από metereologos.gr
Πέμπτη 21 Ιουνίου 2018
 
 

Το τελευταίο οχυρό

Υποκύπτοντας στον πειρασμό της αυξημένης παραγωγής (και κερδοφορίας) η Rolls-Royce κατασκεύασε το ακριβότερο SUV στον κόσμο με V12 κινητήρα 6,75 λίτρων απόδοσης 563 ίππων
Το τελευταίο οχυρό
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Το θυμάμαι σαν να συνέβη χθες, και όμως έχουν περάσει οκτώ χρόνια. Σε ένα δείπνο στην έδρα της Bentley, στο Κρου της Βρετανίας, με αφορμή την προ-παρουσίαση της Mulsanne, ο συνομιλητής μου μιλούσε για το - τότε - επικείμενο SUV της εταιρείας, τη σημερινή Bentayga. Στην ερώτηση γιατί θα έπρεπε να κάνουν ό,τι και οι άλλοι, η απάντηση ήταν αναπάντεχη: «Η στατιστική, φίλε μου, επιβάλλει να το ζήσουμε και αυτό. Αφού σχεδόν το 90% των πελατών μας έχει στην κατοχή του και ένα SUV, γιατί να απολαμβάνουν άλλοι τις πωλήσεις και τα χρήματα;».


Η ιστορία επαναλαμβάνεται, αυτή τη φορά με τη Rolls-Royce, η οποία παρουσίασε την Πέμπτη 10 Μαΐου στο Λονδίνο την Cullinan - με όνομα προερχόμενο από το θρυλικό διαμάντι που συγκαταλέγεται στη συλλογή κοσμημάτων του βρετανικού Στέμματος και με σχεδιασμό σχεδόν τριών όγκων, εμπνευσμένο από τις Rolls-Royce της δεκαετίας του 1920 που χρησιμοποιούσαν ινδοί μαχαραγιάδες κυνηγώντας τίγρεις.

«Πρόκειται για το πιο οικογενειακό και διασκεδαστικό στην οδήγηση υπερπολυτελές SUV που μπορεί να πάει τα παιδιά στο σχολείο ή τους γονείς τους στην όπερα» επεσήμανε κοινότοπα ο Τόρστεν Μίλερ-Οτβος, διευθύνων σύμβουλος της R-R, προτού μιλήσει για την τιμή εκκίνησης των 250.000 λιρών - σχεδόν διπλάσια από τις 135.800 στερλίνες της Bentayga. Στην ουσία, η τιμή εκτινάσσεται στο ύψος που επιθυμεί ο ιδιοκτήτης της, καθώς η Rolls-Royce έχει παράδοση σε bespoke (κατά παραγγελία) εκδόσεις που μπορούν ακόμη και να μετατρέψουν τον χώρο αποσκευών της Cullinan σε θεωρείο, με δύο καθίσματα τοποθετημένα ανάποδα και τους θεατές να παρακολουθούν από εκεί τον αγαπημένο τους αγώνα κρίκετ, για παράδειγμα, έχοντας ανοίξει τη διαιρούμενη πέμπτη πόρτα.

Η λέξη «μοναδικό» χαρακτηρίζει διάφορα στοιχεία της, άλλοτε σωστά και άλλοτε όχι. Είναι πράγματι το μόνο όχημα της κατηγορίας του που διαθέτει αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες, αλλά το βάθος νερού των 54 εκατοστών στο οποίο μπορεί να κινηθεί είναι το κορυφαίο μέγεθος για μοντέλο μαζικής παραγωγής - η Mercedes-Benz G-Class, για παράδειγμα, κινείται σε βάθος 70 εκατοστών - ούτε η στερεοκάμερα η οποία σκανάρει τον δρόμο προετοιμάζοντας την ανάρτηση προκειμένου να αποσβέσει απόλυτα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος σε ταχύτητες έως 100 χλμ./ώρα αποτελεί πρωτοτυπία.

Ωστόσο το βρετανικό «υπερυψωμένο όχημα παντός εδάφους», όπως τους αρέσει να το χαρακτηρίζουν στην R-R, έχει μήκος 5,341 μ., πλάτος 2,164 μ., ύψος 1,835 μ., μεταξόνιο 3,295 μ. και ανεξάντλητες εκτός δρόμου δυνατότητες χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης - με τη λειτουργία Everywhere να κάνει εξαιρετική δουλειά ακόμη και στους αμμόλοφους της Μέσης Ανατολής όπου η Cullinan υποβλήθηκε σε δοκιμές εξέλιξης. Αυτή άλλωστε, μαζί με την Κίνα και τις ΗΠΑ, είναι η μεγαλύτερη αγορά-στόχος για την Cullinan, η οποία αναμένεται να αυξήσει στις 6.000 μονάδες τις ετήσιες πωλήσεις της Rolls-Royce.



* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 20 Μαϊου 2018.


ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Βλέμματα περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (0)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.