O πιο αβανταδόρικος ρόλος στην ταινία «Χώρα προέλευσης» είναι του Στέργιου, τον οποίο υποδύεται ο Θάνος Σαμαράς. Ενας νέος άνθρωπος που νιώθει προδομένος από το σπίτι του και οργισμένος από τη ζωή του. «Απ΄ ό,τι καταλαβαίνω, ο ρόλος γράφτηκε πάνω μου» λέει ο ηθοποιός όταν τον ρωτώ πώς… προέκυψε στην ταινία. «Με τον Σύλλα (σ.σ.: Σύλλας Τζουμέρκας, ο σκηνοθέτης) έχουμε συνεργαστεί στην ταινία του “Βροχή” και σε ένα ντοκυμαντέρ για τον Εζρα Πάουντ για την τηλεόραση. Είναι ένας άνθρωπος του οποίου την πίστη, την επιμονή, την υπομονή και το θάρρος εκτιμώ και με εμπνέουν. Εχουμε αναπτύξει έναν κώδικα όπου λίγα λέμε, πολλά εννοούμε».

Τι σας συγκίνησε στο σενάριο της «Χώρας προέλευσης»;

«Η αίσθηση της κλειστοφοβίας και του παγιδευμένου των χαρακτήρων που ζουν μια πραγματικότητα που τους φθείρει. Τρώνε τις σάρκες τους και τις σάρκες των ανθρώπων δίπλα τους. Είδα μια μελέτη πάνω στην ανθρώπινη φύση, τη φύση του Ελληνα και τη φύση της οικογένειας· που είναι και τα τρία κανιβαλικά».

– Είναι εύκολο να είσαι έλληνας ηθοποιός σήμερα;

«Αν ζεις στην Ελλάδα δεν είναι εύκολο να είσαι… οτιδήποτε. Είναι από τις χειρότερες κακοτυχίες».

Τι δεν σας αρέσει στη σημερινή Ελλάδα;

«Οι Ελληνες είναι συναισθηματικοί και ευκολόπιστοι. Μπορούν να κάνουν τα στραβά μάτια σε πολλά εφόσον δεν διαταράσσεται η προσωπική τους ησυχία. Η οποία φυσικά, ως λογικό αποτέλεσμα της αδράνειάς τους, διαταράσσεται και αντιδρούν με σπασμωδικές κινήσεις, χωρίς αποτέλεσμα. Οι Ελληνες αισθάνονται μειονεκτικά όταν ο διπλανός τους προοδεύει και δεν του αποτίνουν τα κεκτημένα του εύσημα. Μοιάζει να προτιμούν να βρίσκονται όλοι στην ίδια στάσιμη θέση η οποία θα δίνει άλλοθι στην τεμπελιά τους. Οι Ελληνες, ως λαός, δεν πρόκειται να προκόψουν ποτέ. Δεν είναι ιδιαίτερα έξυπνοι, όμορφοι ή χρήσιμοι. Δεν θα είχα κανένα πρόβλημα να πουληθεί η Ελλάδα σε ξένους που θα αξιοποιήσουν τα άχρηστα αυτά τετραγωνικά χιλιόμετρα σε κάτι χρήσιμο και όμορφο. Εμείς ό,τι ήταν να κάνουμε το κάναμε. Και δεν βλέπεται, ούτε αντέχεται».

Πόσο έχει επηρεάσει τον κλάδο σας η κρίση;

«Εφέτος ακυρώθηκαν δύο θεατρικές δουλειές μου λόγω έλλειψης απαραίτητου κεφαλαίου. Το καλό το παλικάρι όμως ξέρει κι άλλο μονοπάτι· αυτό με έκανε να θυμηθώ πως το σινεμά ήταν ο λόγος που έγινα ηθοποιός και στρέφομαι προς τα εκεί ετοιμάζοντας μια δική μου κινηματογραφική παραγωγή. Το καλό με την κρίση είναι ότι μας αποκαλύπτονται οι πραγματικές μας ανάγκες και επιθυμίες».

Παρά την κρίσηο ελληνικός κινηματογράφος τον τελευταίο καιρό βρίσκεται στα πάνω του. Πού το αποδίδετε;

«Στο ότι έγινε επιτέλους κατανοητό και αποδεκτό ότι για να κάνεις μια ταινία χρειάζεσαι τους ταλαντούχους φίλους σου και μια digital camera. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι θα είναι και καλή η ταινία. Το ανθρώπινο δυναμικό της κινηματογραφίας μας ασκείται όμως συνέχεια, οπότε έχουμε ελπίδες να γίνουμε καλύτεροι».

Η ταινία «Χώρα προέλευσης» προβάλλεται από την περασμένη Πέμπτη στις αίθουσες Ελλη και Δαναός.

Ενας πολυτεχνίτης της κάμερας
Ανάμεσα στις ταινίες στις οποίες έχει εμφανιστεί ο Θάνος Σαμαράς είναι οι «Valse Sentimentale» της Κωνσταντίνας Βούλγαρη και «Delivery» του Νίκου Παναγιωτόπουλου. Στο θέατρο έχει παίξει, μεταξύ άλλων, στις παραστάσεις «Εldorado» και «Βρικόλακες». Τον Ιούλιο του 2008 έκθεση φωτογραφίας του παρουσιάστηκε στο Τόκιο. Θα τον δούμε στην ταινία «Δεμένη κόκκινη κλωστή» και θα τον σκηνοθετήσει ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος σε μια ταινία που έγραψε με τη Λουκία Μιχαλοπούλου που θα συμπρωταγωνιστεί.