Μια λέσχη καταναλωτών «Δοκίμασε πριν αγοράσεις»

Ολοένα περισσότερες είναι οι φιλόδοξες και πρωτότυπες επιχειρηματικές δράσεις που εμφανίζονται εν καιρώ οικονομικής κρίσης. Μια από αυτές είναι το Zampple Store, το πρώτο κατάστημα με δωρεάν προϊόντα μόνο για τα μέλη του. «Πρόκειται για μια λέσχη καταναλωτών στην οποία θα μπορούν τα μέλη της να δοκιμάζουν τα καινούργια προϊόντα μεγάλων εταιρειών πριν κυκλοφορήσουν στα σουπερμάρκετ» δηλώνει στο «Βήμα» ο ιδρυτής αυτής της ιδιότυπης επιχείρησης κ. Σταμάτης Κάντζας.

Ολοένα περισσότερες είναι οι φιλόδοξες και πρωτότυπες επιχειρηματικές δράσεις που εμφανίζονται εν καιρώ οικονομικής κρίσης. Μια από αυτές είναι το Zampple Store, το πρώτο κατάστημα με δωρεάν προϊόντα μόνο για τα μέλη του. «Πρόκειται για μια λέσχη καταναλωτών στην οποία θα μπορούν τα μέλη της να δοκιμάζουν τα καινούργια προϊόντα μεγάλων εταιρειών πριν κυκλοφορήσουν στα σουπερμάρκετ» δηλώνει στο «Βήμα» ο ιδρυτής αυτής της ιδιότυπης επιχείρησης κ. Σταμάτης Κάντζας.
Σε ένα ανακαινισμένο νεοκλασικό, που θυμίζει περισσότερο εκλεπτυσμένη boutique, μόλις 5 λεπτά από τον σταθμό του μετρό στο Σύνταγμα, το Zampple περιμένει εκείνους που αρέσκονται στο να δοκιμάσουν νέα προϊόντα και να καταγράψουν θετικά ή αρνητικά την άποψή τους.
Βασιζόμενοι στη φιλοσοφία του «Δοκίμασε πριν αγοράσεις» (Try before you try), οι εμπνευστές της κίνησης προτρέπουν «τα μέλη της κοινότητας να μπορούν να βλέπουν, να δοκιμάζουν προϊόντα δωρεάν και έπειτα να επιλέγουν αν θα τα αγοράσουν από τα εμπορικά καταστήματα, χωρίς να επηρεάζονται από τα μηνύματα που προωθούν οι διαφημίσεις. Ίσα ίσα που εκείνοι θα διαμορφώνουν το κάθε προϊόν».
Σκοπός της όλης της ιδέας είναι να έρθουν κοντά οι καταναλωτές με τα προϊόντα και μετά την αξιολόγηση οι εταιρείες να τα εξελίξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. «Στο Zampple εμπνέουμε την ενεργή συμμετοχή και συμβάλλουμε στη διαμόρφωση καλύτερων προϊόντων και υπηρεσιών» υπογραμμίζει ο κ. Κάντζας. «Δεν θέλουμε να κάνουμε κινήσεις που έρχονται απ’ το εξωτερικό. Πιστεύουμε ότι οι Έλληνες έχουν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ως καταναλωτές και είναι σε θέση να «φτιάξουν» τα προϊόντα όπως εκείνοι θέλουν».
Οι μεγάλες εταιρείες σπαταλούν εκατομμύρια κάθε χρόνο στις δειγματοδιανομές, οι οποίες γίνονται σε λάθος συνθήκες (π.χ. δειγματισμός έξω από μετρό, stands σε πολυκαταστήμα και σουπερμάρκετ κ.α.) και έτσι οι καταναλωτές δεν έχουν τη δυνατότητα να δώσουν την πρέπουσα προσοχή. «Μέσω του Zampple, οι εταιρείες προσφέρουν τα προϊόντα τους στο κοινό και εμείς τους προωθούμε τον αντίκτυπο που είχαν απ’ τα μέλη μας, μέσω των ειδικών ερωτηματολογίων» συμπληρώνει ο κ. Κάντζας.
Όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στη λέσχη του Zampple θα πληρώσουν μια συμβολική συνδρομή, της τάξεως των 2,5 ευρώ τον μήνα. «Καλύπτει τα έξοδα διαχείρισης του μέλους, για την κάρτα που εκδίδουμε και για τον λογαριασμό του μέλους στον server του site μας» εξηγεί ο κ. Κάντζας. «Φανταστείτε ότι η ετήσια συνδρομή είναι στα 36,90 ευρώ».
«Ανάλογα με το πόσο δραστήριο είναι κάθε μέλος, αν επισκέπτεται δηλαδή συχνά το κατάστημα, αν το ερωτηματολόγιο που συμπληρώνει βοηθά την έρευνα, αν προωθεί την ιδέα του Zampple και σε άλλους καταναλωτές, θα επιβραβεύεται με επιπλέον πόντους, επομένως ολοένα περισσότερα προϊόντα (από 8 ως και 10 τον μήνα) θα είναι στη διάθεσή του. Αντίστοιχα, όταν κάποιος δεν δίνει ενημέρωση, τα προϊόντα θα μειωθούν σταδιακά σε τρία τον μήνα» αναφέρει ο κ. Κάντζας.
«Στο κατάστημα τα μέλη μας θα έχουν στη διάθεσή τους μισή ώρα για να επιλέξουν τα προϊόντα που θέλουν να δοκιμάσουν και σε ομάδες των 15 ατόμων, ώστε να μην υπάρχει συνωστισμός στον χώρο» εξηγεί ο κ. Κάντζας. «Για να μην ταλαιπωρούνται και για να μην περιμένουν στη ρεσεψιόν άδικα, θα πρέπει να κλείνουν το ραντεβού τους την ώρα που επιθυμούν».
Η ανταπόκριση του κοινού
«Η όλη ιδέα του Zampple ξεκίνησε πιλοτικά πέρυσι τον χειμώνα για δύο μήνες. Η ανταπόκριση που είχε από τα μέλη μας και από άλλους καταναλωτές που τηλεφωνούσαν ήταν αξιοσημείωτη, γι’ αυτό αποφασίσαμε να το επεκτείνουμε και στο site και στο κατάστημά μας» δηλώνει ο κ. Κάντζας.
Κάθε τι το καινοτόμο όμως συνοδεύεται και από την καχυποψία και τον φόβο πολλών, που δεν αντιλαμβάνονται αμέσως τη φιλοσοφία κάθε επιχείρησης. «Δεν υπήρχαν αντιδράσεις για το κατάστημά μας, αλλά δεν καταλάβαιναν πολλοί περί τίνος πρόκειται, μέχρι που τους εξηγούσαμε για το σκεπτικό μας» εξηγεί ο κ. Κάντζας. Την ίδια κατανόηση όμως δεν είχαν οι δημόσιες υπηρεσίες: «Η Εφορία δεν αντιλαμβάνεται την ιδέα μας, μας αντιμετωπίζουν ως ένα ακόμα παντοπωλείο».
Το Zampple Store ανοίγει τις πόρτες του στο κοινό την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου 2013, όπου τα πρώτα μέλη θα δοκιμάσουν τα προϊόντα, τα οποία τους ενδιαφέρουν. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το site του καταστήματος (http://www.zampple.com/index.html#main%20page).
Πώς μπορεί να γίνει κανείς μέλος στο Zampple Store;
Ο τρόπος είναι απλός, αρκεί να ακολουθήσει κανείς τέσσερα απλά βήματα:

