Τη δυνατότητα να δανείζονται μικροποσά από καταστήματα λιανεμπορικής παράλληλα με τις αγορές τους θα έχουν από την ερχόμενη εβδομάδα οι καταναλωτές. Η Visa ανακοίνωσε χθες το λανσάρισμα μιας νέας υπηρεσίας με την ονομασία «cash back», σε συνεργασία με τα εταιρικά καταστήματα ΑΒ Βασιλόπουλος και τις τράπεζες Αlpha Βank, Κύπρου και Μillennium. Πρόκειται για έναν νέο τρόπο ανάληψης μετρητών από εμπορικά καταστήματα, ο οποίος παρέχεται δωρεάν. Συγκεκριμένα, όλοι οι κάτοχοι των χρεωστικών και πιστωτικών καρτών Visa των τριών τραπεζών θα μπορούν, ενώ πληρώνουν τις αγορές τους, να κάνουν ανάληψη ενός ποσού από 10 ως 50 ευρώ από τα ταμεία του σουπερμάρκετ. Δεν υπάρχει χρέωση στην περίπτωση που χρησιμοποιείται η χρεωστική κάρτα, ενώ όταν γίνεται χρήση της πιστωτικής θα ισχύει άτοκη περίοδος ως και 40 ημερών, σαν μια συνηθισμένη αγορά με «πλαστικό χρήμα».

Η νέα υπηρεσία, η οποία είναι συμβατή με τις κάρτες των τριών τραπεζών που συμμετέχουν σε πρώτη φάση στο πρόγραμμα αναμένεται να επεκταθεί στην ελληνική αγορά με τη συμμετοχή και άλλων πιστωτικών ιδρυμάτων, συμπεριλαμβανομένων και των 4,5 εκατ. χρεωστικών καρτών Visa. Η διαδικασία είναι απλή και γρήγορη. Ενώ ο καταναλωτής πληρώνει με κάρτα για τις αγορές του, αρκεί μόνο να ενημερώσει τον ταμία ότι θα ήθελε και μετρητά. Στη συνέχεια ο υπάλληλος του καταστήματος προσθέτει το ποσό που ζητήθηκε στο συνολικό ποσό των αγορών και όπως σε οποιαδήποτε άλλη συναλλαγή ζητεί από τον καταναλωτή να υπογράψει την απόδειξη ή να πληκτρολογήσει το ΡΙΝ. Ο ταμίας τέλος δίνει στον πελάτη τα μετρητά που ζήτησε, ενώ στην απόδειξη φαίνονται χωριστά το ποσό των αγορών, το ποσό cash back και το συνολικό ποσό της χρέωσης.

Οπως τόνισε ο κ. Λ.Κασούμης, πρόεδρος της Visa Ηellas και διευθυντής υποστήριξης προϊόντων καταναλωτικής πίστης της Αlpha Βank, «είμαστε βέβαιοι ότι οι έλληνες καταναλωτές θα καλωσορίσουν τη νέα υπηρεσία και θα επωφεληθούν από τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρει». Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλά να κερδίσουν έχουν και τα εμπορικά καταστήματα, καθώς η αυξημένη χρήση των καρτών μειώνει το κόστος των μετρητών και παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια. «Ηεμπειρία από τις ευρωπαϊκές αγορές έχει δείξει ότι οι έμποροι που διαθέτουν την υπηρεσία cash back έχουν διαπιστώσει αύξηση των πωλήσεών τους και μεγαλύτερη αφοσίωση των καταναλωτών που τους επιλέγουν» κατέληξε ο κ. Κασούμης.

Από την πλευρά του ο κ. Λ.Βρεττάκος , εκτελεστικός διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης, στρατηγικής και μάρκετινγκ της Βασιλόπουλος, σημείωσε ότι το cash back είναι ιδιαίτερα δημοφιλές σε χώρες όπως το Ηνωμένο Βασίλειο και τα σκανδιναβικά κράτη, όπου χρησιμοποιείται ευρέως εδώ και 15 χρόνια. «Αξίζει να σημειωθεί ότι μία στις τέσσερις συναλλαγές σε σουπερμάρκετ και μία στις 12 συναλλαγές με κάρτα Visa στη Μ. Βρετανία περιλαμβάνουν cash back» επισήμανε ο ίδιος, προσθέτοντας ότι άλλες ευρωπαϊκές χώρες στις οποίες παρουσιάστηκε πρόσφατα η υπηρεσία αποτελούν οι Ιταλία, Πολωνία, Ιρλανδία, Τσεχία και Σλοβακία.