Υπουργείο Υποδομών Δημοπράτηση έργων 1,9 δις ευρώ μέχρι τέλος του 2011

Στοιχεία για την πρόοδο των εν εξελίξει έργων, εκείνων που είχαν προβλήματα λόγω λανθασμένου σχεδιασμού, ανωριμότητας, έλλειψης χρηματοδότησής τους κατέθεσε ο Δημήτρης Ρέππας στη Βουλή, ενώ καταλόγισε στην ΝΔ ότι παρέδωσε έργα που κατά κανόνα πάσχουν.

Έργα συνολικής αξίας 1,9 δισ. ευρώ σχεδιάζει να δημοπρατήσει μέχρι το τέλος του επόμενου έτους το υπουργείο Υποδομών, όπως ανέφερε στη Βουλή ο υπουργός Δημήτρης Ρέππας απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση βουλευτών της αντιπολίτευσης.

Με αιχμή την κριτική βουλευτών της ΝΔ περί «παγώματος» από την κυβέρνηση σημαντικών έργων που ξεκίνησαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Δ. Ρέππας, κατέθεσε στη Βουλή στοιχεία μεταξύ αυτών για την πρόοδο των εν εξελίξει έργων, εκείνων που είχαν προβλήματα λόγω λανθασμένου σχεδιασμού, ανωριμότητας, έλλειψης χρηματοδότησής τους και καταλόγισε με την σειρά του στην ΝΔ ότι παρέδωσε έργα που κατά κανόνα πάσχουν.

Σύμφωνα με πίνακα που παρέδωσε ο υπουργός, η πρόοδος των μεγάλων έργων μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου συγκριτικά με τον αντίστοιχο περσινό μήνα είναι:

– Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας 13% (από 4%)

– Ολυμπία Οδός ΠΑΘΕ: Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα και Ιονία Οδός: Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα 17% (από6%)

– Ιόνια Οδός: Αντίρριο – Ιωάννινα, ΠΑΘΕ: Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) – Μαλιακός (Σκάρφεια) Σχηματάρι – Χαλκίδα 24% (από 13%)

– ΠΑΘΕ: Μαλιακός Κλειδί 52% (από 30%)

Ο υπουργός ενημέρωσε επίσης ότι μέχρι τέλος του 2010 δημοπρατούνται νέα έργα προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ και εντός του 2011 δημοπρατούνται έργα προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ.

Επανέλαβε ότι έχει ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για την αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου για την παραγωγή των δημοσίων Έργων, ώστε να γίνει αυτό πιο διαφανές, δίκαιο, αποτελεσματικό και αποδοτικό.

Ως παράδειγμα λανθασμένου σχεδιασμού ανέφερε το έργο της Υποθαλάσσιας Αρτηρίας της Θεσσαλονίκης, για το οποίο «παρά το ότι δεν έπεσε ούτε μία σφυριά, το κράτος καλείται τώρα να πληρώσει 68 εκ. ευρώ».

Ανακοίνωσε, επίσης, ότι το υπουργείο εξετάζει την περίπτωση να υποβάλλει στο ΣτΕ αίτηση μερικής ανάκλησης της αναστολής της εκτέλεσης της εκτροπής του άνω ρου του Αχελώου.

Σχετικά με το νέο Αεροδρόμιο Καστελλίου, ανέφερε πως χρειάστηκε να δοθεί παράταση ώστε να διερευνηθεί ο τρόπος χρηματοδότησης το Δημόσιο, να επιλυθούν θέματα λειτουργίας του αεροδρομίου, θέματα προμήθειας τοποθέτησης και λειτουργίας του εξοπλισμού αεροναυτιλίας, αλλά «όλα αυτά διευθετήθηκαν και οι δεσμευτικές προσφορές για το έργο αναμένεται να υποβληθούν εντός του έτους».

Για την επέκταση του Λιμένα της Ηγουμενίτσας (Γ1 Φάση), προϋπολογισμού 74,4 εκατ. ευρώ, ανακοίνωσε ότι προετοιμάζεται η δημοπράτηση εντός του 2010.

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Μιχάλης Κεφαλογιάννης ανέφερε ότι η ΝΔ σε πέντε χρόνια διακυβέρνησης προχώρησε σε δημόσια έργα ύψους 19 δισ. ευρώ ενώ το ΠΑΣΟΚ σε διπλάσιο χρονικό διάστημα -τη δεκαετία 1993-2003- έκανε έργα μόλις 10 δισ. ευρώ.

Απαντώντας δε ο κ. Ρέππας στις κατηγορίες ότι δεν πληρώνονται οι εργοληπτικές εταιρείες για έργα που εκτελούν, ανέφερε ότι έχουν εξοφληθεί στις εργοληπτικές εταιρείες 1 δισ. 200 εκατ ευρώ «από τα δύο περίπου δισ. οφειλές που άφησε η ΝΔ, ενώ επιχειρείται γενικότερο νοικοκύρεμα».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk