Ο Τζόρνταν σπάει τα ταμεία και στα… γεράματα

Ολόκληρη η μπασκετική υφήλιος ασχολείται με τους… 61 πόντους που πέτυχε ο Λεμπρόν Τζέιμς στο πρόσφατο παιχνίδι των Μαϊάμι Χιτ με τους Σάρλοτ Μπόμπκατς,

Ολόκληρη η μπασκετική υφήλιος ασχολείται με τους… 61 πόντους που πέτυχε ο Λεμπρόν Τζέιμς στο πρόσφατο παιχνίδι των Μαϊάμι Χιτ με τους Σάρλοτ Μπόμπκατς, εμπλέκοντας στην εξίσωση των αναπόφευκτων συγκρίσεων τον Κόμπι Μπράιαντ, τον Κέβιν Ντουράντ και άλλους σπουδαίους σταρ.
Οι αμερικανοί αναλυτές, ωστόσο, όχι μόνο του μπάσκετ αλλά και των οικονομικών, προσπαθούν να αναλύσουν το φαινόμενο Μάικλ Τζόρνταν επιχειρώντας να εξηγήσουν πώς γίνεται, ένδεκα χρόνια μετά το «αντίο» στο μπάσκετ, τα ετήσια έσοδά του να είναι περισσότερα το 2013 από ό,τι στην αγωνιστική κορύφωσή του, όταν οδηγούσε τους Σικάγο Μπουλς στην κατάκτηση του τρίτου σερί και έκτου συνολικά τίτλου πρωταθλητή.
Σύμφωνα με τις αναλύσεις οικονομικών εντύπων και ιστοσελίδων, ο 51χρονος σουπερστάρ κέρδισε 65,5 εκατ. ευρώ το 2013, ενώ τη σεζόν 1997-98, κατά την οποία έκανε ρεκόρ ετήσιων αποδοχών και εσόδων από διαφημιστικά συμβόλαια, οι απολαβές του ήταν 58 εκατ. ευρώ! Η εξήγηση κρύβεται εν πολλοίς στις πωλήσεις του νέου παπουτσιού που φέρει την υπογραφή του «Air Jordan 10 «Powder Blue»‘», το οποίο μόνο την… πρώτη μέρα κυκλοφορίας απέφερε στον μεγαλομέτοχο των Μπόμπκατς 25,5 εκατ. ευρώ! Την ώρα που οι πωλήσεις του παπουτσιού της Adidas, που προμοτάρει ο διάδοχός του στους τωρινούς Μπουλς Ντέρικ Ρόουζ, έπιασε 29 εκατ. ευρώ για όλο το 2013!
Και αφού αρκετοί μπασκετόφιλοι αναρωτιούνται αν κάποτε ο Λεμπρόν Τζέιμς θα μπορέσει να ξεπεράσει την… «αυτού εξοχότητα», που έκανε το μπάσκετ αγαπητό σε κάθε γωνιά του πλανήτη, ιδού τα στοιχεία που αφορούν τις πωλήσεις των προϊόντων με την υπογραφή του άσου των Χιτ. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών «sportsonesource.com» οι συνολικές πωλήσεις το 2013 έφτασαν τα 220 εκατ. ευρώ, αριθμός που φαίνεται αρκετά υπολογίσιμος, ώσπου κάποιος να ακούσει τα ετήσια κέρδη της εταιρείας «Air Jordan»: 1,6 δισ. ευρώ στις Ηνωμένες Πολιτείες! Και μιλάμε για έναν άνθρωπο που έκλεισε τα 51 χρόνια στις 17 Φεβρουαρίου 2014, συνεπώς εκατομμύρια παιδιά που αγοράζουν τα προϊόντα με την υπογραφή του δεν τον έχουν δει ποτέ να αγωνίζεται – ή μάλλον να… χορεύει – στα παρκέ!
Τον έχουν θαυμάσει όμως οι μπαμπάδες τους και επιπροσθέτως είναι τόσο δυνατό το «brand name» και το μάρκετινγκ της εταιρείας ώστε τα συνολικά έσοδά του για το 2013 να ξεπερνούν τα κέρδη (μισθούς και χορηγίες) όλων των εν ενεργεία και βετεράνων αθλητών, πλην του μποξέρ Φλόιντ Μεϊγουέδερ. Φυσικά, όλα ξεκίνησαν από το… μάτι που είχαν οι υπεύθυνοι της Nike, οι οποίοι πρόσφεραν πενταετές συμβόλαιο στον Τζόρνταν, με ετήσιες αποδοχές 360.000 ευρώ, όταν επελέγη στο Νο 3 του ντραφτ του ΝΒΑ από τους Μπουλς το 1984.
Για την ιστορία, το πρώτο παπούτσι που φόρεσε ο Τζόρνταν, χρώματος κόκκινου – μαύρου, προκάλεσε την… τιμωρία του νεαρού αθλητή, ο οποίος κάθε φορά που φορούσε τα συγκεκριμένα παπούτσια πλήρωνε πρόστιμο 3.600 ευρώ, με την αιτιολογία ότι βάσει του πρωτοκόλλου του ΝΒΑ έπρεπε να υπάρχει και το λευκό χρώμα στα παπούτσια του.
Η χορηγός εταιρεία κάλυψε τα πρόστιμα και αφού… πάτησε στην εν λόγω περίεργη απόφαση άρχισε το κτίσιμο της αυτοκρατορίας δημιουργώντας διαφημιστικό σποτ που έλεγε: «Στις 15 Σεπτεμβρίου δημιουργήσαμε ένα επαναστατικό παπούτσι μπάσκετ. Στις 18 Οκτωβρίου το ΝΒΑ τα απαγόρευσε. Ευτυχώς, το ΝΒΑ δεν μπορεί να σταματήσει όλους εσάς από το να τα φοράτε»…

Δημοσιεύτηκε στο Helios Plus στις 5 Μαρτίου 2014

HeliosPlus

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Αθλητισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk