Την επέκταση του τραμ προς το λιμάνι του Πειραιά ανακοίνωσε την Τετάρτη ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Χατζηδάκης σε συνέντευξη Τύπου όπου παρουσιάστηκαν οι τέσσερις φάσεις της επέκτασης.
Η υλοποίηση των τεσσάρων φάσεων θα στοιχίσει 442 εκατ. ευρώ, το συνολικό δίκτυο του τραμ θα είναι περίπου 50 χλμ (25χλμ το νέο δίκτυο και 25χλμ το παρόν), η επιβατική κίνηση θα ανέρχεται καθημερινά σε 200.000 επιβάτες, ενώ ο συνολικός στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 100 οχήματα.
Συγκεκριμένα, η πρώτη φάση της επέκτασης, που θα ενώσει το Νέο Φάληρο με την Ακτή Ποσειδώνος, θα ξεκινήσει τον Ιούλιο του 2009 και θα ολοκληρωθεί τον Οκώβριο του 2010. Θα περιλαμβάνει 12 στάσεις με 5,4χλμ μήκος διαδρομής και μέση ταχύτητα 23χλμ/ώρα, ενώ 35.000 υπολογίζεται να είναι οι νέοι επιβάτες.
Η ανάπτυξη του δικτύου τραμ στον Πειραιά προβλέπει, μεταξύ άλλων, και παράλληλα έργα όπως την υπογειοποίηση σταθμού του ΗΣΑΠ κοντά στο σταθμό του Φαλήρου και την κατασκευή υπόγειου σταθμού μεταξύ γέφυρας Γρ.Λαμπράκη και συμβολής της Πειραιώς και Ομ.Σκυλίτση.
Οι εργασίες της δεύτερης φάσης του επέκτασης, από την Ακτή Ποσειδώνος μέχρι το Χατζηκυριάκειο και τη Φρεαττύδα, με 3,8χλμ μήκος γραμμής, θα ολοκληρωθούν εντός του 2013, θα κοστίσουν συνολικά 60 εκατ. ευρώ, θα περιλαμβάνουν περίπου 10 στάσεις και σε 30.000 υπολογίζονται οι νέοι επιβάτες.
Η τρίτη φάση επεκτάσεων «Ακτή Ποσειδώνος – Πλ. Καραϊσκάκη – Κερατσίνι – Κέντρο Πειραιά – Καμίνια» εκτιμάται ότι θα κοστίσει συνολικά 132 εκατ. ευρώ, ενώ η τέταρτη φάση, που θα επεκτείνει το δίκτυο από το Κερατσίνι στο Πέραμα, θα κοστίσει 125 εκατ. ευρώ.
Ο δήμαρχος του Πειραιά Παναγιώτης Φασούλας μίλησε για τα οφέλη που θα προκύψουν από την επέκταση του τραμ και αναφέρθηκε στα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει το λιμάνι, καθώς δεν υπάρχει σύνδεσή του με το εθνικό δίκτυο.