«Παπανικολής»Το υποβρύχιο κόλλησε στην Εφορία

Νέα αιφνίδια εμπλοκή εμφανίστηκε χθες στο θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το αποτέλεσμα ήταν να αναβληθεί, μέχρι νεωτέρας, η παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» που είχε προγραμματιστεί για την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου και να αναζητηθεί ενδιάμεση λύση για να ολοκληρωθεί η συμφωνία και να τεθεί σε ισχύ από τις 22 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η αιτία της εμπλοκής είναι κατ΄ αρχήν ο «δάκτυλος» των Γερμανών της Τhyssen Κrupp Μarine Systems (ΤΚΜS), οι οποίοι ζήτησαν με επιστολή τους εγγυήσεις ότι δεν θα τεθεί εκ νέου θέμα φορολογικού ελέγχου στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

Νέα αιφνίδια εμπλοκή εμφανίστηκε χθες στο θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το αποτέλεσμα ήταν να αναβληθεί, μέχρι νεωτέρας, η παραλαβή του υποβρυχίου «Παπανικολής» που είχε προγραμματιστεί για την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου και να αναζητηθεί ενδιάμεση λύση για να ολοκληρωθεί η συμφωνία και να τεθεί σε ισχύ από τις 22 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, η αιτία της εμπλοκής είναι κατ΄ αρχήν ο «δάκτυλος» των Γερμανών της Τhyssen Κrupp Μarine Systems (ΤΚΜS), οι οποίοι ζήτησαν με επιστολή τους εγγυήσεις ότι δεν θα τεθεί εκ νέου θέμα φορολογικού ελέγχου στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Επειτα από έρευνα που έχει διενεργήσει το ΣΔΟΕ, έχει εντοπιστεί μία εκκρεμότητα ύψους περίπου έξι εκατ. ευρώ από τη φορολόγηση λοιπών δαπανών στον Σκαραμαγκά. Το βάρος της δεν επιθυμούν να επωμιστούν ούτε οι Γερμανοί ούτε η Αbu Dhabi Μar ούτε, φυσικά, το Ελληνικό Δημόσιο.

Επιπλέον, προβληματική θεωρείται και η μη έκδοση επίσημης πιστοποίησης της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία διαγράφεται το πρόστιμο των 230 εκατ. ευρώ (συν τους τόκους) για τη χορήγηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων στον Σκαραμαγκά πριν από την ιδιωτικοποίησή τους.

Σε χθεσινοβραδινή ανακοίνωσή του το υπουργείο Εθνικής Αμυνας σημειώνει ότι «αρχική επιθυμία των συμβαλλομένων πλευρών ήταν η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί ως τις 14 Οκτωβρίου 2010 και η παραλαβή του υποβρυχίου “Παπανικολής” να πραγματοποιηθεί στις 15 Οκτωβρίου 2010» ώστε να αρχίσει η εφαρμογή της συμφωνίας στις 22 Οκτωβρίου.

Στην ίδια ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «αυτό που αναμένεται από την άλλη πλευράείναι η υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του 75,1% των μετοχών της ΕΝΑΕ από την Τhyssen Κrupp Μarine Systems/ΗDW στην Αbu Dhabi Μar ή σε συνδεδεμένη με αυτή εταιρεία (affiliated company) που θα υποδειχθεί από την ΑDΜ, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης και του Ν. 3885/2010».

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος» η συνδεδεμένη εταιρεία που «φωτογραφίζεται» στη σύμβαση είναι η Ρrivinvest, η οποία ανήκει στον νέο ισχυρό άνδρα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά Ισκαντάρ Σάφα και είναι μέτοχος σε ποσοστό περίπου 25% στην Αbu Dhabi Μar. Η εμφάνιση της Ρrivinvest θεωρείται ότι μπορεί να αποτελέσει ενδιάμεση λύση ώστε να προχωρήσει η μεταβίβαση των μετοχών ώσπου να τακτοποιηθούν οι μικροεμπλοκές που έχουν εμφανισθεί.

Ωστόσο, καθώς δεν είναι ακριβές ποιο είναι το καθεστώς της συνδεδεμένης εταιρείας με βάση το ελληνικό Δίκαιο που διέπει τη σύμβαση, δεν αποκλείεται να ζητηθεί και η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτική
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk