Σε μια παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε Μίσιγκαν, Σανγκάη, Σίδνεϊ, Βαρκελώνη, Νέα Υόρκη και Λος Αντζελες η Ford αποκάλυψε τα σχέδιά της για το νέο «παγκόσμιο» Mustang που θα διατίθεται στις ΗΠΑ από το τελευταίο τρίμηνο του 2014 και για πρώτη φορά στην Ευρώπη από το 2015.
Με στόχο να τονώσει την εικόνα της στη Γηραιά Ηπειρο, η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία θα διαθέτει την έκτη γενιά του εμβληματικού μοντέλου της σε coupe και cabrio εκδόσεις μέσα από το δίκτυο των επίσημων συνεργατών της.
Σύμφωνα με τον Ζακ Μπρεντ, γενικό διευθυντή Μάρκετινγκ για τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα και τα SUV της Ford, το Mustang απευθύνεται πρωτίστως σε πελάτες που οδηγούν αυτοκίνητα σαν τα Fiesta ST και Focus ST αλλά θέλουν να αλλάξουν επίπεδο.
Αποψη εξαιρετικά ρεαλιστική καθώς στη Ford γνωρίζουν ότι πολύ δύσκολα μπορούν να τοποθετήσουν το Mustang απέναντι σε αντιστοίχου προφίλ ευρωπαϊκές προτάσεις. Αποτελεί άλλωστε κοινό μυστικό ότι αμερικανικά μοντέλα με «βαρύ όνομα» όπως η Corvette Stingray ή η Chevrolet Camaro δεν κατάφεραν να αποσπάσουν το ενδιαφέρον των ευρωπαίων οδηγών από τα κατά τεκμήριο καλύτερα ευρωπαϊκά μοντέλα.
Υποψιασμένος για αυτό ο επικεφαλής Σχεδιασμού της Ford Μόρεϊ Κάλουμ τόνισε σε δηλώσεις του πως «θέλουμε να προβάλουμε ότι πρόκειται για ένα τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο και όχι για έναν Νεάτερνταλ από την Αμερική».
Στον σχεδιασμό του αυτοκινήτου διακρίνεις την έντονη προσπάθεια της Ford να μετατρέψει ένα αμερικανικό σύμβολο σε παγκόσμιο «παίκτη». Το ίδιο αποτυπώνεται και στις μηχανολογικές επιλογές καθώς, πέρα από τον θηριώδη V8 των 5,0 λίτρων, με ισχύ μεγαλύτερη των 430 ίππων, στο Mustang θα τοποθετείται και ο νέος EcoBoost βενζινοκινητήρας των 2,3 λίτρων που θα αποδίδει περισσότερους από 300 ίππους. Παράλληλα υιοθετούνται όλες οι πρόσφατες τεχνολογικές εφαρμογές της εταιρείας αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, την οικονομία καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.
Στους αμύητους θα προκαλέσει εντύπωση το γεγονός ότι για πρώτη φορά περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου ανεξάρτητη ανάρτηση στους πίσω τροχούς, ενώ πέρα από το κυνήγι των επιδόσεων στο οποίο έχουν επιδοθεί οι αμερικανοί μηχανικοί δυσεπίλυτο γρίφο αποτελεί η ποιότητα του εσωτερικού του, η οποία πρέπει να βελτιωθεί δραματικά σε σχέση με το παρελθόν ώστε το νέο Mustang να σταθεί με αξιώσεις απέναντι σε μοντέλα των Audi, BMW και Mercedes-Benz.
Σκεπτόμενος κυρίως αυτά ο Ζακ Μπρεντ παραμένει προσγειωμένος σε ό,τι αφορά τα μεγέθη πωλήσεων που αναμένει από τη νέα γενιά του μοντέλου. «Οι παγκόσμιες ετήσιες πωλήσεις του Mustang προσδιορίζονται κοντά στις 106.000 μονάδες. Περιμένουμε βελτίωση των μεγεθών αλλά όχι διπλασιασμό τους» τονίζει, παρά το γεγονός ότι παράλληλα με την Ευρώπη το αυτοκίνητο θα διατίθεται κανονικά και στην Κίνα.
Οι τιμές πώλησης δεν έχουν ακόμη προσδιορισθεί, αλλά τα πλάνα της Ford μιλούν για ένα προσιτό μοντέλο, για το οποίο οι μεγαλύτερες αγορές πέραν των ΗΠΑ και του Καναδά αναμένεται να είναι η Γερμανία, η Ελβετία, η Γαλλία, η Αγγλία, η Βραζιλία, η Κορέα, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι Φιλιππίνες!

Δημοσιεύτηκε στο HeliosPlus στις 5 Δεκεμβρίου 2013

HeliosPlus