Μουσικούς με παράλληλη εικαστική δράση έχει να αναδείξει πολλούς η ροκ και ποπ κοινότητα. Από τον Μπομπ Ντίλαν, τον Ντέιβιντ Μπάουι, τον Λου Ριντ και την Πάτι Σμιθ ως τον Πολ Μακ Κάρτνεϊ, τον Τζον Μέλενκαμπ, τον Μέριλιν Μάνσον – έκθεση του οποίου είδαμε πρόσφατα στην Αθήνα- και τον Μάικλ Τζάκσον, πολλοί ήταν και είναι οι σταρ της μουσικής που έχουν γοητεύσει το κοινό με το ταλέντο τους στη ζωγραφική ή στη φωτογραφία. Πιο πρόσφατο παράδειγμα ο εμβληματικός τροβαδούρος της δεκαετίας του 1960 Ντόνοβαν.

Η έκθεση φωτογραφιών του με τίτλο «Sapphographs» (Σαπφογραφίες), την οποία διοργανώνει η Ελληνοαμερικανική Ενωση, παρουσιάζει επιπρόσθετο ενδιαφέρον για το ελληνικό κοινό, αφού ο Ντόνοβαν εμπνεύστηκε τα συγκεκριμένα έργα από τη λυρική ποίηση της Σαπφούς. Οπως εξηγεί ο ίδιος, «στοχεύω να ενθαρρύνω τη νέα γενιά να ασχοληθεί με την ποίηση». Επιθυμεί δε να σταθεί δίπλα στους νέους έλληνες ποιητές, έτσι ώστε η τέχνη της ποίησης να επιστρέψει στον πολιτισμό που τη γέννησε.

Ακόμη πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι στα εγκαίνια της έκθεσης, σε επιμέλεια του Κρίστοφερ Μάρεϊ, διευθυντή της γκαλερί Govinda της Ουάσινγκτον, και σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, θα δώσει το «παρών» και ο ίδιος ο Ντόνοβαν, ο οποίος μάλιστα θα ερμηνεύσει το τραγούδι «Βe Μine», βασισμένο σε στίχους της Σαπφούς.

Παράλληλα, η καλιφορνέζικη εικαστική ομάδα Revolver θα κάνει μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση στην Γκαλερί Χατζηκυριάκος-Γκίκας της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης. Πρόκειται για μια εγκατάσταση με πολυμέσα αφιερωμένη στις «Sapphographs» του Ντόνοβαν, η οποία δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες να βιώσουν τρισδιάστατα τις φωτογραφίες της σειράς.

«Οι Sapphographs αποτυπώνουν τη μυθική ομορφιά της αρχαιοελληνικής παράδοσης και ταυτόχρονα ζωντανεύουν τον αισθησιασμό της φύσης και τη δύναμη των τελετουργιών της, αφυπνίζοντας έτσι τη διάθεση για καλλιτεχνική δημιουργία. Τo έργο της Σαπφούς έχει ερμηνευτεί και απεικονιστεί με ποικίλα καλλιτεχνικά μέσα από την εποχή της έως και σήμερα. Ταυτόχρονα έχει εμπνεύσει σε διαφορετικές χρονικές στιγμές και με διαφορετικούς τρόπους τους μεγαλύτερους ζωγράφους, θεατρικούς συγγραφείς, μυθιστοριογράφους, σχεδιαστές μόδας, χορογράφους και μουσικοσυνθέτες παγκοσμίως» σχολιάζει ο Κρίστοφερ Μάρεϊ. ΠΟΥ ΚΑΙ ΠΟΤΕ
η Γκαλερί Ελληνοαμερικανικής Ενωσης, Μασσαλίας 22, τηλ.

210 3680.900

η Εγκαίνια την Τρίτη 1η Ιουνίου, στις 21.00

η Διάρκεια έκθεσης: ως τις 30 Ιουνίου Από τη Γλασκώβη στην Ινδία
4 Ο Ντόνοβαν Φίλιπς Λιτς γεννήθηκε στις 10 Μαΐου 1946 στο Μέριχιλ της Γλασκώβης.

4 Η καριέρα του ξεκίνησε το 1965, με την εμφάνισή του στο τηλεοπτικό ποπ σόου «Ready Steady Go!». 4 Πολλοί τον είδαν αρχικώς ως τη βρετανική «απάντηση» στον Μπομπ Ντίλαν, αλλά στην πορεία κινήθηκε σε πολύ ευρύτερα πεδία από εκείνο της φολκ μουσικής.

4 Υπήρξε ο πρώτος καλλιτέχνης που υπέγραψε συμβόλαιο με την εταιρεία του κολοσσού της μουσικής βιομηχανίας Κλάιβ Ντέιβις Εpic στα μέσα της δεκαετίας του 1960.

4 Το 1968 ταξίδεψε με τους Μπιτλς στην Ινδία στο πλαίσιο της μύησής τους στην ινδική κουλτούρα και δίδαξε στον Πολ Μακ Κάρτνεϊ και στον Τζον Λένον τον ιδιαίτερο τρόπο της κιθαριστικής τεχνικής του.

4 Τα τελευταία χρόνια ηχογραφεί σπανίως, με πιο σημαντικά τα άλμπουμ «Sutras» (1996) και «Βeat Cafe» (2004).