Μύηση στη «μαγεία» του βινυλίου

Αμετανόητοι συλλέκτες, καταστήματα δίσκων και δισκογραφικές εταιρείες βρέθηκαν το τριήμερο 1-3 Μαρτίου 2013 στην «Τεχνόπολις», στο Γκάζι, για να μυήσουν τους νεότερους στη μαγεία του δίσκου βινυλίου.

Για πολλούς το βινύλιο αντανακλά την ωραία ανάμνηση μιας άλλης εποχής, γεμάτης πάρτι γύρω από φορητά πικάπ και χορό «cheek to cheek» στο ημίφως του σαλονιού. Υπάρχουν όμως κι εκείνοι που δεν υπέκυψαν στην εφήμερη -όπως αποδείχθηκε- γοητεία του cd, ούτε στην ευκολία του mp3 και μένουν πιστοί στην αγάπη τους για τον δίσκο βινυλίου. Αμετανόητοι συλλέκτες, καταστήματα δίσκων και δισκογραφικές εταιρείες βρέθηκαν το τριήμερο 1-3 Μαρτίου 2013 στην «Τεχνόπολις», στο Γκάζι, για να μυήσουν τους νεότερους στη μαγεία του δίσκου βινυλίου.
Για έναν ουσιαστικά διαφορετικό τρόπο να ακούμε μουσική, μίλησε στο «Βήμα» ο κ. Δημήτρης Αντωνάκος, εκ των διοργανωτών του «Vinyl is Back». Όπως είχε πει και σε εκείνον ένας λάτρης του βινυλίου, «όταν παίρνεις έναν δίσκο, η μαγεία ξεκινάει από τη μυρωδιά που βγάζει το εξώφυλλο». Ένα εξώφυλλο που στις περισσότερες των περιπτώσεων αποτελεί από μόνο του ένα ξεχωριστό έργο τέχνης.
«Θέλει φροντίδα για να ακούσεις ένα βινύλιο, να το διατηρείς καθαρό, να καθαρίζεις την κεφαλή του πικάπ, να είσαι stand by για να το γυρίσεις από την άλλη πλευρά. Είναι μια σχέση σχεδόν ερωτική» εξήγησε ο κ. Αντωνάκος, σχολιάζοντας ότι μια τέτοια σχέση είναι αδύνατον να αναπτυχθεί με το cd, πόσω μάλλον με τη νέα συνήθεια του downloading. Η νέα παγκόσμια τάση επιστροφής στους δίσκους βινυλίου, με πολλές δισκογραφικές εταιρείες να προχωρούν σε νέες εκδόσεις και εταιρείες κολοσσούς να βγάζουν στην αγορά σύγχρονα πικάπ, επιβεβαιώνει την επιστροφή του κοινού στην εποχή του βινυλίου.
Σε ρυθμούς βινυλίου το «Μηχανουργείο» της Τεχνόπολης
Δίσκοι των Beatles, AC/DC, Metallica, αλλά και ελληνικοί, των Ξυλούρη, Πλέσσα, των Idols, γέμισαν το κτίριο Μηχανουργείο της «Τεχνόπολις» πλάι σε σύγχρονες εκδόσεις όπως της Έιμι Γουαϊνχάουζ ή του τελευταίου δίσκου της Νατάσσας Μποφίλιου. Υπό τους ήχους του πικάπ, παλιοί αλλά και νέοι λάτρεις έψαχναν ανάμεσα σε κουτιά και πάγκους, τον δίσκο εκείνο που θα συμπληρώσει επάξια τη συλλογή τους. «Η μεγαλύτερη ικανοποίηση για έναν αμετανόητο συλλέκτη είναι όταν βρίσκει ένα διαμάντι μέσα στον σωρό. Έχει τύχει να πάρω έναν δίσκο μόλις 2 ευρώ και η αξία του να είναι 70» ανέφερε με ενθουσιασμό ο κ. Αντωνάκος.
Ανάμεσα σε επαγγελματίες του χώρου, ο συλλέκτης κ. Δημήτρης Γιαννακόπουλος εξέθεσε στον χώρο της εκδήλωσης τη δική του συλλογή. «Δεν πουλάω δίσκους για να βγάλω κέρδος. Τα χρήματα που κερδίζω από το χόμπι μου, τα επενδύω για να εμπλουτίσω τη συλλογή μου» επισήμανε στο «Βήμα». Μια συλλογή την οποία έχει φτιάξει με μεράκι αναζητώντας έναν έναν τους δίσκους σε παλιατζίδικα στο Μοναστηράκι ή σε υπαίθριες αγορές του εξωτερικού, στο Διαδίκτυο ή από άλλους συλλέκτες.
Πολλοί είναι εκείνοι που δεν ξέρουν ότι στην παλιά δισκοθήκη των γονιών τους κρύβονται πραγματικοί θησαυροί, όπως εξήγησε, με αποτέλεσμα να χαρίζουν ή ακόμη και να πετούν δίσκους που σήμερα, στην εποχή του mp3, έχουν πολύ μεγάλη αξία λόγω της σπανιότητας ή της αυθεντικότητας της έκδοσης. Την ίδια αγάπη έχει φροντίσει να μεταδώσει ο κ. Γιαννακόπουλος και στη δική του οικογένεια, η οποία ακόμη κι αυτές τις δύσκολες οικονομικά εποχές, δείχνει κατανόηση όσο εκείνος ψάχνει να ανακαλύψει τον επόμενο θησαυρό.
«Το βινύλιο σκοτώνει τη βιομηχανία του mp3»
Όσο κι αν το σύνθημα αυτό φαντάζει παράλογο σε μια εποχή που το downloading κυριαρχεί και νέα ταλέντα ξεπηδούν μέσω youtube, η παγκόσμια τάση έρχεται να το επιβεβαιώσει. Ενώ οι πωλήσεις του cd βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση, τα άλμπουμ βινυλίου κάνουν το δικό τους θεαματικό comeback. «Στόχος αυτού του πρώτου τριημέρου είναι όχι μόνο να μετρήσουμε τις δυνάμεις μας, αλλά και να σηματοδοτήσουμε αυτή τη στροφή και για την Ελλάδα. Να δημιουργήσουμε ένα κοινό νέων ανθρώπων» τόνισε ο κ. Αντωνάκος.
Σε μια περίοδο που η ελληνική κοινωνία βρίσκεται σε φάση επαναπροσδιορισμού, «ξεφεύγουμε από την τυποποίηση και την βιομηχανοποιημένη διαδικασία και ανακαλύπτουμε πάλι βασικές αξίες» σχολίασε, χαρακτηρίζοντας το βινύλιο μια τέτοια σταθερά για τον χώρο της μουσικής. Το τριήμερο στην «Τεχνόπολις» ήταν μόνο η αρχή, μια πρώτη γνωριμία των φανατικών του βινυλίου με το νεανικό κοινό της πόλης, αλλά και -γιατί όχι;- με τους νοσταλγούς μιας εποχής λιγότερο αναλώσιμης από τη σημερινή.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εκδηλώσεις που θα ακολουθήσουν μπορείτε να επισκεφθείτε το vinylisback.blogspot.gr/.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk