Η επιστροφή του Πάνου Γερμανού

Εξι χρόνια απουσίας ήταν αρκετά. Ο επιχειρηματίας κ. Πάνος Γερμανός έπειτα από την αναγκαστική «εξορία» από την ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά, που προβλεπόταν από τη συμφωνία πώλησης του δικτύου καταστημάτων «Γερμανός» στην Cosmote το 2006, ξαναμπαίνει στο «παιχνίδι» με το πρώτο μεγάλο ντιλ της οικονομίας για το 2012.

Εξι χρόνια απουσίας ήταν αρκετά. Ο επιχειρηματίας κ. Πάνος Γερμανός έπειτα από την αναγκαστική «εξορία» από την ελληνική τηλεπικοινωνιακή αγορά, που προβλεπόταν από τη συμφωνία πώλησης του δικτύου καταστημάτων «Γερμανός» στην Cosmote το 2006, ξαναμπαίνει στο «παιχνίδι» με το πρώτο μεγάλο ντιλ της οικονομίας για το 2012.
Ο 15ετής «γάμος» μεταξύ της Wind και της Olympia Development, που προβλέπει την αποκλειστική διάθεση προϊόντων της Wind μέσα από τα Public, τα Multirama και το getitnow.gr, την παροχή τεχνογνωσίας στο εμπορικό δίκτυο της Wind και την κλιμακωτή απόκτηση μεριδίου 10% του τηλεπικοινωνιακού παρόχου ως το 2016 από τον όμιλο του κ. Γερμανού ατελώς, στοχεύει, σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, στη διαμόρφωση του νέου σκηνικού στο ελληνικό επιχειρείν.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος συζητούσε και με άλλες επιχειρήσεις από τον χώρο των τηλεπικοινωνιών, που αναζητούσαν στρατηγικές συμμαχίες, για πιθανές συνεργασίες. Και αυτό διότι όλοι στον κλάδο αναγνωρίζουν ότι η εξαγορά του δικτύου «Γερμανός» από τον όμιλο ΟΤΕ συνέβαλε τα μέγιστα στη διεύρυνση του μεριδίου της Cosmote στην κινητή τηλεφωνία, που κυμαίνεται σταθερά περίπου στο 50%, και αναζητούν στρατηγικές συμμαχίες. Πηγές κοντά στην υπόθεση σημειώνουν ότι οι στόχοι του «γάμου» με τη Wind συσχετίζονται με τον τζίρο των καταστημάτων, αλλά και τις νέες συνδέσεις κινητής και σταθερής, γι’ αυτό και θα προχωρήσει βήμα προς βήμα.
Η πλευρά της Wind έχει κάθε λόγο να είναι φιλόδοξη για το κοινό εγχείρημα, καθώς έχει «καθαρίσει» με τα μετόπισθεν, αφού έριξε το λειτουργικό κόστος κατά 25%, εξοικονομώντας περί τα 100 εκατ. ευρώ ετησίως, έχει θετικές ταμειακές ροές, αυξημένες κατά 36% σε σχέση με πέρυσι, υπερδιπλασίασε την πελατειακή της βάση στη σταθερή, φθάνοντας τους 400.000 πελάτες, παίρνει πίσω πελάτες στην κινητή και τρέχει μια σημαντική επένδυση για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου της, που ήδη σχεδόν ολοκληρώθηκε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ετσι βρήκε έναν ισχυρό σύμμαχο για την επόμενη μέρα, υποστηρίζουν.
Αλλωστε, όπως εκτιμά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Wind κ. Νάσος Ζαρκαλής, η χώρα θα επιστρέψει στην ανάκαμψη το 2014 και, όπως σημειώνουν συνεργάτες του, η επανεκκίνηση της οικονομίας αναμένεται να είναι εντυπωσιακή, με τα πρώτα σημάδια να εμφανίζονται το 2013. Οπως παρατηρούν, πρόκειται για εκτίμηση την οποία συμμερίζονται αναλυτές και οικονομικοί κύκλοι τόσο εντός όσο και εκτός της χώρας, και η οποία ενισχύεται από το ενδεχόμενο ενός νέου γύρου αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους.
Η απουσία του κ. Γερμανού από τις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας, παρατηρούν, μόνο σε κακό δεν του βγήκε, καθώς η οικονομική κρίση συρρίκνωσε την αγορά στα επίπεδα του 2002. Μάλιστα, η «αποχή» τού έδωσε τη δυνατότητα μεγαλύτερης εμπλοκής με το εξωτερικό. Ηδη ελέγχει την εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Play της Πολωνίας, στην οποία συμμετέχει με ποσοστό 53%. Ο πάροχος θεωρείται φαινόμενο στην αγορά της κινητής, καθώς, όταν ο όμιλος απέκτησε τον έλεγχο της Play, διέθετε μόλις το 2% της αγοράς, ενώ σήμερα έχει ξεπεράσει το 15% και τους 8 εκατομμύρια συνδρομητές.
Δεν είναι τυχαίο, υποστηρίζουν συνεργάτες του, ότι πρόσφατη κλαδική έκθεση χαρακτήρισε την Play την ταχύτερα αναπτυσσόμενη εταιρεία κινητής στην Ευρώπη, και μάλιστα δημοσιεύματα του διεθνούς Τύπου ήθελαν τον μεξικανό κροίσο Κάρλος Σλιμ να επιδιώκει την εξαγορά της. Οι δραστηριότητες του κ. Γερμανού στις τηλεπικοινωνίες επεκτείνονται και στην Κύπρο, όπου συμμετέχει με ποσοστό 25% στην ΜΤΝ της Κύπρου, δηλαδή τον δεύτερο «παίκτη» της κινητής στη Μεγαλόνησο, που έχει μερίδιο αγοράς 30,5%.
Αλλος βασικός στόχος του κ. Γερμανού είναι η επέκταση των καταστημάτων Public, με στόχο να φθάσουν τα 50 από 20 που είναι σήμερα, να καλύψουν επαρκώς τα περισσότερα αστικά κέντρα της χώρας και να τοποθετηθούν στρατηγικά σε μια περίοδο βίαιης αναδιάρθρωσης του λιανεμπορίου. Ο όμιλος ετοιμάζεται να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου για να καλύψει τις «τρύπες» που δημιούργησε η κρίση στα Public και στα Multirama.

Διορατικός «παίκτης» στην αγορά
Σύμφωνα με έμπειρα στελέχη των τηλεπικοινωνιών, οι εξελίξεις κάνουν τον κ. Γερμανό να νιώθει δικαιωμένος, αφού και οι κινήσεις του «βγήκαν» και πέτυχε να εξοικονομήσει σημαντικά τιμήματα και ρευστότητα προτού ξεσπάσει η κρίση, γεγονός που του εξασφάλισε στρατηγικό πλεονέκτημα εν μέσω θυέλλης.
Συνεργάτες του επιχειρηματία σημειώνουν την ιδιαίτερη ικανότητά του να προσθέτει υπεραξία στις εταιρείες στις οποίες εμπλέκεται. Χαρακτηριστικά αναφέρουν τη συμμετοχή του στην εταιρεία κινητής τηλεφωνίας Unitel του Ουζμπεκιστάν, από την οποία εξασφάλισε κέρδη άνω των 130 εκατ. ευρώ, έπειτα από ένα διετές πέρασμα (2004-2006). Αντίστοιχα, παρατηρούν, παρόμοιο επιχειρηματικό δαιμόνιο έδειξε και με την αγορά των Καταστημάτων Αφορολογήτων Ειδών (ΚΑΕ), όταν πούλησε το μερίδιο που διέθετε, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη.
Οπως αναφέρουν, πρόκειται για άνθρωπο με παροιμιώδη σεμνότητα, που τηρεί χαμηλό προφίλ, αποφεύγει τη δημοσιότητα και κυκλοφορεί με το μετρό. Τον χαρακτηρίζουν διακριτικό και υπογραμμίζουν την τάση του να ταξιδεύει, να παρακολουθεί ομιλίες και συνέδρια, να αφήνει το μάνατζμεντ στους τεχνοκράτες και να εμπιστεύεται τους ανθρώπους του.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk