Επιστρατεύουν 35 ειδικούς φρουρούς για τα τρένα

Επιχείρηση «τάξη και ασφάλεια» ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης στους σιδηροδρόμους, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα «επιστρατεύσει» 35 ειδικούς φρουρούς, οι οποίοι θα αναλάβουν την ασφάλεια των επιβατών των συρμών της εταιρείας, έπειτα από μία σειρά αρνητικών συμβάντων στα τρένα κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των δρομολογίων.

Επιχείρηση «τάξη και ασφάλεια» ετοιμάζει το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης στους σιδηροδρόμους, καθώς η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα «επιστρατεύσει» 35 ειδικούς φρουρούς, οι οποίοι θα αναλάβουν την ασφάλεια των επιβατών των συρμών της εταιρείας, έπειτα από μία σειρά αρνητικών συμβάντων στα τρένα κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης των δρομολογίων.
Παράλληλα, με τροπολογία στο νομοσχέδιο για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, αυστηροποιείται το αδίκημα της κλοπής του χαλκού από το ενάεριο δίκτυο ηλεκτροκίνησης του ΟΣΕ, το οποίο έχει αποδεκατιστεί από συμμορίες. Η ζημιά είναι τεράστια, αφού μόνον η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης, στην οποία προχωρά η ΕΡΓΟΣΕ, προϋπολογίζεται στα 25 εκατ. ευρώ, ενώ ο κίνδυνος απώλειας κοινοτικών κονδυλίων που είχαν δοθεί για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο ήταν ως πρόσφατα έντονος. Παράλληλα, και το ΣΔΟΕ εισέρχεται στις έρευνες για τα χυτήρια του χαλκού και τις επιχειρήσεις που αγοράζουν σκραπ μετάλλων, προκειμένου να εντοπιστούν οι κλεπταποδόχοι του χαλκού του ΟΣΕ.
Ειδικότερα, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της ηλεκτρονικής σελίδας του «Βήματος», η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησε από το υπουργείο Δημόσιας Τάξης την παραχώρηση – αντί τιμήματος – 35 ειδικών φρουρών, οι οποίοι θα αναλάβουν την φρούρηση βασικών δρομολογίων της εταιρείας, προκειμένου να αντιμετωπιστούν παράνομες συμπεριφορές.
Και αυτό διότι είχαν προηγηθεί διάφορα περιστατικά, όπως επεισόδια που προκλήθηκαν από περιθωριακά στοιχεία, απειλές από λαθρεπιβάτες και, κυρίως, εισβολές φασιστικών στοιχείων στα τρένα, όπου πραγματοποιούν -χωρίς καμία δικαιοδοσία προφανώς- ελέγχους εισιτηρίων και «φέις κοντρόλ» στους επιβάτες. Κατά πληροφορίες, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης βλέπει θετικά το εγχείρημα και το έχει εγκρίνει, καθώς συμφωνεί με την προσπάθεια αποκατάστασης της ασφάλειας στα τρένα.
Στο μεταξύ, σκληρότατες ποινές για τους κλέπτες, αλλά και τους κλεπταποδόχους του χαλκού προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Υποδομών και Ανάπτυξης, που θα κατατεθεί στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των ΚΤΕΛ και τις επόμενες ημέρες θα προωθηθεί στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή.
Η νομοθετική ρύθμιση θα αυξήσει τις ποινές για την κλοπή, και μάλιστα, κατά πληροφορίες, εισηγείται το αδίκημα να τιμωρείται με κάθειρξη και η ποινή να είναι μη εξαγοράσιμη. Επίσης, αυστηροποιούνται και οι ποινές για τους κλεπταποδόχους του χαλκού.
Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες, το Σώμα Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) ξεκινά έρευνες σε χυτήρια και σε επιχειρήσεις που ασχολούνται με το σκραπ, προκειμένου να εντοπιστούν οι κλεπταποδόχοι των «χτυπημάτων» στο δίκτυο του ΟΣΕ και να απενεργοποιηούν τα κυκλώματα της παράνομης αγοράς.
Βαρύ το κόστος της αποκατάστασης
Η αποκατάσταση του δικτύου της ηλεκτροκίνησης από τις συμμορίες του χαλκού, που δραστηριοποιήθηκαν τα τελευταία χρόνια λόγω της αύξησης της τιμής του μετάλλου, θα στοιχίσει στην ΕΡΓΟΣΕ περίπου 25 εκατ. ευρώ, μόνο για το τμήμα Αχαρνές – Τιθορέα. Ανάδοχος του έργου ανεδείχθη η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, η οποία έχει κληθεί από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ να υπογράψει τη σχετική σύμβαση τις επόμενες ημέρες.
Η εγκατάσταση δικτύου ηλεκτροκίνησης στη βασική γραμμή του ΟΣΕ ξεκίνησε προ πολλών ετών, με προϋπολογισμό 160 εκατ. ευρώ, όμως στη συνέχεια το κόστος έφτασε στα 200 εκατ. ευρώ (τα 130 εκατ. προέρχονται από την ΕΕ). Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η ηλεκτροκίνηση έπρεπε να ήταν λειτουργική στα τέλη του 2008! Επειδή όμως αυτό δεν κατέστη δυνατόν, η χώρα κατάφερε να πάρει σιωπηρές παρατάσεις.
Σημειωτέον ότι η εγκατάσταση της ηλεκτροκίνησης πληρώθηκε από τον ΟΣΕ περίπου 50.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο διπλής γραμμής. Από το 2009 έχουν κλαπεί δεκάδες χιλιόμετρα δικτύου χαλκού, που πωλείται από τις συμμορίες στα χυτήρια έναντι 4 ευρώ το κιλό.
Παράλληλα, υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες, αφού η ΤΡΑΙΝΟΣΕ καταδικάζεται να καίει ντίζελ στη Στερεά Ελλάδα, εκτοξεύοντας το κόστος λειτουργίας της. Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η μείωση του κόστους συντήρησης έως και κατά 90% και του κόστους κίνησης τουλάχιστον κατά 50%, η αύξηση των ταχυτήτων έως και 200 χλμ/ώρα στα σύγχρονα σημεία του δικτύου, η μείωση της διαδρομής Αθηνών – Θεσσαλονίκης κατά 15 λεπτά και το ποιοτικά καλύτερο ταξίδι.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk