O εκδημοκρατισμός της -υβριδικής- πολυτέλειας

Lexus CT 200h

Αν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που σας έρχεται στο μυαλό ακούγοντας την λέξη «υβριδικό» είναι η Toyota, σημαίνει ότι σκέφτεστε όπως οι περισσότεροι σε αυτό το θέμα. Η σπουδή της ιαπωνικής εταιρείας να επενδύσει νωρίτερα από όλους σε full hybrid εκδόσεις παραγωγής δεν την δικαίωσε μόνο σε επίπεδο πωλήσεων παγκοσμίως, αλλά δημιούργησε και έναν συνειρμό στον οποίο όλοι θέλουν μερίδιο αλλά ουσιαστικά μόνο ο χρονολογικά πρώτος απολαμβάνει.

Ένας αντίστοιχος συνειρμός συνδέει την -θυγατρική της- Lexus, με την υβριδικοποίηση της πολυτελούς κατηγορίας, καθώς για αυτήν οι υβριδικές εκδόσεις είναι ο κανόνας και όχι η εξαίρεση. Γι αυτό και δεν απόρησε κανείς όταν παρουσιάστηκε το CT 200h, το πρώτο premium υβριδικό hatchback.

Η αρχική ιδέα ήταν απλή: στιμώχνεις την πολυτέλεια και την τεχνολογία των μεγαλύτερων Lexus σε ένα μικρότερο αμάξωμα –μήκος 4,32 και πλάτος 1,77 μέτρα- εξασφαλίζοντας χαμηλότερη τιμή πώλησης, από 28.500 ευρώ, μικρότερο βάρος, από 1.370 κιλά και μειωμένες τιμές κατανάλωσης -3,8 λίτρα/100 χλμ.- και ρύπων με 87 γραμ. CO2 ανά χιλιόμετρο.

Σχεδιασμένο αποκλειστικά ως πεντάθυρο, το CT 200h κινείται από τη τρίτη γενιά του συστήματος Lexus Hybrid Drive που συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 82 ίππων και 207 Nm ροπής και τον βενζινοκινητήρα των 1.798 κ.εκ. που αποδίδει 99 ίππους και 142 Nm ροπής.

Η συνδυαστική ισχύς είναι 136 ίπποι και επιταχύνουν το CT 200h από στάση σε 10,3 δευτερόλεπτα, επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η δύναμη μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT ενώ ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τέσσερα προγράμματα οδήγησης – Normal, Eco, EV και Sport- με το δεύτερο να εξασφαλίζει ακόμη μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου από το πρώτο και το τρίτο να παρέχει την δυνατότητα κίνησης, για 2-3 χιλιόμετρα, αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, άρα αθόρυβα και χωρίς ρύπους, αρκεί η ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 45 χλμ./ώρα.

Το πρόγραμμα Sport τροποποιεί τις ρυθμίσεις του κινητήρα και των άλλων συστημάτων πρός όφελος των επιδόσεων, εμφανίζοντας παράλληλα στον πίνακα οργάνων το ηλεκτρονικό στροφόμετρο.

Οι χώροι για τέσσερις ενήλικες είναι ικανοποιητικοί αλλά το κατώφλι των πίσω θυρών είναι μικρό. Όσο για τον οριζόντια διαιρούμενο χώρο αποσκευών -και παρά τις μπαταρίες Νικελίου-Μετάλλου που συνοδεύουν το υβριδικό σύστημα-, τα 375 λίτρα του όγκου του είναι περισσότερα από εκείνα άλλων συμβατικών μοντέλων.

Στο δρόμο το CT 200h εκμεταλλεύεται την στιβαρή κατασκευή του και την σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης, προτρέποντας έτσι τον οδηγό του να αναζητήσει κάτι περισσότερο από την δεδομένη ουδετερότητα. Το ζητούμενο ωστόσο εδώ δεν είναι οι επιδόσεις και η απόλυτη οδηγική συμπεριφορά, αλλά η δημιουργία ενός “πράσινου” συνόλου που τοποθετεί στο ίδιο επίπεδο, ποιότητα, πολυτέλεια και οικονομία στο κόστος χρήσης.

Με μια ματιά

  • Διαθέσιμο σε πέντε επίπεδα εξοπλισμού, από 28.500 ευρώ
  • Χρηματοδότηση με 0% προκαταβολή, επιτόκιο 6,9% και δυνατότητα αποπληρωμής έως 84 μήνες.
Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk