• Αναζήτηση
  • Επιπλέον χρήματα ζητούν για το μετρό Θεσσαλονίκης

    Επιπλέον χρήματα, άνω των 100 εκατ. ευρώ, ζητούν οι κατασκευαστές του μετρό Θεσσαλονίκης προκειμένου να συνεχίσουν το έργο. Πρόκειται για τέσσερις ιταλικές εταιρείες και μία ελληνική που μετέχουν στην κοινοπραξία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίες με επιστολή τους προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρουν ότι σειρά προβλημάτων οδηγούν σε καθυστερήσεις το έργο. Τα προβλήματα αυτά είναι η έλλειψη απαλλοτριώσεων και η καθυστέρηση ...

    Επιπλέον χρήματα ζητούν για το μετρό Θεσσαλονίκης | tovima.gr

    Επιπλέον χρήματα, άνω των 100 εκατ. ευρώ, ζητούν οι κατασκευαστές του μετρό Θεσσαλονίκης προκειμένου να συνεχίσουν το έργο. Πρόκειται για τέσσερις ιταλικές εταιρείες και μία ελληνική που μετέχουν στην κοινοπραξία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίες με επιστολή τους προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αναφέρουν ότι σειρά προβλημάτων οδηγούν σε καθυστερήσεις το έργο. Τα προβλήματα αυτά είναι η έλλειψη απαλλοτριώσεων και η καθυστέρηση παράδοσης χώρων, οι αρχαιολογικές έρευνες μεγάλης έκτασης, η μη έγκαιρη έγκριση των απαιτούμενων μελετών και των απαραίτητων απρόβλεπτων πινάκων εργασιών, καθώς και η αδυναμία απόρριψης προϊόντων εκσκαφής στην 6η Προβλήτα Θεσσαλονίκης. Το ποσόν που ζητείται επιπλέον φθάνει περίπου στο 10% του συνολικού προϋπολογισμού του έργου, που είναι 1.052.000 ευρώ.

    Οπως αναφέρεται στην επιστολή, ως σήμερα το έργο εκτελείται αποσπασματικά, εξαιτίας των προβλημάτων που προαναφέρθηκαν. Ετσι, ενώ έχει παρέλθει πλέον του 50% του συμβατικού χρόνου, έχει εκτελεστεί περίπου μόνο το 12% του έργου. Ηδη παρουσιάζεται ολίσθηση του εγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος κατά 32 μήνες. Οι κατασκευαστές υποστηρίζουν ότι εξαιτίας της υποαπασχόλησης και της αλλαγής των συνθηκών εκτέλεσης του έργου έχουν υποστεί μεγάλη οικονομική ζημιά. Και τονίζουν ότι από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό ως το Σιντριβάνι εκτελούνται μεγάλης έκτασης αρχαιολογικές έρευνες με απροσδιόριστο χρονικό εύρος. Το γεγονός αυτό επιφέρει αδυναμία ουσιαστικής εκτέλεσης εργασιών κατασκευής των σταθμών. Επίσης αναφέρουν ότι εκκρεμεί η παράδοση των χώρων στους σταθμούς Παπάφειο, Αναλήψεως, Πατρικίου, Βούλγαρη, Νέα Ελβετία, καθώς και το τμήμα ανοιχτού ορύγματος Νέα Ελβετία- αμαξοστάσιο. Λόγω της καθυστέρησης αυτής, ενώ προβλεπόταν η κατασκευή των σταθμών να προηγηθεί της έλευσης των ΤΒΜ, δηλαδή των μετροπόντικων, τώρα οι σταθμοί πρέπει να κατασκευαστούν μετά την έλευση των ΤΒΜ. Το γεγονός, εκτός από τις καθυστερήσεις που δημιουργεί, απαιτεί αλλαγές μελετών, τρόπου κατασκευής των σταθμών και οικονομική επιβάρυνση.

    Στην ίδια επιστολή περιλαμβάνεται προειδοποίηση για σταμάτημα εργασιών και στους υπό κατασκευή σταθμούς μετρό στην Αθήνα, σε Χολαργό και Αγία Παρασκευή.

    Οικονομία