Αντικρουόμενες πληροφορίες για νέο ενδιαφέρον των Lufthansa και Αir France-ΚLΜ

Τ α μεγαλύτερα συνδικάτα των εργαζομένων στην Αlitalia υπέγραψαν χθες με τον επενδυτικό όμιλο CΑΙ το κυβερνητικό σχέδιο πώλησης της εταιρείας, ανατρέποντας το απογοητευτικό σκηνικό των τελευταίων ημερών και αναπτερώνοντας τις ελπίδες για την επίτευξη μιας συμφωνίας της τελευταίας στιγμής που θα αποτρέψει τη χρεοκοπία του αερομεταφορέα και την εξαφάνισή του από τον παγκόσμιο αεροπορικό χάρτη. Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής του μεγαλύτερου συνδικάτου της Ιταλίας (CGΙ) Γκουλιέλμο Επιφάνι ανακοίνωσε την υπογραφή συμφωνίας για το σχέδιο διάσωσης της Αlitalia, το οποίο προβλέπει μεταξύ άλλων την περικοπή 3.250 θέσεων εργασίας και την παράταση των ωρών απασχόλησης των εργαζομένων που θα παραμείνουν στην επιχείρηση, χωρίς αύξηση των αποδοχών τους.

«Η συνολική συμφωνία είναι απολύτως θετική… Είναι πιθανόν να προσυπογράψουν το σχέδιο διάσωσης και τα εναπομείναντα συνδικάτα» δήλωσε ο Επιφάνι σε συνέντευξη Τύπου που έδωσε στη Ρώμη. Τα «εναπομείναντα συνδικάτα» ωστόσο που δεν έχουν ακόμη συναινέσει είναι εκείνα που αντικειμενικά «πετούν» τα αεροσκάφη του εθνικού αερομεταφορέα της Ιταλίας: η Ενωση Χειριστών και η Ενωση Πληρωμάτων Καμπίνας της Αlitalia. Η CΑΙ, δηλαδή η κοινοπραξία των ιταλών επενδυτών, της οποίας ηγείται ο επιχειρηματίας Ρομπέρτο Κολανίνο (ο ισχυρός άνδρας της Ρiaggio), στις 18 Σεπτεμβρίου αποχώρησε από το τραπέζι των διαπραγματεύσεων με τα συνδικάτα και απέσυρε το ενδιαφέρον της για την Αlitalia.

Στις 22 Σεπτεμβρίου η ΕΝΑC (πρόκειται για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας της Ιταλίας) έδωσε στην Αlitalia προθεσμία ως χθες τα μεσάνυχτα προκειμένου να βρει μια εναλλακτική λύση στο πρόβλημα, ειδάλλως θα ανακαλούσε την άδεια πραγματοποίησης πτήσεων της εταιρείας. Αλλά ο διορισμένος από την κυβέρνηση Μπερλουσκόνι διοικητής της εταιρείας Αουγκούστο Φαντότσι επρόκειτο να καταθέσει αργά χθες στην ιταλική ΥΠΑ ένα σχέδιο που θα εξασφάλιζε την παράταση της άδειας πτήσεων για την εταιρεία τουλάχιστον ως τις 30 Σεπτεμβρίου. Αλλά και ο υπουργός Βιομηχανίας της χώρας, Κλάουντιο Σκαζόλα, διαβεβαίωσε χθες ότι δεν θα αφαιρεθεί από την Αlitalia η άδεια πραγματοποίησης πτήσεων. Στην ίδια συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο Επιφάνι, ο Φαντότσι διαβεβαίωσε ότι η κοινοπραξία των επενδυτών επεξέτεινε ως τις 15 Οκτωβρίου την ισχύ της προσφοράς της και ότι η εταιρεία δεν θα μειώσει περαιτέρω τα δρομολόγιά της. Ηκυβέρνηση Μπερλουσκόνι για να πετύχει τη συναίνεση των συνδικάτων- συμπεριλαμβανομένου του CGΙLστο σχέδιο διάσωσης της Αlitalia εγγυήθηκε ότι υπάρχει ακόμη επενδυτικό ενδιαφέρον από ξένη αεροπορική εταιρεία για τον ιταλικό αερομεταφορέα, ο οποίος συσσωρεύει ζημιές περίπου 3 εκατ. ευρώ ημερησίως. Η Deutsche Lufthansa είχε ανακοινώσει προ ημερών ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις στην Αlitalia και ο Μπερλουσκόνι είχε εκφράσει την εκτίμηση ότι η γερμανική αεροπορική εταιρεία θα ήταν ο καλύτερος συνεταίρος για την ιταλική. Σύμφωνα με το ιταλικό πρακτορείο ΑΝSΑ, εξάλλου, προχθές ο όμιλος Αir France-ΚLΜ εξέφρασε εκ νέου στην κυβέρνηση της Ρώμης το ενδιαφέρον του για την Αlitalia.

Τ ο ΑΝSΑ, επικαλούμενο πληροφορίες από τον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Αlitalia Φραντσέσκο Μενγκότσι, μετέδωσε επίσης ότι ο γαλλο-ολλανδικός αεροπορικός όμιλος ίσως εξαγοράσει μερίδιο από 10% ως 20% της «νέας» Αlitalia. Ωστόσο ο υπουργός Εργασίας της Ιταλίας Μαουρίτσιο Σακόνι δήλωσε ρητώς ότι «δεν υπάρχουν φρέσκα νέα για επενδυτικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό όσον αφορά τη διαδικασία πώλησης της Αlitalia». Εν μέσω των αντικρουομένων αυτών δηλώσεων, στελέχη δύο συνδικάτων των πιλότων, του ΑΝΡΑC και του Unione Ρiloti, καθώς και δύο συνδικάτων των ιπταμένων συνοδών και φροντιστών της Αlitalia, του Αvia και του SDL, συνεδρίαζαν ως αργά το βράδυ στο αεροδρόμιο Φιουμιτσίνο της Ρώμης προκειμένου να αποφασίσουν για τη στάση τους, που είναι καθοριστική για το μέλλον του αερομεταφορέα. «Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να καταλήξουμε σε συμφωνία» δήλωσε σε κάποιο διάλειμμα ο χειριστής Φάμπιο Μπέρτι, επικεφαλής του ΑΝΡΑC.