H Κάτια Δανδουλάκη πρωταγωνιστεί στο σύγχρονο ρωσικό έργο «Το παιχνίδι των θεών» που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός

Προσωπικά αδιέξοδα επί σκηνής

θέατρο Προσωπικά αδιέξοδα επί σκηνής H Κάτια Δανδουλάκη πρωταγωνιστεί στο σύγχρονο ρωσικό έργο «Το παιχνίδι των θεών» που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός ΜΥΡΤΩ ΛΟΒΕΡΔΟΥ H Κάτια Δανδουλάκη είναι η Νίνα στο «Παιχνίδι των θεών» και υποδύεται μια ηθοποιό «Aτέλειωτες δυσκολίες που με οδηγούν σε ένα «πανηγύρι» δημιουργίας. Μυστηριώδης γοητεία που έπρεπε εγώ, σαν συναισθηματικό παζλ, να λύσω. Φρεσκάδα

«Aτέλειωτες δυσκολίες που με οδηγούν σε ένα «πανηγύρι» δημιουργίας. Μυστηριώδης γοητεία που έπρεπε εγώ, σαν συναισθηματικό παζλ, να λύσω. Φρεσκάδα και πρωτοτυπία κειμένου. Και πάθη: έρωτας, μίσος, απόρριψη, απελπισία, σαρκασμός. Καρικατούρα της ζωής και τραγικότητα, φάρσα και βαθύ δράμα. Ολα αυτά τα στοιχεία συνθέτουν το έργο και το κάνουν μοναδικό» λέει η Κάτια Δανδουλάκη, που είπε αμέσως «ναι» στο «Παιχνίδι των θεών» του Εντβαρντ Ρατζίνσκι, όταν της το πρότεινε ο Στάθης Λιβαθινός. Μπορεί να της διάβασε μόνο λίγες σκηνές, και μάλιστα ανάκατες, τόσο όμως το «όραμα» του σκηνοθέτη όσο και η «μυρωδιά» που ένιωσε η πρωταγωνίστρια, δημιούργησαν τις συνθήκες για να ξεκινήσει αυτή η παράσταση, η οποία την προσεχή Παρασκευή θα κάνει πρεμιέρα στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη». Τους δύο ρόλους θα μοιραστούν η ηθοποιός με τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο.


Δύο ηθοποιοί, ο Βίτια και η Νίνα, αποτελούν ζευγάρι εδώ και είκοσι πέντε χρόνια. Εκείνος είναι παντρεμένος, εκείνη ενδιάμεσα παντρεύεται και χωρίζει. H σχέση τους, σαν κάρμα, τους ακολουθεί. Εκείνη αναρωτιέται αν θα μπορέσει να ζήσει ποτέ χωρίς αυτόν τον «βασανιστικό έρωτα». Και όταν εκείνος γράφει ένα θεατρικό έργο για τη ζωή τους, εκείνη τον καλεί να το παίξουν, για να βρουν επιτέλους την άκρη. «Ποιο είναι το πιο αληθινό;» αναρωτιέται η ηρωίδα, λέει η Κάτια Δανδουλάκη. «H ζωή ή το θέατρο; Κι εδώ κι εκεί, είμαστε λίγο σαν μικροί θεοί. Ζούμε και πεθαίνουμε. Κι ο ρόλος επιτρέπει στη Νίνα να ζωντανέψει πράγματα που γδέρνουν την ψυχή της, να πει φωναχτά τις λέξεις που δεν μπορεί, μήπως κι έτσι ξεπεράσει όλα όσα ζει. Είναι μια κραυγή, να πω μέσα από το θέατρο ό,τι έχω μέσα μου. Θέατρο μέσα στο θέατρο. Και την ίδια ώρα, ζωή». Οπως μου εξηγεί, όλα αυτά ο συγγραφέας τα δίνει με έναν ιδιαίτερο τρόπο, έτσι ώστε να μην ξεχωρίζει η αλήθεια από το θέατρο. Μια τραγική φάρσα, ένας σκληρός, σαρκαστικός τρόπος, που οδηγεί σε μια ανατροπή, σε ένα απροσδόκητο τέλος. «Ο καθένας μπορεί να γίνει θεός, αλλά και ο καθένας είναι παιχνίδι στα χέρια ενός άλλου θεού» συμπληρώνει η ηθοποιός. «Και είναι τόσο γοητευτικό αυτό το ταξίδι, τόσο καινούργιος ο τρόπος που το χειρίζεται ο συγγραφέας. Είναι ένα έργο που κλείνει το μάτι στη ζωή και σε κάνει να πεις «αξίζει τον κόπο». Και είναι μεγάλη κουβέντα αυτό…» καταλήγει.


Ο Ρατζίνσκι αποτελεί μια ιδιαίτερη περίπτωση της σύγχρονης ρωσικής λογοτεχνίας. Από τα 25 του χρόνια έγινε ένας από τους πιο επιτυχημένους συγγραφείς της Ρωσίας ενώ τα έργα του έχουν παιχθεί και εκτός των συνόρων της πατρίδας του. Από τα τέλη όμως της δεκαετίας του ’80 στράφηκε στην Ιστορία και έκτοτε έχει εκδώσει τρεις μυθιστορηματικές βιογραφίες: του Νικολάου B´, του Ρασπούτιν και του Στάλιν. Στην Ελλάδα έχει παιχτεί το έργο του «Γηραιά ηθοποιός στον ρόλο της γυναίκας του Ντοστογέφσκι» με τον τίτλο «Εγώ ο Ντοστογέφσκι».


«Το παιχνίδι των θεών» του Εντβαρντ Ρατζίνσκι ανεβαίνει σε μετάφραση Λεωνίδα Καρατζά, σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού, σκηνικά – κοστούμια Θάλειας Ιστικοπούλου, μουσική Θοδωρή Αμπαζή. Με την Κάτια Δανδουλάκη και τον Κωνσταντίνο Κωνσταντόπουλο. Πρεμιέρα την Παρασκευή (14/11) στις 21.00, στο θέατρο «Κάτια Δανδουλάκη».

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Πολιτισμός
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk