ΓΟΥΕΛΙΝΓΚΤΟΝ Μια εταιρεία από τη Νέα Ζηλανδία ανέλαβε να κατασκευάσει και να ρίξει στην κυκλοφορία το πρώτο ατομικό τζετ, το οποίο θα μας επιτρέπει, κυριολεκτικά, να…πεταγόμαστε στη δουλειά μας, αποφεύγοντας όλη την πρωινή κίνηση και την ταλαιπωρία των φρακαρισμένων από το μποτιλιάρισμα δρόμων. Η εταιρεία Μάρτιν Ερκραφτ Κόμπανι, την οποία σύστησε ο Νεοζηλανδός Γκλεν Μάρτιν, ανακοίνωσε ότι θα εκμεταλλευτεί εμπορικά το «Μartin Jet Ρack», ένα πυραυλοκίνητο μεταφορικό μέσο, το οποίο είναι ικανό να διανύσει, με έναν πιλότο μέσων διαστάσεων και βάρους, περίπου 50 χλμ. μέσα σε 30 λεπτά με γεμάτη τη δεξαμενή καυσίμων του.

Πρόκειται για έναν «ΙΧ» πύραυλο τον οποίο φοράς στην πλάτη, τον πυροδοτείς, εκτοξεύεσαι και πετάς. Θα κοστίζει 55.000 ευρώ, όσο δηλαδή ένα αμάξι πολυτελείας. Το jetpack είναι σαν να έρχεται από ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Στα μάτια των αδαών μοιάζει με μπουκάλες δυτών. Ωστόσο δεν είναι όλα τα νέα καλά: καίει πολλή βενζίνη και δεν είναι καθόλου οικολογικό, ενώ δεν έχει περάσει από εξονυχιστικές δοκιμές ασφαλείας.

Ο 50χρονος κατασκευαστής εργάζεται για το συγκεκριμένο πρότζεκτ περίπου τρεις δεκαετίες. Από την ηλικία των 18 ετών, ο κ. Μάρτιν είχε στόχο να κατασκευάσει ένα ιδιωτικό μεταφορικό μέσο που να μπορεί να κινείται εναερίως. Ξεκίνησε τον σχεδιασμό του το 1980 και έπρεπε να περιμένει άλλα 30 χρόνια προκειμένου να δει το όνειρό του να παίρνει σάρκα και οστά.

Ευτυχώς για τον ίδιο, δεν ήταν μόνος στην επίτευξη αυτού του δύσκολου εγχειρήματος. Τόσο οι φίλοι του όσο και η οικογένειά του στάθηκαν δίπλα του και τον ενθάρρυναν. Ο 18χρονος γιος του Χάρισον είχε μάλιστα το θάρρος να είναι ο κύριος πιλότος στις δοκιμές, οι οποίες κράτησαν περισσότερο από τρία χρόνια.

O εφευρέτης, ο οποίος άφησε την πρωινή του εργασία για να αφοσιωθεί στον σχεδιασμό του, σχεδίασε το ιδιότυπο αυτό μεταφορικό μέσο σύμφωνα με τα πρότυπα της Ομοσπονδιακής Διοίκησης Αεροπορίας της Νέας Ζηλανδίας. Το τζετ είναι εξοπλισμένο με αποσβεστήρες κραδασμών για ομαλότερη προσγείωση, καθώς και ένα μικρό αλεξίπτωτο, για περίπτωση ανάγκης. Μοναδικό του μειονέκτημα μέχρι στιγμής είναι ότι είναι εξαιρετικά αντιοικολογικό. Το ατομικό τζετ καίει και μάλιστα πολύ, σχεδόν 40 λίτρα βενζίνης ανά ώρα πτήσης.

Τα πρώτα 500 τεμάχια που θα βγουν στην κυκλοφορία το επόμενο έτος θα είναι ικανά να πετάξουν σε υψόμετρο ως τα 2.300 μέτρα και σύμφωνα με τον κατασκευαστή του ο χειρισμός του «θα είναι ένα παιχνιδάκι».

«Το προϊόν αυτό είναι ιδανικό για επείγοντα περιστατικά, για ιδιώτες, αλλά και για στρατιωτική χρήση» τόνισε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας Ρίτσαρντ Λόντερ , προσθέτοντας ότι ο αγοραστής του δεν χρειάζεται καν να διαθέτει δίπλωμα πιλότου. Ο χρήστης του όμως θα περάσει σίγουρα από μερικές ώρες απαραίτητης εκπαίδευσης στα γραφεία της εταιρείας, όπου και θα του μάθουν όλες τις στάσεις του σώματος που θα χρειάζεται να έχει πριν και κατά τη διάρκεια της πτήσης.