβάνεται από λιμενοφύλακες, για τους οποίους μέχρι σήμερα προβλέπονται περιοριστικά μόνον καθήκοντα μηχανοδηγού σε πλωτά μέσα, αρμενιστή στα ίδια μέσα και ηλεκτρολόγου – ηλεκτρονικού.