Βήμα 1: Μπείτε στο www.zampple.com και κάντε προεγγραφή (είναι εντελώς δωρεάν και μάλιστα σας εξασφαλίζει έκπτωση 20% στην ετήσια συνδρομή – δηλαδή λιγότερο από €2,5 τον μήνα). Έτσι θα αποκτήσετε το δικό σας username και password, με τα οποία μπορείτε να συνδέεστε στον λογαριασμό σας και να προσκαλέσετε φίλους σας για να εγγραφούν κι αυτοί. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, μέχρι να συμπληρωθεί ο αριθμός των 3.500 μελών.
Bήμα 2: Κάθε μέλος του zampple μπορεί να επισκέπτεται από τις 31.1.2013 και μία φορά κάθε μήνα το κατάστημα στη διεύθυνση Ναυάρχου Νικοδήμου 5 στο Σύνταγμα. Το μόνο που χρειάζεται στην πρώτη σας επίσκεψη είναι η ταυτότητα σας, έτσι ώστε να εκδοθεί η κάρτα μέλους και να διαλέξετε τη συνδρομή που επιθυμείτε (τρίμηνη, εξάμηνη και ετήσια).
Bήμα 3: Στο κατάστημα θα σας περιμένει μια μεγάλη ποικιλία διαθέσιμων προϊόντων (διαφορετικά από μήνα σε μήνα), όσων κυκλοφορούν και στο λιανικό εμπόριο, αλλά και προϊόντα μικρών επιχειρήσεων που δεν έχουν πρόσβαση στις μεγάλες αλυσίδες, τα οποία θα μπορείτε να δείτε και να επιλέξετε αυτά που θέλετε να δοκιμάσετε.

Bήμα 4: Στην αρχή θα μπορείτε να επιλέξετε μέχρι 6 προϊόντα. Έτσι με γεμάτη τη σακούλα σας αρχίζετε αμέσως τις δοκιμές. Στη συνέχεια και μέσα σε 20 ημέρες, μπορείτε να συνδεθείτε στον λογαριασμό σας και να πείτε τη γνώμη σας (είτε θετική είτε αρνητική, αλλά ειλικρινή) για τα προϊόντα που δοκιμάσατε. Η αξιολόγηση είναι μια πολύ απλή και ευχάριστη διαδικασία που διαρκεί συνήθως 3-4 λεπτά με τη συμπλήρωση ενός online ερωτηματολογίου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Κοινωνία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk