• Αναζήτηση
  • Ηχογραφήσεις

    Ηχογραφήσεις κλασική ILYA GRINGOLTS – Prokofiev / Sibelius Violin Concertos Goteborgs Symfoniker / Neeme Jarvi Deutsche Grammophon Το εν λόγω CD σηματοδοτεί τη συνέχεια της ενδιαφέρουσας δισκογραφικής πορείας που έχει ήδη διαγράψει ο 21χρονος Ιλια Γκρίνγκολτς. Μετά τις ηχογραφήσεις των κοντσέρτων του Τσαϊκόφσκι και του Σοστακόβιτς αλλά και έργων του Μπαχ που γνώρισαν την αποδοχή της διεθνούς κριτικής,

    κλασική


    ILYA GRINGOLTS – Prokofiev / Sibelius Violin Concertos Goteborgs Symfoniker / Neeme Jarvi


    Deutsche Grammophon


    Το εν λόγω CD σηματοδοτεί τη συνέχεια της ενδιαφέρουσας δισκογραφικής πορείας που έχει ήδη διαγράψει ο 21χρονος Ιλια Γκρίνγκολτς. Μετά τις ηχογραφήσεις των κοντσέρτων του Τσαϊκόφσκι και του Σοστακόβιτς αλλά και έργων του Μπαχ που γνώρισαν την αποδοχή της διεθνούς κριτικής, ο ρώσος βιολονίστας επανακάμπτει με έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό ο οποίος αποκαλύπτει τη μουσικότητα αλλά και τις εντυπωσιακές τεχνικές ικανότητές του. Πρόκειται για το δημοφιλές Κοντσέρτο για βιολί και ορχήστρα του Σιμπέλιους και τις λιγότερο γνωστές Humoresque του ίδιου συνθέτη καθώς και για το Πρώτο Κοντσέρτο του Προκόφιεφ. Πρόκειται για έναν συνδυασμό ενδιαφέροντα από πολλές απόψεις. Ειδικά σε ό,τι αφορά τα δύο τελευταία έργα, γράφτηκαν σε εποχές ταραγμένες, τόσο για τη Φινλανδία όσο και για τη Ρωσία, πατρίδες των δύο συνθετών. H παραπάνω επισήμανση ωστόσο είναι ελάχιστα αναγνωρίσιμη στα εν λόγω έργα. Οσο για το Κοντσέρτο του Σιμπέλιους, έχει επίσης ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ειδικά το τέλος του, το οποίο ο ίδιος ο συνθέτης χαρακτήριζε «χορό του θανάτου». Χαρακτηρισμός λίγο τρομακτικός, είναι η αλήθεια, την αισιόδοξη πλευρά του οποίου μπορεί να ανακαλύψει ο ακροατής μέσα από την ερμηνεία του Γκρίνγκολτς. Πολύ καλό.




    τζαζ


    ΝΑΤ KING COLE – Editions Nocturne / Eros


    Ο Νατ Κινγκ Κόουλ ήταν ένας από τους πρώτους αφροαμερικανούς καλλιτέχνες που άγγιξαν το μεγάλο ακροατήριο διεθνώς. Ηταν αυτός που με μια παρέα εκλεκτών, ανάμεσά τους και ο Φρανκ Σινάτρα, κυριάρχησε τη δεκαετία του ’40 με τη γνωστή ιδιότητα του κρούνερ. H βελούδινη φωνή του έμεινε ανεξίτηλη σε αρκετές δεκάδες τραγούδια και δύσκολα άλλοι καλλιτέχνες κατάφεραν να μην ακολουθήσουν τις ερμηνευτικές οδηγίες του ώστε να μην αποτύχουν. Δεν ήταν μόνο το ερμηνευτικό στυλ του που επηρέασε όλους όσοι ασχολήθηκαν με το τραγούδι έκτοτε. Και ο τρόπος που έπαιζε πιάνο «πέρασε» στην ερμηνεία καλλιτεχνών όπως ο Οσκαρ Πήτερσον, ο Ερολ Γκάρνερ και ο Μπιλ Εβανς. Πούλησε συνολικά στην καριέρα του περισσότερα από 60 εκατομμύρια δίσκους και ακούγοντας μία ακόμη φορά τη «Mona Lisa», το «Unforgettable» ή το αριστουργηματικό «Nature Boy» καταλαβαίνει κανείς το γιατί. Τα σκίτσα του Αλέξις Ντορμάλ μιλούν για τη μεταμόρφωση του Ναθάνιελ Ανταμς Κόουλς από μέλος ενός τρίο στον Νατ Κινγκ Κόουλ, τον βασιλιά του τραγουδιού.


