Τα σαθρά εδάφη στα στενά των Τεμπών, οι έντονες βροχοπτώσεις που προκάλεσαν περαιτέρω διαβρώσεις και οι πιέσεις που ασκήθηκαν στα πετρώματα, εξαιτίας των δονήσεων από τις εκρήξεις για τη διάνοιξη σηράγγων, αποτελούν τις κύριες αιτίες της κατολίσθησης που προκάλεσε και τον θάνατο του ιταλού διευθυντή των έργων στις 17 Δεκεμβρίου 2009. Σύμφωνα με το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που παρουσιάστηκε χθες στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ο εδαφομηχανικός εμπειρογνώμων κ. Σπ.Καβουνίδης τόνισε ότι «αυτός ο δρόμος είναι ούτως ή άλλως επικίνδυνος» και πρόσθεσε ότι από το 1997 έχουν καταγραφεί επίσημα 35 τροχαία ατυχήματα ή δυστυχήματα στα Τέμπη εξαιτίας κατολισθήσεων, γεγονός που καταδεικνύει την επικινδυνότητα της περιοχής.

Επίσης είπε ότι ακόμη και μετά το τέλος των έργων ξεσκαρώματος και δικτυώματος, τα οποία επιτελούνται, θα εξακολουθεί να υφίσταται κάποιος βαθμός επικινδυνότητας.

Σύμφωνα με την επιτροπή, από τη στιγμή που θα δοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι των Τεμπών και ώσπου να ολοκληρωθεί η διάνοιξη των σηράγγων θα πρέπει να ληφθούν αυστηρά μέτρα ασφαλείας.

Ειδικότερα προτείνεται ο καθορισμός ελάχιστης ταχύτητας, ικανή απόσταση οχημάτων, απαγόρευση στάθμευσης, συστηματική ενόργανη παρακολούθηση, καθημερινή επιθεώρηση, ακόμη και αποκλεισμός της διέλευσης διά της Εθνικής οδού, υπό έκτακτες συνθήκες, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι κίνδυνοι.

Πάντως οι διαδικασίες για να ανοίξει ο δρόμος προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς, με στόχο τη Μεγάλη Εβδομάδα, ίσως και νωρίτερα, δηλαδή στο τέλος του μήνα, να δοθεί στην κυκλοφορία. Ολοκληρώθηκαν και οι εργασίες καθαρισμού της πλαγιάς από την οποία προήλθε η πτώση του τεράστιου βράχου που έκοψε τη χώρα στα δύο και απομακρύνθηκαν περίπου 750 τόνοι μπάζα.