Η αγωνιστική περίοδος των εννέα μηνών που ξεκινά σήμερα από τη Μελβούρνη της Αυστραλίας και θα ολοκληρωθεί στις 25 Νοεμβρίου στη Βραζιλία παραπέμπει στην κύηση για τη «γέννηση» ενός ακόμη πρωταθλητή της Formula 1, σε ένα πρωτάθλημα που όπως όλα δείχνουν θα είναι το συναρπαστικότερο των τελευταίων ετών.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του θεσμού έξι κάτοχοι του τίτλου περιλαμβάνονται στους 20 οδηγούς που θα δώσουν το «παρών» στη γραμμή της εκκίνησης, με τον M. Σουμάχερ να κυριαρχεί αριθμητικά με επτά πρωταθλήματα, τους Φ. Αλόνσο και Σ. Φέτελ να μετρούν ήδη από δύο και τους Τζ. Μπάτον, Λ. Χάμιλτον και Κ. Ράικονεν να έχουν από ένα αστέρι στο ενεργητικό τους.
Ο τελευταίος επιστρέφει, μετά το διάλειμμα στο WRC, θέλοντας να αποδείξει ότι οδηγικά παραμένει κορυφαίος, ενώ πέρα από τον αυτονόητο ανταγωνισμό μεταξύ οδηγών και ομάδων, στη βρετανική McLaren πρέπει να διαχειριστούν έναν επιπλέον πονοκέφαλο, τις προτεραιότητες ανάμεσα στους οδηγούς τους Τζ. Μπάτον και Λ. Χάμιλτον, οι οποίοι πέρα από πρωταθλητές είναι και οι δύο Βρετανοί.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 20 αγώνες, μεταξύ των οποίων το αμφίβολο λόγω ταραχών στο Μπαχρέιν τέταρτο Grand Prix της χρονιάς στις 22 Απριλίου, αλλά και το νέο GP των ΗΠΑ στην υπό δημιουργία πίστα στο Οστιν του Τέξας που όχι μόνο αποτελεί «άγνωστο τόπο» για όλους, αλλά και ως προτελευταίος αγώνας ίσως κρίνει πολλά.
Οι κορυφαίες ομάδες άλλωστε έχουν αποδείξει ότι ανταποκρίνονται με επιτυχία στις αλλαγές των κανονισμών που αφορούν μεταξύ άλλων τον σχεδιασμό των μονοθεσίων – με διαφορετική θέση για τις απολήξεις εξατμίσεων και νέα ρύγχη – και στην απαγόρευση συγκεκριμένων χαρτογραφήσεων των κινητήρων.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης ο ρόλος των νέων ελαστικών της Pirelli τα οποία διαθέτουν πλέον πιο τετραγωνισμένο προφίλ ώστε οι παραμορφώσεις να κατανέμονται αποτελεσματικότερα σε όλη την επιφάνεια επαφής τους με το οδόστρωμα, επιμηκύνοντας έτσι το χρονικό διάστημα της απόδοσής τους.
Παράλληλα χρησιμοποιούνται νέες πιο μαλακές γόμες, με εξαίρεση το πολύ μαλακό – supersoft – ελαστικό, που ξεχωρίζουν από τον έγχρωμο δακτύλιο στην εξωτερική πλευρά. Τα σλικ ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα ονομάζονται P Zero – με κόκκινο χρώμα για την πολύ μαλακή γόμα, με κίτρινο για τη μαλακή, με λευκό για τη μέση και με ασημένιο για την πιο σκληρή -, ενώ τα ελαστικά για βρεγμένο οδόστρωμα ονομάζονται Cinturato – με πράσινο χρώμα για την ενδιάμεση επιλογή για λίγη βροχή και με μπλε για πολλή βροχή.
Ferrari, Pirelli και η πίστα της Μόντσα εκπροσωπούν το ιταλικό στοιχείο, καθώς για πρώτη φορά μετά τη δεκαετία του ’60 δεν θα υπάρχει ιταλός οδηγός στην εκκίνηση. Αντίθετα υπάρχουν πάντοτε οδηγοί που εξασφαλίζουν τις θέσεις τους είτε μέσω χορηγιών είτε πληρώνοντας οι ίδιοι την ομάδα, με τρανταχτό παράδειγμα τον Ρώσο Βιτάλι Πετρόφ στην Caterham, είτε λόγω των δεσμεύσεων μεταξύ ομάδων και προμηθευτών κινητήρων. Κάπως έτσι η Mercedes-Benz επέβαλε τον «δικό της άνθρωπο» Paul di Resta στη Force India.
Αξίζει τέλος να γνωρίζετε ότι η απαγόρευση της χρήσης ηλίου στα αερόκλειδα που χρησιμοποιούνται στα pit stops για την αλλαγή τροχών και η χρήση πλέον καθαρού αζώτου ή ατμοσφαιρικού οξυγόνου αυξάνει οριακά την διάρκεια της διαδικασίας που ενίοτε κρίνει το αποτέλεσμα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