    LOUIS ARMSTRONG – Editions Nocturne / Eros


    Μέσα από τα δύο αυτά CD γίνεται αντιληπτό γιατί αυτός ο καλλιτέχνης ουσιαστικά είναι υπεύθυνος για την εξέλιξη της τζαζ όπως την ξέρουμε σήμερα. Από τα φτωχά προάστια της Νέας Ορλεάνης μετέτρεψε την πολυφωνική μουσική της αφροαμερικανικής κοινότητας σε παγκόσμια γλώσσα. Ο Λούις Αρμστρονγκ όχι μόνο είναι μία από τις πιο γνωστές φυσιογνωμίες της τζαζ μουσικής, αλλά και από τις πιο αγαπητές με το πάντα χαμογελαστό πρόσωπό του. Το κόμικς του Καμιλό Σανί περιγράφει με πολύ χιούμορ πώς ξεκίνησε ο Αρμστρονγκ να τραγουδά με αυτό το ιδιαίτερο στυλ, που λέγεται σκατ και χαρακτήρισε σχεδόν ολόκληρη την πορεία του στη σύγχρονη μουσική. Το πρώτο CD αναφέρεται στον Λούις Αρμστρονγκ, τον τραγουδιστή με τα πασίγνωστα «C’ est Si Bon», «You Rascal You», «Black And Blue» και «La Vie En Rose» μεταξύ πολλών άλλων. Το δεύτερο ανατρέχει στις ρίζες της τζαζ στη Νέα Ορλεάνη, με διαμάντια όπως τα «Perdido Street Blues», «Basin Street Blues» και «Heebie Jeebies». Απολαυστική μουσική από ένα ιερό τέρας της μουσικής.


    ELLA FITZGERALD – Editions Nocturne / Eros


    Ηταν απλώς η τελειότερη φωνή που έβγαλε ποτέ η τζαζ. Μπορεί να μην είχε την υπόγεια δύναμη αλλά και τη γλυκιά φθορά της Μπίλι Χολιντέι, ήταν όμως η πιο άρτια τεχνικά. Γλυκιά, κρεμώδης και καθαρή, χαρακτήρισε για περίπου μισό αιώνα το τζαζ τραγούδι με ένα πραγματικά τεράστιο ρεπερτόριο. H διπλή συλλογή περιέχει τραγούδια που ηχογράφησε το διάστημα 1945-52, δηλαδή τρία μόλις χρόνια μετά το ξεκίνημα της καριέρας της και περίπου το ίδιο διάστημα που έμεινε παντρεμένη με τον μπασίστα Ρέι Ελις. Στη συνέχεια ηχογράφησε για τη Verve εκείνη την αξέχαστη σειρά από τα songbook συνθετών όπως ο Κόουλ Πόρτερ, ο Γκέρσουιν, οι Ρότζερς και Χαρτ, ο Χάρολντ Αρλεν, ο Τζόνι Μέρσερ και ο Ερβιν Μπέρλιν. Ο κομίστας Στεγκ περιγράφει γλαφυρά τη στιγμή ανόδου της Φιτζέραλντ, ενώ εμείς ακούμε τα «Someone To Watch Over Me», «Mr Paganini», «Ain’t Nobody’s Business But My Own» και «Angel Eyes». Υπέροχη!


    CHARLIE PARKER – Editions Nocturne / Eros


    Μπορεί να έζησε μόνο 35 χρόνια, όμως στον σύντομο βίο του κατάφερε όσα λίγοι στον κόσμο της τζαζ και βεβαίως της μουσικής γενικότερα. Ο Μπερντ άσκησε τέτοια επιρροή στις μεταγενέστερες γενιές ώστε είναι παράλογο να αναφερόμαστε στους σημερινούς μουσικούς χωρίς ιδιαίτερη μνεία στο όνομά του. Οι επαναστατικές ιδέες του στην αρμονία και στους παραδοσιακούς ρυθμούς δημιούργησαν με τη συνδρομή του Ντίζι Γκιλέσπι το μπιμπόπ, από τα σημαντικότερα κινήματα της τζαζ. H ζωή του, άμεσα συνδεδεμένη με το αλκοόλ και τα ναρκωτικά, έγινε θρύλος και βεβαίως θέμα για την εξαιρετική ταινία του Αλαν Πάκερ «Μπερντ». H διπλή αυτή συλλογή κινείται, όπως είναι λογικό, σχεδόν σε ολόκληρο το φάσμα της καριέρας του, με το πρώτο CD να περιέχει κυρίως δικές του συνθέσεις, όπως τα περίφημα «Bird Of Paradise», «Koko», «Now’s The Time», και το δεύτερο εκτελέσεις αριστουργημάτων εξαιρετικών συναδέλφων του, όπως το «April In Paris» του Κόουλ Πόρτερ, τα «They Can’t Tale That Away From Me» και «Summertime» του Γκέρσουιν. H εκδοχή του στο «Night In Tunisia» του Γκιλέσπι είναι απλώς τέλεια!




