Οι καινούργιες κινηματογραφικές περιπέτειες της τετραμελούς γυναικείας παρέας του «Sex and the city» τροφοδοτούνται κυρίως από τα γαμήλια προβλήματα της Κάρι (Σάρα Τζέσικα Πάρκερ) και του Μπιγκ (Κρις Νορθ). Το ζευγάρι βλέπει τα σημάδια του χρόνου να απειλούν την ιδανική σχέση του και δεν ξέρει πώς να βγει από το αδιέξοδο. Στη δεύτερη επέτειο του γάμου τους εκείνη του κάνει δώρο ένα vintage ρολόι Rolex με χαραγμένη αφιέρωση, ενώ εκείνος επιλέγει μια σούπερ τηλεόραση plasma γιατί στην πραγματικότητα ο ίδιος είναι που ενδιαφέρεται να την παρακολουθεί τα βράδια με τις πιτζάμες του.

Το πώς όμως αυτή η κεντρική ιδέα (που δεν είναι δα και τόσο πρωτότυπη) μπορεί να γεμίσει δυόμισι ώρες κινηματογραφικού χρόνου χωρίς να σε αναγκάσει να κοιτάξεις το δικό σου ρολόι είναι ένα ερώτημα. Η απάντηση, βέβαια, βρίσκεται στις «υποϊστορίες» οι οποίες ντύνουν τον κορμό της ταινίας, έτσι όπως έντυναν τόσα χρόνια τη σειρά. Ανάμεσά τους βρίσκεται ένας γκέι γάμος με χαϊλάιτ την εμφάνιση μιας γερασμένης Λάιζα Μινέλι που κάνει την μπεμπέκα, μια σέξι βρετανίδα γκουβερνάντα που απειλεί το βασίλειο της Σάρλοτ (Κριστίν Ντέιβις), η απόφαση της Μιράντα (Σίνθια Νίξον) να σηκώσει κεφάλι στο ανδροκρατούμενο επαγγελματικό περιβάλλον της και φυσικά οι ανεξάντλητες σεξουαλικές ορέξεις της Σαμάνθα (Κιμ Κατράλ), η οποία οδεύοντας προς την εμμηνόπαυση βρίσκεται μέσα στην υστερία και στις νευρώσεις, αποφασισμένη να μην επιτρέψει στο γήρας να την πάρει από κάτω.

Είναι φυσικό κάποια από τα παραπάνω επεισόδια να προσφέρουν χαριτωμένες στιγμές, όμως εκεί εντοπίζεις και το πρόβλημα της ταινίας. Μιλάμε για στιγμές, μια ατάκα εδώ, μια εκεί, ικανές μεν να προκαλέσουν χαμόγελα, αλλά που δεν είναι σε θέση να δέσουν ένα σοβαρό σενάριο και να στηρίξουν ένα ολοκληρωμένο σύνολο. Ακόμη χειρότερα, η ταινία βουλιάζει εκεί όπου περιμένεις να ανεβεί κατακόρυφα όταν η γυναικοπαρέα αποφασίζει να ταξιδέψει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (στην προηγούμενη ταινία παρόμοιο ταξίδι είχε γίνει στο Μεξικό). Η σύγκριση ανατολικού- δυτικού πολιτισμού είναι δοσμένη σαν να απευθύνεται σε παιδάκια του δημοτικού, ενώ ως εύρημα ο συνδυασμός της γόβας στιλέτο με το τσαντόρ είναι μια αποθέωση του κιτς και το μόνο που μπορεί να προκαλέσει είναι αμηχανία.

«Πρέπει να κρατήσουμε τη φλόγα αναμμένη» λέει η Κάρι στον Μπιγκ αναφερόμενη στη σχέση τους. Το ίδιο πράγμα θα πρέπει να βρισκόταν στις προθέσεις των δημιουργών της δεύτερης κινηματογραφικής ταινίας «Sex and the city». Να διατηρήσουν τη φλόγα της θρυλικής σειράς αναμμένη. Δυστυχώς δεν τα κατάφεραν. Εκεί που περιμένεις καυτό, φρέσκο φαγητό, βαρυστομαχιάζεις με ξαναζεσταμένο.

gzoump@tovima.gr