«Αυτός ο Ριχάρδος θα είναι ό,τι θα κρατήσουμε πιο δυνατά χαραγμένο στη μνήμη μας από την περίοδο του Κέβιν Σπέισι στον Ολντ Βικ». Με διθυραμβικές κριτικές για την παράσταση αλλά, κυρίως, για την ερμηνεία του, ο βρετανικός Tύπος χαιρέτισε την πρόσφατη πρεμιέρα του «Ριχάρδου Γ΄» του Σαίξπηρ που ανέβηκε σε σκηνοθεσία του Σαμ Μέντες με τον Κέβιν Σπέισι στον ομώνυμο ρόλο (19 Ιουνίου 2011).

Είναι άλλωστε η παράσταση που θα έχει την τύχη να παρακολουθήσει το ελληνικό κοινό στις 29 και 30 Ιουλίου στην Επίδαυρο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ.

Στην κατά Μέντες εκδοχή, ο «Ριχάρδος» κινείται στο σύγχρονη εποχή και μεταμορφώνεται σε αυτοκρατορικό αρχέτυπο. Οπως γράφει ο «Guardian», «ο Σπέισι δεν ανέτρεψε το σκεπτικό του Ολίβιε, που είχε ερμηνεύσει τον Ριχάρδο σαν σατανικό τζόκερ – όπως είχαν κάνει στο παρελθόν ο Αντονι Σερ και ο Ιαν ΜακΚέλεν. Αυτό που μας προσφέρει είναι μια λεπτή ποικιλία αποχρώσεων: Από τη μια το ενστικτώδες κωμικό του μρπίο και από την άλλη το πάθος της αυτοκαταστροφής». Σε αυτή την κορυφαία παραγωγή, ο «Σπέισι επιβεβαιώνει ότι ανήκει στη μεγάλη, κλασική παράδοση του θεάτρου», καταλήγει η ίδια κριτική.
Ο ζήλος και η αφοσίωση του Κέβιν Σπέισι σε ό,τι αναλαμβάνει φέρνουν πάντα σπουδαία αποτελέσματα. Χάρη στο διάσημο όνομά του κατάφερε να κάνει το Old Vic κερδοφόρα επιχείρηση.

«Βλέπεις τις στατιστικές και σου λένε ότι τα έσοδα της Τέχνης είναι 3 % ετησίως – ψίχουλα» είχε πει στο «ΒΗΜΑ» ο ηθοποιός στο τελευταίο φεστιβάλ Βερολίνου όπου έκανε πρεμιέρα η τελευταία ταινία του «Margin call».

«Κι εγώ τους λέω «μισό λεπτό» και φέρνω το παράδειγμα της South Bank του Λονδίνου η οποία, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, οποιαδήποτε μέρα της εβδομάδας είναι γεμάτη κόσμο. Θέτω λοιπόν το πολύ απλό ερώτημα: θα ήταν τόσο γεμάτη η τράπεζα Κυριακή απόγευμα αν δεν υπήρχαν η Tate Modern, το Shakespear’s Globe, το Βρετανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Λονδίνου το Εθνικό Θέατρο, το Old Vic, το New Vic, Chocolate Factory; Ο κόσμος έρχεται χάρη στον πολιτισμό».

Ως καλλιτέχνης, άπαξ και συνδεθεί με κάτι, ο Σπέισι δεν κάνει ποτέ πίσω. Στο Βερολίνο είχε ανακοινώσει ότι οι πρόβες του «Ριχάρδου Γ’» ξεκινούν τον Μάιο και από τότε ως τον Μάρτιο του 2012 δεν θα μπορεί να κάνει τίποτε άλλο. Η περιοδεία περιλαμβάνει στάσεις σε εννέα πόλεις του κόσμου και έπειτα από ένα σύντομο διάλειμμα (τα ερχόμενα Χριστούγεννα) θα μεταφερθεί στην Ακαδημία Μουσικής του Μπρούκλιν. «Ακόμη και αν ο Ντέιβιντ Λιν επέστρεφε από τους νεκρούς για να μου προτείνει να συνεργαστώ μαζί του, δεν θα μπορούσα να του πω «ναι»» είχε δηλώσει.

Οσο για την επιλογή του Ριχάρδου του Γ’ έγινε έπειτα από ατέλειωτες συζητήσεις με τον Μέντες, με τον οποίο συνεργάσθηκε για πρώτη φορά στο «American beauty» (και κέρσισε το Οσκαρ Α’ ανδρικού ρόλου).

«Ο Σαμ κι εγώ μιλήσαμε αρκετά τα τελευταία δύο χρόνια για το τι έργο θα ανεβάζαμε» είπε ο ηθοποιός. «Υπήρχαν πολλές επιλογές. Τελικά επιλέξαμε τον Ριχάρδο Γ’. Ενας από τους λόγους ήταν ότι έχω παίξει τον Ριχάρδο Β’ τρία χρόνια στο Old Vic άρα ήθελα κάτι διαφορετικό. Ο Ριχάρδος Γ’ είναι ένας από τους σπουδαίους, εμβληματικούς ήρωες του Σαίξπηρ αλλά και ο δεύτερος μετά τον Αμλετ μεγαλύτερος σε διάρκεια ρόλος του» πρόσθεσε.