    ελληνική μουσική


    ΡΑΣΤ – Κουαρτέτο μπουζουκιών


    Δίκτυο


    Οι Γιώργος Αλτής, Θανάσης Βασιλιάς, Νίκος Κατσίκης και Παντελής Κωνσταντινίδης ενδεχομένως να μην το γνωρίζουν αλλά υπηρετούν το μπουζούκι με τέτοιον τρόπο που θα ζήλευαν και οι προπολεμικοί σολίστες και ρεμπέτες. Αδιαφορώντας για μόδες, τάσεις, στυλ, για το τι είναι εμπορικό ή όχι, οι τέσσερις μουσικοί καταθέτουν κατά κύριο λόγο την ψυχή τους αλλά και την αγάπη τους για την ελληνική μουσική. H συγκεκριμένη δισκογραφική δουλειά περιλαμβάνει κομμάτια των Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, Γιώργου Ζαμπέτα, Γιάννη Σταματίου, Γιώργου Τσιμπίδη, παραδοσιακά της Θράκης και του Πόντου, αλλά και δικές τους συνθέσεις. Οσο για την ηχογράφηση, έγινε και αυτή με τον παλιό τρόπο: όλοι μαζί στο στούντιο ώστε να μεταφέρεται στον ακροατή η εικόνα της ζωντανής ηχογράφησης. Οι Ραστ είναι ένα ζωντανό μουσικό σύνολο, ένας υγιής μουσικός οργανισμός, που γνωρίζει ότι η μουσική προτού φθάσει στις χορδές του μπουζουκιού οφείλει να περνά από την καρδιά. Και αυτό οι τέσσερις μουσικοί το γνωρίζουν πολύ καλά. Χρειάζεται όμως να το ανακαλύψουν και οι ακροατές.


    DOMENICA – Ιστορίες για μικρούς και μεγάλους


    Sony Music


    Οι Domenica ευτύχησαν το 2002 να δουν το άλμπουμ τους «Μέσα στη βουή του δρόμου» όχι μόνο να σκαρφαλώνει στα τσαρτς της ελληνικής μουσικής αλλά ακόμη και σήμερα το ομώνυμο κομμάτι συνεχίζει να τραγουδιέται και να παίζεται στα ραδιόφωνα. Ως εκ τούτου η τρίτη δισκογραφική δουλειά τους αποτελεί και μια μορφή στοιχήματος με τους εαυτούς τους: θα προσπαθούσαν να επαναλάβουν την επιτυχία ή θα δοκίμαζαν κάτι διαφορετικό με κίνδυνο να περάσουν απαρατήρητοι; Επιπροσθέτως σημειώστε ότι από τους παλιούς Domenica μόνο ο Δημήτρης Κανελλόπουλος παραμένει. Αρα μιλάμε για νέο συγκρότημα; Μάλλον όχι, εφόσον οι 11 «Ιστορίες για μικρούς και μεγάλους» ακολουθούν πάνω-κάτω το περασμένο μοτίβο, με περισσότερα έντονα στοιχεία. Ο Δημήτρης Κανελλόπουλος – δικές του είναι όλες οι συνθέσεις – κατορθώνει να συγκεράσει την ποπ με τη ροκ μουσική, χωρίς να γίνεται ενοχλητικός. Οι «Ιστορίες» αποδεικνύουν ότι οι Domenica ούτε νέους δρόμους θέλουν να ανοίξουν ούτε να εξαργυρώσουν παλιές επιτυχίες. Κάνουν αυτό που πιστεύουν (και θέλουν) και μάλιστα καλά.


    ΖΙΩΓΑΛΑΣ – ΑΛΟΥΠΟΓΙΑΝΝΗΣ – ΚΟΡΓΙΑΛΑΣ – Μίλα μου για αγάπη


    Lyra


    Οι τρες καλλιτέχνες κατάφεραν με τις εμφανίσεις τους στον «Συρμό» να αποτελέσουν μία από τις εκπλήξεις του περασμένου χειμώνα. Αν και εμφανίζονταν κάθε Δευτέρα και Τρίτη, αυτό δεν εμπόδισε το κοινό να τους ανακαλύψει και να τους επιβραβεύσει. H χημεία των ζωντανών αυτών εμφανίσεων αποτυπώνεται στο CD-σινγκλ «Μίλα μου για αγάπη», με τα τραγούδια που περιέχει να έχουν δοκιμαστεί στον «Συρμό». Πρόκειται για το ομώνυμο (και σε remix εκδοχή), το «Σ’ αυτή την άκρη», την «Επικίνδυνη ματιά» και το «Θα σου φανερωθώ». Ο Νίκος Ζιώγαλας, ο Γιώργος Αλουπογιάννης και ο Δημήτρης Κοργιαλάς παρουσιάζουν πέντε τραγούδια κεφάτα και ζωντανά, με συνδετικό κρίκο τη ζωντάνια. Μήπως τελικά το «Μίλα μου για αγάπη» είναι προπομπός κάποιου άλμπουμ, επιστέγασμα της κοινής συνεργασίας τους; Ιδωμεν…

    Πολιτισμός
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk