Οι πρώτες μεγάλες πρεμιέρες της νέας χρονιάς δεν αργούν: Το θέατρο συνεχίζει να βλέπει τον αριθμό των παραστάσεών του να αυξάνεται και τις νέες παραγωγές να ζητούν την «ψήφο» του κοινού ή καλύτερα την παρουσία του στην πλατεία.
Την Πέμπτη 17 Ιανουαρίου, τα «Κόκκινα Φανάρια» θα ανάψουν στη σκηνή Mαρίκα Κοτοπούλη του θεάτρου Rex, για την πρεμιέρα του κλασικού έργου του Αλέκου Γαλανού που το πλατύ και διαχρονικό κοινό γνώρισε μέσα από την ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη. Ο Κωνσταντίνος Ρήγος επέλεξε να ξαναζωντανέψει με τον δικό του τρόπο τα δωμάτια στο «σπίτι» της Μαντάμ Παρή, τα κορίτσια και τις προσωπικές τους ιστορίες. Με τη διάθεση να διερευνήσει την ανθρώπινη αλήθεια πίσω από το πρόσωπο της πορνείας και ο χορογράφος σκηνοθέτης επιχειρεί να μας ξεναγήσει σε έναν κόσμο που δεν πεθαίνει ποτέ…
Ο Κωνσταντίνος Ρήγος υπογράφει τη σκηνοθεσία, τα σκηνικά και τη χορογραφία στα «Κόκκινα Φανάρια» ενώ η διασκευή και η δραματολογική επεξεργασία ανήκει στην Ερι Κύργια. Παίζουν: Νίκος Αλεξίου, Κωνσταντίνος Ασπιώτης, Ευγενία Δημητροπούλου, Μαρία Κίτσου, Ελένη Κοκκίδου, Κωνσταντίνα Μιχαήλ, Παναγιώτης Μπουγιούρης, Άλκηστις Πουλοπούλου, Φοίβος Ριμένας, Νικόλας Στραβοπόδης, Θεοδώρα Τζήμου, Έλενα Τοπαλίδου, Γιάννης Τσεμπερλίδης, Νίκος Ψαρράς.
Οι παραστάσεις θα ολοκληρωθούς στις 28 Απριλίου.
Την Τετάρτη 23 Ιανουαρίου, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, η σκηνοθέτης Κατερίνα Ευαγγελάτου προτείνει το έργο του Μπέρτολτ Μπρεχτ «Ο καλός άνθρωπος του Σετσουάν» του Μπέρτολτ Μπρεχτ, έχοντας τη Στεφανία Γουλιώτη για να ερμηνεύσει τον διπλό ρόλο.
Πώς μπορεί να είναι κανείς καλός όταν γύρω του είναι όλα τόσο ακριβά; Γραμμένο την περίοδο 1926-1941 «Ο Καλός άνθρωπος του Σετσουάν» αποτελεί διαχρονικό σημείο αναφοράς. Ο Μπρεχτι εντοπίζει μέσω των θεών στο έργο του τον μοναδικό καλό άνθρωπο στη Γη: μια πόρνη στην επαρχία Σετσουάν της Κίνας. Οι θεοί ανταμείβουν την καλοκάγαθη Σεν Τε με ένα αξιοπρεπές χρηματικό ποσό κι εκείνη ανοίγει ένα μικρό καπνοπωλείο. Προκειμένου να αντιμετωπίσει τους συμπολίτες της που την εκμεταλλεύονται, η Σεν Τε εφευρίσκει ένα alter ego, έναν υποτιθέμενο εξάδελφο, τον μοχθηρό Σουί Τα, παίρνοντας τη μορφή του όποτε οι περιστάσεις το απαιτούν. Και παίζει αυτόν τον διπλό ρόλο. Για πόσο όμως;
Σε μετάφραση της Άννυς Κολτσιδοπούλου, σκηνοθεσία, δραματουργική επεξεργασία και επεξεργασία μετάφρασης της Κατερίνας Ευαγγελάτου η παράσταση ανεβαίνει με τους: Στεφανία Γουλιώτη, Αλεξάνδρα Λέρτα, Δαυίδ Μαλτέζε, Νικόλα Παπαγιάννη, Μαρία Παρασύρη, Όμηρο Πουλάκη, Νάνσυ Σιδέρη, Σωτήρη Τσακομίδη.
Οι παραστάσεις θα ολοκληρωθούν στις 10 Φεβρουαρίου.
Την Τετάρτη 30 Ιανουαρίου ο Γιάννης Μπέζος σκηνοθετεί την κόρη του Ηρώ Μπέζου και μαζί παίζουν στην «Αντιγόνη» του Ζαν Ανουίγ που θα παρουσιασθεί στο Νέο Ελληνικό Θέατρο του Γιώργου Αρμένη.
Ο γάλλος δραματουργός δανείζεται το μύθο από την τραγωδία του Σοφοκλή και το μεταφέρει σε ένα διαφορετικό περιβάλλον. Θέμα του ο αγώνα της αθωότητας απέναντι σε μία κοινωνία παρακμής και συμβιβασμών. Ο νόμος της φύσης απέναντι στον νόμο της πολιτείας. Το έργο παρουσιάστηκε πρώτη φορά στο Παρίσι στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής το 1944, απαγορεύτηκε σαν αντιστασιακό και ανατρεπτικό και στα μεταπολεμικά χρόνια μέχρι σήμερα θεωρήθηκε ένα από τα αριστουργήματα του γαλλικού θεάτρου.
Η μετάφραση είναι του Μάριου Πλωρίτη. Παίζουν: Γιάννης Μπέζος, Γιάννης Στόλλας, Δημήτρης Κανέλλος, Ελένη Κούστα, Παναγιώτης Κατσώλης, Ηρώ Μπέζου, Κωνσταντίνα Νταντάμη, Ντένια Στασινοπούλου, Κώστας Τραφαλής.
Στις 21 Φεβρουαρίου στην Κεντρκή Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου ο Γιάννης Χουβαρδάς θα παρουσιάσει την τριλογία του Ευγένιου Ο΄Νιλ «Το πένθος ταιριάζει στην Ηλέκτρα» σε μετάφραση του Ερρίκου Μπελιέ. Το έργο, βασισμένο στην «Ορέστεια» του Αισχύλου μας μεταφέρει αμέσως μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου στις ΗΠΑ, όταν ο στρατηγός Έζρα Μάννον επιστρέφει στο σπίτι του, στη Νέα Αγγλία. Όμως στην οικία των Μάννον υπάρχουν πολλές ανοιχτές. Παίζουν: Γιώργος Γάλλος, Ακύλλας Καραζήσης, Καρυοφυλλιά Καραμπέτη, Γιώργος Κοτανίδης, Χρήστος Λούλης, Μάγια Λυμπεροπούλου, Θέμις Μπαζάκα, Αργύρης Πανταζάρας, Μαρία Πρωτόπαππα, Γιούλικα Σκαφιδά, Χρήστος Στέργιογλου, Χάρης Τσιτσάκης.