Οι οικονομίες κινούνται σε διαφορετική φάση και τη στιγμή που σε ορισμένα μέρη του πλανήτη τα χαμόγελα και οι σαμπάνιες επιστρέφουν, στην Ελλάδα αντίθετα η κρίση πλήττει και τα πολυτελή είδη. Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, στο δεκάμηνο του 2010 οι πωλήσεις του καμπανίτη οίνου παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009. Την ίδια στιγμή η αρνητική ψυχολογία των καταναλωτών έχει γίνει αισθητή στα καταστήματα που πωλούν κοσμήματα και ακριβά αξεσουάρ, γκουρμέ εστιατόρια και πολυτελή ξενοδοχεία των Αθηνών.