Τα δεύτερης γενιάς ελληνόπουλα από την Καλιφόρνια άνοιξαν ένα κατάστημα με δανεικά το 2003 στη Νέα Ερυθραία και σήμερα έχουν εννέα σε όλη τη χώρα

Δύο Ελληνοαμερικανοί έκαναν μόδα τα Simply Βurgers στην Ελλάδα

Το μεγάλο πάθος για τη μαγειρική και το γεγονός ότι γεννήθηκαν στη χώρα των μπέργκερ, τις ΗΠΑ, ήταν οι βασικοί λόγοι που τα αδέλφια ΜπράιανκαιΑρης Κάρεϊ ίδρυσαν την εταιρεία Simply Βurgers, μια αλυσίδα 9 εστιατορίων γρήγορης εστίασης στην Ελλάδα, για την αναπτυξιακή πορεία της οποίας τους απονεμήθηκε εφέτος το βραβείο Κούρος 2008 «Στέλιος Χατζηιωάννου για το επιχειρηματικό ξεκίνημα της χρονιάς» από τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας. Είναι ένα νέο βραβείο, ιδέα του κ. Στέλιου …

Το μεγάλο πάθος για τη μαγειρική και το γεγονός ότι γεννήθηκαν στη χώρα των μπέργκερ, τις ΗΠΑ, ήταν οι βασικοί λόγοι που τα αδέλφια ΜπράιανκαιΑρης Κάρεϊ ίδρυσαν την εταιρεία Simply Βurgers, μια αλυσίδα 9 εστιατορίων γρήγορης εστίασης στην Ελλάδα, για την αναπτυξιακή πορεία της οποίας τους απονεμήθηκε εφέτος το βραβείο Κούρος 2008 «Στέλιος Χατζηιωάννου για το επιχειρηματικό ξεκίνημα της χρονιάς» από τη Λέσχη Επιχειρηματικότητας. Είναι ένα νέο βραβείο, ιδέα του κ.

Στέλιου Χατζηιωάννου, το οποίο χορηγεί εξ ολοκλήρου ο ίδιος, με 50.000 ευρώ στους ανερχόμενους επιχειρηματίες, όπως τα αδέλφια Κάρεϊ, τα οποία άνοιξαν το πρώτο κατάστημα Simply Βurgers το 2003 στη Νέα Ερυθραία, με αρχικό κεφάλαιο 30.000 ευρώ, δανεικά από την οικογένεια και μέσα σε μια πενταετία απέκτησαν 9 εστιατόρια, με 190 εργαζομένους, κάνοντας κύκλο εργασιών 5,3 εκατ. ευρώ και με καθαρά κέρδη 650.000 ευρώ για το 2008. Σήμερα η εταιρεία φτιάχνει 5.000 μπέργκερ καθημερινά, ενώ σκοπεύουν να ανοίξουν ακόμη 10 καταστήματα μέσα στο 2009.

Γεννήθηκαν στην Καλιφόρνια
Ο Μπράιαν και ο Αρης Κάρεϊ γεννήθηκαν τα έτη 1974 και 1971, αντιστοίχως, στην Καλιφόρνια από έλληνες γονείς και έζησαν τα παιδικά τους χρόνια σε Αθήνα, Ηνωμένες Πολιτείες και Σαουδική Αραβία, λόγω της εργασίας του πατέρα τους, κάτι που είχε αποτέλεσμα τα δύο αδέλφια να μπορούν να προσαρμόζονται σε όλες τις ανάγκες και τις περιπτώσεις και να αλλάζουν ταχύτητες γρήγορα. Αυτό άλλωστε αποτελεί και ένα από τα μυστικά της επιχειρηματικής τους εξέλιξης, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι. Το επίθετο του πατέρα τους ήταν Κυριαζής, αλλά η ξενοφοβία των Αμερικανών τον ανάγκασε να το «αμερικανοποιήσει» έτσι ώστε να μπορεί να κλείνει πιο εύκολα συμφωνίες για την τεχνική εταιρεία που δημιούργησε. Παρ΄ όλο που ο Μπράιαν και ο Αρης Κάρεϊ σπούδασαν μηχανολογία και οικονομικά, αντιστοίχως, σε πανεπιστήμια της Αμερικής, οι ατελείωτες ώρες παρακολούθησης εκπομπών μαγειρικής και οι ευφάνταστες συνταγές που πρόσφεραν στην παρέα τους αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης και παράγοντες για να ασχοληθούν επαγγελματικά με τον κλάδο της εστίασης. Ακόμη και σήμερα πειραματίζονται με συνταγές και προσθέτουν νέες ιδέες και γευστικές εμπειρίες που έχουν από όλον τον κόσμο. Μάλιστα, μια συνταγή με εξωτικό ρύζι που προσφέρουν τα καταστήματα τη θυμούνται από τη μητέρα τους, η οποία την είχε εμπνευστεί από έναν βεδουίνο όταν έμεναν στη Σαουδική Αραβία.

Αρχικά, ο Μπράιαν εργάστηκε ως μηχανολόγος μηχανικός σε πολυεθνικές εταιρείες, ενώ ο Αρης ήταν οικονομικός σύμβουλος στη Citibank στην Αθήνα, σύμβουλος επενδύσεων σε διάφορες χρηματιστηριακές εταιρείες στην Καλιφόρνια και το 2003 ξεκίνησε μια επιχείρηση εκπαιδευτικών εκδόσεων, στην Ελλάδα. Οι εκδόσεις όμως δεν του προσέφεραν άμεση ροή χρημάτων, οπότε για να αυξήσει τα έσοδά του αποφάσισε να εκφράσει το χόμπι του για τη μαγειρική μέσω του πρώτου καταστήματος Simply Βurgers, μαζί με τη βοήθεια του αδελφού του. Στην πραγματικότητα, οι πρώτες συνταγές για τα Simply Βurgers δοκιμάστηκαν από την οικογένεια και τους φίλους μέχρι οι δύο τους να τις τελειοποιήσουν και να τις προσφέρουν στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό, το οποίο ανταποκρίθηκε θετικά, καθώς στην Ελλάδα υπήρχε μεγάλο κενό στον τομέα των μπέργκερ. Τομέα τον οποίο γνωρίζουν καλά και είχαν σοβαρές και μελετημένες απόψεις ο Μπράιαν και ο Αρης Κάρεϊ, αφού η Αμερική στην οποία έζησαν χρόνια είναι συνυφασμένη με το συγκεκριμένο φαγητό.

Βέβαια, όπως επισημαίνει ο Μπράιαν Κάρεϊ, «αν δεν είχε προηγηθεί η 20ετής παρουσία των Goody΄s στην Ελλάδα, η αγορά θα δεχόταν πιο δύσκολα το εγχείρημά τους. Πάντως, τα Goody΄s έχουν ελληνοποιήσει τα μπέργκερ, ενώ εμείς προσφέραμε τα αυθεντικά μπέργκερ, που είναι πιο ζουμερά και ανακλούν τις ανάγκες των καταναλωτών. Δίνουμε μεγάλη έμφαση στην εμπειρία των πελατών, σε προϊόντα value for money και σε μια ολοκληρωμένη φιλοσοφία που σχετίζεται με το καλό σέρβις, τον προσεγμένο κατάλογο που σου ανοίγει την όρεξη όταν τον κοιτάς, ενώ αντιμετωπίζουμε τους υπαλλήλους ως συνεργάτες». «Εχουμε ψύχωση με τη λεπτομέρεια», προσθέτει ο Αρης Κάρεϊ, «καθώς οι πελάτες μας πρέπει να είναι σταθεροί και να τους κερδίσουμε σε βάθος χρόνου, γι΄ αυτό και εκπαιδεύουμε το προσωπικό έτσι ώστε να ταυτιστούν με το όραμά μας που είναι εστιασμένο στην ανάγκη του πελάτη».

Πέντε νέα υποκαταστήματα
Εφέτος η εταιρεία απέκτησε τέσσερα νέα καταστήματα, ακόμη ένα θα λειτουργήσει μέσα στον Δεκέμβριο στο Νέο Ηράκλειο, ενώ σκοπεύουν να επεκταθούν και σε άλλες περιοχές εκτός της Αττικής, με στόχο να ανοίξουν 10 νέα καταστήματα μέσα στο 2009, καθώς πρόσφατα η εταιρεία στελεχώθηκε με ισχυρή ομάδα διοίκησης, όπως αναφέρει ο Αρης Κάρεϊ, ο οποίος επιδιώκει και τη διείσδυση στο εξωτερικό στο απώτερο μέλλον. Η εταιρεία, η οποία αναπτύσσεται και με τη μέθοδο του franchising, διαθέτει 8 καταστήματα στην Αττική (Βριλήσσια, Χαλάνδρι, Ν. Ερυθραία, Νέα Σμύρνη, Παγκράτι, Αγία Παρασκευή, Αγιος Στέφανος, Γλυφάδα), ένα στη Λάρισα, ενώ η κάλυψη και των άλλων περιοχών του Λεκανοπεδίου εντάσσεται στα άμεσα αναπτυξιακά πλάνα των δύο επιχειρηματιών.

Η παγκόσμια οικονομική κρίση μάλιστα, όχι μόνο δεν παγώνει τις επενδύσεις τους, αλλά αυτή την περίοδο, όπως τονίζει ο Μπράιαν Κάρεϊ, υπάρχουν ευκαιρίες για καλύτερα ακίνητα σε προνομιακές τιμές και για ταλαντούχα στελέχη που ενδεχομένως αναζητούν εργασία. Επιπλέον, η κρίση ευνοεί τα εστιατόρια γρήγορης εστίασης, συνεχίζει ο Μπράιαν, αφού οι καταναλωτές επιζητούν μια πιο οικονομική λύση για διασκέδαση, όπως την παραγγελία φαγητού στο σπίτι. Το 80% του τζίρου της εταιρείας προέρχεται από τη διανομή κατ΄ οίκον και το 20% από τις σάλες των εστιατορίων, αλλά στοχεύουν να αυξήσουν το δεύτερο νούμερο.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk