• Αναζήτηση
  • «Εξυπνο» ποτιστικό σύστημα από μαθητές

    Μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις όταν μπαίνει το καλοκαίρι και ετοιμαζόμαστε για διακοπές είναι τι θα κάνουμε με τα λουλούδια στη βεράντα.

    Μια από τις πιο συνηθισμένες ερωτήσεις όταν μπαίνει το καλοκαίρι και ετοιμαζόμαστε για διακοπές είναι τι θα κάνουμε με τα λουλούδια στη βεράντα. Ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια που τα μποστανάκια κατακλύζουν μπαλκόνια και ταράτσες, όλοι ψάχνουν πρακτικές και συνάμα οικονομικές λύσεις. Δεκαεννέα μαθητές, τελειόφοιτοι του Κολεγίου Ανατόλια στη Θεσσαλονίκη, δημιούργησαν ένα έξυπνο και ολοκληρωμένο ποτιστικό σύστημα, το «EXAPOT», το οποίο αναδείχθηκε ως Καλύτερη Εικονική Επιχείρηση στον πανελλήνιο Διαγωνισμό Νεανικής Επιχειρηματικότητας. Με εισιτήριο τη διάκριση αυτή, η νικήτρια ομάδα του Προγράμματος Διεθνούς Απολυτηρίου (IB) βρέθηκε στον αντίστοιχο πανευρωπαϊκό διαγωνισμό στο Λονδίνο το διάστημα 17-20 Ιουλίου 2013.

    Με στόχο τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό, οι 19 μαθητές, αφού κατέληξαν μέσα από συζητήσεις, ιδέες και προτάσεις στην ανάπτυξη του Εξυπνου Αυτόματου Ποτιστικού Συστήματος, ίδρυσαν μια εικονική εταιρεία με την ονομασία «RevoRootion Inc». Αντικείμενό της είναι ο σχεδιασμός και η δημιουργία του «EXAPOT», το οποίο ρυθμίζει τη ροή του νερού λαμβάνοντας υπόψη τη θερμοκρασία του αέρα, την υγρασία αέρα και εδάφους, την ηλιακή φωτεινότητα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του φυτού εξοικονομώντας νερό και χρόνο για τον χρήστη.
    «Η RevoRootion, αν και είναι εικονική επιχείρηση, διαθέτει όλες τις λειτουργίες μιας κανονικής επιχείρησης. Υπάρχουν τμήματα παραγωγής, μάρκετινγκ και οικονομικών, και κάθε μέλος της ομάδας έχει αρμοδιότητες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά και τα ενδιαφέροντά του» λέει στο «Βήμα» ο Νίκος Γεμεντζής, υπεύθυνος του Οικονομικού Τμήματος. Για να λάβει εξάλλου μέρος στον διαγωνισμό, δεν χρειαζόταν μόνο ένα «έξυπνο» προϊόν, αλλά η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου business plan, καθώς και ρεαλιστικά οικονομικά στοιχεία, όπως ισολογισμός. Μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, μπορούν και σήμερα να γίνουν παραγγελίες του προϊόντος και τα χρήματα που συγκεντρώνονται θα προσφερθούν σε φιλανθρωπικούς σκοπούς.
    Εξυπνο και οικονομικό πότισμα

    Πρακτικά το «EXAPOT» είναι ένα ποτιστήρι, το οποίο χάρη στους ειδικούς αισθητήρες που διαθέτει και στον κώδικα που δημιούργησε η ομάδα για να μπορεί να συνθέτει τα δεδομένα που συγκεντρώνει από το περιβάλλον «αποφασίζει» πότε και πόσο πρέπει να ποτίσει τα φυτά μας. Επίσης έχει τη δυνατότητα υποστήριξης ευαίσθητων φυτών, ακόμη και των πιο εύθραυστων βοτάνων. Συγχρόνως αποτελεί ένα οικολογικό προϊόν φτιαγμένο από 100% οικολογικά και ανακυκλώσιμα υλικά, ενώ παράλληλα λύνει το πρόβλημα των δυσάρεστων διαρροών.

    Το θέμα είναι κατά πόσον μπορεί ένα «μαθητικό» προϊόν να πείσει τους καταναλωτές να το προτιμήσουν. «Οπως είναι λογικό, όταν μιλάμε για ένα προϊόν κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από μαθητές, το πρώτο που χρειάζεται είναι να πείσουμε ότι λειτουργεί και σε δεύτερο στάδιο ότι είναι αποτελεσματικό» επισημαίνει ο Νίκος. Η αρχή έγινε με τεχνικές παρουσιάσεις σε σεμινάρια που διοργανώνει το σχολείο. Στη συνέχεια η ομάδα ενημέρωσε και μοίρασε φυλλάδια στο φιλανθρωπικό μπαζάρ του Κολεγίου, όπου γονείς και επισκέπτες υποστήριξαν το εγχείρημά τους.
    Η επιτυχία στον διαγωνισμό, όπου η πρότασή τους διακρίθηκε ανάμεσα σε 48 μαθητικές ομάδες δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων της χώρας, έφερε φυσικά την αναγνώριση, όμως και πάλι η ομάδα είχε να υπερβεί αυτό το εμπόδιο. «Αυτό που παρατηρήσαμε στη συνέχεια ήταν ότι η καλύτερη διαφήμιση έγινε μέσω γνωστών και φίλων, οι οποίοι έβλεπαν το μηχάνημα να λειτουργεί και ήθελαν και εκείνοι να το αποκτήσουν» λέει μιλώντας στο «Βήμα».
    Οταν οι μαθητές γίνονται… επιχειρηματίες

    Για τον ίδιο τον Νίκο Γεμεντζή, η μεγαλύτερη πρόκληση της συμμετοχής στον Διαγωνισμό Νεανικής Επιχειρηματικότητας ήταν ότι θα έβλεπε από μέσα πώς λειτουργεί μια επιχείρηση. Εξάλλου αυτό θα είναι και το αντικείμενο με το οποίο θα καταπιαστεί στο μέλλον, μια και θα ακολουθήσει σπουδές Χρηματοοικονομικών σε Πανεπιστήμιο του Λονδίνου. «Για παράδειγμα, ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίσαμε ήταν ότι επειδή πολλά από τα υλικά κατασκευής παραγγέλλονται στο εξωτερικό, δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε όσο άμεσα θα έπρεπε σε παραγγελίες» αναφέρει στο «Βήμα».

    Τα θετικά σχόλια που έλαβαν οι έλληνες μαθητές στον Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό έβαλαν στο μυαλό πολλών από αυτούς την ιδέα πως θα μπορούσε η προσπάθεια αυτή να συνεχιστεί στο μέλλον. Αν και το εγχείρημα δεν θα είναι εύκολο, καθώς όλα τα μέλη της νικήτριας ομάδας μετά τις καλοκαιρινές διακοπές θα μετοικήσουν για σπουδές στο εξωτερικό. Τα εφόδια που κέρδισαν όμως είναι σημαντικά και θα τους φανούν χρήσιμα όποιο δρόμο κι αν ακολουθήσουν στο μέλλον.

    HeliosPlus

    Κοινωνία
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Χρυσές διαδρομές στη Βηρυτό Οι ολόχρυσες, κεντημένες με περίτεχνα αστέρια κορδέλες στροβιλίζονται γύρω από το private jet. Το μεγάλο σιδερένιο πουλί με τις... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk