Πρόκειται για πρόταση δημιουργίας μιας Γεωργικής Τεχνούπολης η οποία θα καλύπτει ολόκληρη τη Θεσσαλία. Στην ίδρυση και λειτουργία της Γεωργικής αυτής Τεχνούπολης (την οποία σκιαγραφώ στην συνέχεια ) τη σπονδυλική της στήλη θα αποτελεί η Εκπαίδευση (από την Ανώτατη και την Ανώτερη μέχρι την Επαγγελματική ), η Εφαρμοσμένη Έρευνα και η Βιομηχανία. Ειδικότερα: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η συμβολή του Π.Θ. στην προσπάθεια αυτή, θα είναι η δημιουργία πέραν του Τμήματος Γεωπονίας Φυτικής και Ζωϊκής Παραγωγής, που ήδη λειτουργεί στο Βόλο.
– Ενός Τμήματος Εγγείων Βελτιώσεων και Γεωργικών Μηχανημάτων στη Λάρισα. – Ενός Τμήματος Κτηνιατρικής στην Καρδίτσα.
– Ενός Τμήματος Τεχνολογίας Τροφίμων στα Τρίκαλα και – Ενός Τμήματος Εμπορίας (Marketing) Γεωργικών Προϊόντων στο Βόλο.
Πρόκειται για Τμήματα ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγής και την μεταποίηση των προϊόντων της, οι απόφοιτοι των οποίων θα έχουν εξασφαλισμένη απασχόληση και θα συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη του Θεσσαλικού χώρου, του οποίου βάση της οικονομικής του δραστηριότητας είναι η Γεωργία και η Κτηνοτροφία. Σε ότι αφορά την Ανώτερη Εκπαίδευση, θα ενταχθούν προφανώς όλα τα σχετικά με το αντικείμενο ΤΕΙ της Θεσσαλίας με ανάλογες ενδεχομένως συμπληρώσεις.
Τέλος, για την Επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να ιδρυθούν σχολεία εκπαίδευσης σε ολόκληρη τη Θεσσαλία , τόσο καλλιεργητών και κτηνοτρόφων, όσο και τεχνικών, τα οποία υφίστανται σε όλες τις χώρες της Κοινότητας με μοναδική εξαίρεση την Ελλάδα. Ειδικότερα στο θέμα αυτό υπάρχουν χώρες της κοινότητας όπως π.χ. Δανία , Ολλανδία όπου κανείς δεν μπορεί να ασκήσει το επάγγελμα του Γεωργοκαλλιεργητού ή του Κτηνοτρόφου, αν προηγουμένως δεν έχει αποκτήσει το σχετικό δίπλωμα. ΈΡΕΥΝΑ Εκτός της έρευνας που θα διενεργείται στα προτεινόμενα Πανεπιστημιακά Τμήματα, καθώς και σε εκείνα των ΤΕΙ , θα πρέπει να επιδιωχθεί η ανάπτυξη και η συμπλήρωση των υπαγόμενων στο Ε.Θ.Ι.Α.Γ. Ε ( Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικών Ερευνών) Ερευνητικών Μονάδων. ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Τέλος, στη Βιομηχανία της Γεωργικής Τεχνούπολης θα ενταχθούν όλες οι υπάρχουσες Βιομηχανίες μεταποίησης προϊόντων Πρωτογενούς Τομέα ( Ελαιουργία , σπορελαιουργία, εκοκκιστήρια βαμβακιού, εργοστάσια βαμβακιού, εργοστάσια παραγωγής γάλακτος, κρέατος, αλευροβιομηχανίες, εργοστάσια επεξεργασίας ξύλου.. κ.τ.λ.)
Κατά την άποψη μου, ο λεπτομερής σχεδιασμός της προτεινόμενης για ίδρυση Θεσσαλικής Γεωργικής Τεχνούπολης θα πρέπει να γίνει από το πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, στα πλαίσια κάποιου ερευνητικού προγράμματος με την ενεργό συμμετοχή των φοιτητών του Τμήματος Χωροταξίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου. Επισημαίνω ιδιαιτέρως, ότι τα επιμέρους στοιχεία της ανωτέρω πρότασης, είναι οργανικά συνδεδεμένα μεταξύ τους. Διότι η Εκπαίδευση, η Έρευνα και η Βιομηχανία θα αναπτύσσονται κατά έναν τρόπο αμοιβαία και -λίαν καρποφόρα-συμπληρωματικά.
Αυτή η οργανική σύνδεση και συνεργασία των επιμέρους στοιχείων της Πρότασης δείχνει το εξής: Τα ακαδημαϊκά αφ’ ενός , και τα κοινωνικά αφ’ ετέρου κριτήρια ανάπτυξης , όχι μόνο δεν αντιστρατεύονται άλληλα , αλλά αντιθέτως συνδυάζονται αρμονικά , συνάδουν και εντέλει αλληλοσυμπληρώνονται. Έτσι, θέτοντας καταρχάς υψηλά ακαδημαϊκά κριτήρια για τη ίδρυση του Πανεπιστημίου (όπως άλλωστε αποτελεί πρωταρχικό καθήκον μας ), ταυτοχρόνως συμβάλλουμε στην κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλίας. Αλλά και αντίστροφα , η μέριμνα για την κοινωνική ανάπτυξη της περιοχής μας δημιουργεί γόνιμες εμπνεύσεις για την οικοδόμηση ακαδημαϊκών θεσμών, οι οποίες είμαι βέβαιος πως θα συμβάλλουν αποφασιστικά στην ανύψωση της όλης στάθμης του Πανεπιστημίου μας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΩΝ.ΧΟΛΕΒΑΣ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ ΜΕΛΟΣ ΟΜΑΔΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΝΔ