Είναι παιδί δημοσίων υπαλλήλων. Του αρέσουν οι κεφτέδες και το ντονέρ. Παρ’ όλο που είναι Κωνσταντινουπολίτης, έχει ζήσει σε αρκετές πόλεις –η Προύσα, η πρώτη πρωτεύουσα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, ήταν η αγαπημένη του –λόγω των μεταθέσεων των γονέων του. Μπήκε στο Internet το 1994 και ύστερα από δέκα λεπτά online συνειδητοποίησε ότι εκεί θα περνούσε το υπόλοιπο της ζωής του, αφού θα το έκανε δουλειά του.
Ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής του ομίλου Yemek Sepeti κ. Νεβζάτ Αϊντίν μίλησε στο «Βήμα της Κυριακής» στο περιθώριο της παρουσίασης της επένδυσης 3 εκατ. ευρώ από την τουρκική εταιρεία στο startup Click Delivery. Ενα τουρκικό startup, το οποίο δημιουργήθηκε στην κρίση του 2000 με την υποτίμηση του νομίσματος κατά 50% και την έλευση του ΔΝΤ, αγοράζει σήμερα μερίδιο σε ένα ελληνικό startup, το οποίο γεννήθηκε στη «φωτιά» του μνημονίου και της πιστωτικής ασφυξίας που ακολούθησαν τα χρόνια του άφρονος δανεισμού.

«Πέρασα μηχανικός πληροφορικής. Εν έτει 1994 είχα πρόσβαση στο Διαδίκτυο, κάτι σπάνιο για την Τουρκία της εποχής. Από το πρώτο δεκάλεπτο που ήμουν online συνειδητοποίησα ότι θα περνούσα το υπόλοιπο της ζωής μου στο Internet δουλεύοντας με αυτό»
λέει. Επειτα μετακόμισε στη Σίλικον Βάλεϊ για να κάνει ΜΒΑ στο Σαν Φρανσίσκο, όμως έναν χρόνο μετά τα βρόντηξε και επέστρεψε στην Τουρκία χωρίς πτυχίο στα χέρια, με την ιδέα να φτιάξει ένα website, το οποίο θα έδινε τη δυνατότητα στο κοινό να παραγγέλνει ντελίβερι από το αγαπημένο του φαγάδικο. «Κάπως έτσι ξεκίνησε το Yemek Sepeti» σημειώνει.
Γιατί όμως επέλεξε την Ελλάδα; Και γιατί το Click Delivery; «Διαλέγεις μια αγορά για μία σειρά από λόγους. Στην Ελλάδα δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε οργανικά, γι’ αυτό και αποφασίσαμε να κάνουμε τη συνεργασία με την Click Delivery. Προσπαθήσαμε να δούμε τις αγορές που έχουν παρόμοια διατροφική κουλτούρα με τη δική μας. Η Ελλάδα ήταν πολύ κοντά σε εμάς, στην οποία πάντοτε θέλαμε να επεκταθούμε» εξηγεί. Και το κυριότερο: «Αν μπορείς να κάνεις επιτυχημένο εγχείρημα στην Ελλάδα, μπορείς να πας και αλλού. Νιώθουμε πολύ κοντά με την Ελλάδα και καταλαβαίνουμε καλύτερα τον χρήστη, σε σχέση με την Ευρώπη» συμπληρώνει.
Ο κ. Αϊντίν σημειώνει ότι η συνεργασία είναι σε πολύ αρχικό στάδιο, όμως συμπληρώνει: «Αν νιώσουμε ότι έχουμε καταλάβει την αγορά, θα είμαστε σε πολύ καλύτερη θέση για να επεκταθούμε σε άλλες δραστηριότητες». Ποιες θα μπορούσαν να είναι αυτές, σύμφωνα με τον τούρκο επιχειρηματία; Στην Τουρκία η Yemek Sepeti λάνσαρε το 2013 νέες διαδικτυακές υπηρεσίες. Η πρώτη είναι μια ιστοσελίδα ηλεκτρονικού εμπορίου (https://www.lokum.com) που προσφέρει παραδοσιακά εδέσματα από την Ανατολία, παρόμοια με τα ελληνικά. Η δεύτερη είναι μια ιντερνετική υπηρεσία κρατήσεων για εστιατόρια (https://www.papyon.com). Η τρίτη αφορά τη χονδρική πώληση και δίνει τη δυνατότητα στα συμβεβλημένα με το Yemek Sepeti φαγάδικα να πραγματοποιούν προμήθειες.
«Η κρίση θα περάσει», αυτό πιστεύει ο κ. Αϊντίν, και μάλιστα θεωρεί την ύπαρξή της πιστοποιητικό αντοχής για τις επιχειρήσεις. «Αυτή είναι η καλύτερη εποχή για επιχειρηματίες και για να ξεκινήσεις μια εταιρεία» λέει και συμπληρώνει: «Αν επιβιώσεις υπό αυτές τις συνθήκες, τα πράγματα θα γίνουν πολύ καλύτερα και η εταιρεία σου θα είναι ένας πολύ καλός υποψήφιος για την επιτυχία». «Δουλεύαμε σε αυτή την κατάσταση για πολύ καιρό στην Τουρκία. Ομως και αυτό θα τελειώσει. Και στην Τουρκία ο κόσμος ήταν απαισιόδοξος. Δεν θα επενδύαμε στην Ελλάδα αν νομίζαμε ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν» καταλήγει.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