Για την αυτοκινητοβιομηχανία που έχει επιλέξει ως μότο τη φράση «Υπεροχή μέσω της τεχνολογίας» το Aicon αποτελεί απλώς τη φυσική εξέλιξη των πραγμάτων. Ενα «αυτοκίνητο όχημα» με την κυριολεκτική έννοια του όρου, που υπηρετεί το όραμα για αυτόνομη οδήγηση στο Επίπεδο 5 –το κορυφαίο όλων και πιο μακρινό σε ό,τι αφορά την εφαρμογή του, λόγω των γνωστών νομικών και άλλων περιορισμών -, ένα εφικτό άλμα προς το μέλλον, σήμερα κιόλας.
Η ιδιαίτερη –για τα μέτρα της Audi πρωτίστως –σχεδίαση, ένας θάλαμος επιβατών χωρίς πεντάλ και τιμόνι, επιλογή που καταργεί τον ρόλο του οδηγού, και οι καινοτομίες που φέρει στους τομείς της μετάδοσης της κίνησης, της ανάρτησης και της ψηφιοποίησης αναδεικνύουν τον κομβικό ρόλο του.
Προσπερνώντας το μέγεθός του –με μήκος 5,44 μ. και μεταξόνιο 3,37 μ., σχεδόν 25 εκατοστά μεγαλύτερο από εκείνο του Α8 Long -, το οποίο δημιουργεί την πρώτη καθηλωτική εντύπωση, μπορεί κανείς να διακρίνει πολλά νέα στοιχεία εντός και εκτός. Η εκμετάλλευση γνωστών τεχνολογικών λύσεων είναι καθολική: από τις εκθετικές εξωτερικές επιφάνειες για να προειδοποιεί πεζούς και δικυκλιστές για επικίνδυνες καταστάσεις και τους προτζέκτορες υψηλής ανάλυσης για να φωτίζει τον δρόμο και να προβάλλει σήματα στο έδαφος έως το σύστημα λέιζερ και τα ραντάρ αισθητήρων για κίνηση στο απόλυτο σκοτάδι, τα πάντα εξυπηρετούν ένα ιδιόμορφο δίπολο εντυπωσιασμού και λειτουργικότητας. Ερμηνεύστε κατά το δοκούν το γεγονός ότι βγαίνοντας από το Aicon οι επιβάτες συνοδεύονται από ένα μίνι drone που τους «δείχνει» τον δρόμο σε ρόλο «φωτεινού συνοδού» και προσπαθήστε να φανταστείτε την αίσθηση που αποκόμισαν σε ένα «εσωτερικό αυτοκινήτου» από το οποίο απουσιάζουν τα βασικά του στοιχεία όπως τα γνωρίζουμε σήμερα.
Ατομικές θέσεις που μπορούν να στρίψουν μέχρι 15°, καθίσματα που γλιστρούν ακόμη και κατά μισό μέτρο επάνω σε μια βάση καλυμμένη με μοκέτα υψηλού πέλους, ενιαίο διθέσιο κάθισμα για τους πίσω επιβάτες και αποθηκευτικοί χώροι 660 λίτρων στο μπροστινό και πίσω μέρος του Aicon ενισχύουν την πολυτελή εικόνα του στην οποία και πάλι η τεχνολογία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Το σύστημα PIA, για παράδειγμα, είναι ο συναισθηματικός ηλεκτρονικός βοηθός του οχήματος που αναγνωρίζει τον επιβάτη από το κινητό του τηλέφωνο και ενεργοποιεί τις προσωπικές του ρυθμίσεις. Το σύστημα πλοήγησης περιμένει την εισαγωγή του προορισμού. Το χέρι ενστικτωδώς βρίσκει τον δρόμο του προς τον πίνακα ελέγχου που λειτουργεί με την αφή αλλά υπάρχουν πολλαπλοί τρόποι εισαγωγής πληροφοριών για την αλληλεπίδραση με το αυτοκίνητο, όπως ο φωνητικός έλεγχος και η ανίχνευση της ίριδας του ματιού. Ο επιβάτης εστιάζει το βλέμμα του σε ένα χειριστήριο στην περιοχή της μπροστινής κεντρικής οθόνης για να το επιλέξει και εκτελεί λεπτές ρυθμίσεις χρησιμοποιώντας το χέρι ή τη φωνή του. Και μετά, ελεύθερος από τη διαδικασία της «οδήγησης», εργάζεται, επικοινωνεί ή χαλαρώνει κλείνοντας τα μάτια για λίγο ύπνο.
Ολα αυτά, ενώ τέσσερις ηλεκτροκινητήρες που ο καθένας κινεί έναν τροχό διασφαλίζοντας την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση quattro, αποδίδουν συνδυαστικά 354 ίππους και 550 Nm ροπής, με θεωρητική αυτονομία της τάξης των 700-800 χλμ. Η μονάδα μπαταριών ιόντων λιθίου μπορεί να φορτιστεί σε ποσοστό 80% σε χρόνο λιγότερο από 30 λεπτά χάρη σε ένα σύστημα υψηλής τάσης 800 Volt, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για ασύρματη φόρτιση. Κάπως έτσι, το Aicon προσφέρει στους επιβάτες του διαδρομές με τη μέγιστη δυνατή άνεση, χάρη και στην πνευματική ανάρτηση, συνδυάζοντας τη δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης σε αστικό περιβάλλον και στον αυτοκινητόδρομο με την κυρίαρχη έννοια της εποχής μας: τη δυνατότητα για επικοινωνία με τον εαυτό μας και τους άλλους.
* Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 28 Οκτωβρίου 2017.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