To 112 είναι ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Όμως όπως λένε στελέχη της Πυροσβεστικής είναι ένας αριθμός που γνωρίζουν ελάχιστοι στην Ελλάδα αλλά αντιθέτως δείχνουν να γνωρίζουν πολύ καλά μετανάστες και άνθρωποι που ασχολούνται με σπηλαιολογία, πεζοπορία, ορειβασία κ.α.
Είναι χαρακτηριστικό πως συχνά μετανάστες που βρίσκονται σε βάρκα και θεωρούν ότι κινδυνεύουν καλούν στον συγκεκριμένο αριθμό λέγοντας δυο με τρεις λέξεις στα αγγλικά όπως sos. Στη συνέχεια οι αρμόδιες Αρχές βρίσκουν το στίγμα του κινητού και έτσι ξεκινά η επιχείρηση έρευνας –διάσωσης.
Αντίστοιχα ορειβάτες ή πεζοπόροι που χάνονται σε ελληνικά βουνά επικοινωνούν με το 112 λέγοντας ότι χρειάζονται βοήθεια και περιγράφουν το σημείο που έχουν εγκλωβιστεί. Έτσι διευκολύνουν τους πυροσβέστες να τους προσεγγίσουν και να τους διασώσουν.
Σύμφωνα με πληροφορίες στο κτίριο που βρίσκεται το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος στο Χαλάνδρι έχει διαμορφωθεί ειδικός χώρος που θα στεγάσει το τηλεφωνικό κέντρο του 112 και εκεί θα βρίσκονται εκπρόσωποι από αρμόδιες υπηρεσίες όπως ΕΛΑΣ, ΠΣ, Λιμενικού Σώματος, ΕΚΑΒ κ.α. με στόχο να υπάρχει άμεση ανταπόκριση σε περίπτωση κλήσης έκτακτης ανάγκης χωρίς ωστόσο να έχει εξακριβωθεί πότε θα γίνει η «μετακόμιση».

Μέχρι τώρα τις κλήσεις διαχειρίζονται υπάλληλοι του ΟΤΕ που προωθούν τις κλήσεις ανάλογα με το περιεχόμενο.

Όπως αναφέρει η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας το 112 χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της ΕΕ και έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης στο εξωτερικό.
Ο συγκεκριμένος αριθμός λειτουργείσε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Επαράλληλα με τους εθνικούς αριθμούς κλήσης έκτακτης ανάγκης. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ αποτελεί ωστόσο τον μοναδικό αριθμό κλήσης έκτακτης ανάγκης. Λειτουργεί επίσης σε μερικές χώρες εκτός ΕΕ, όπως η Ελβετία και η Νότια Αφρική.
Στην Ελλάδα, λειτουργεί όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα και συνδέει τον καλούντα, ανάλογα με το περιστατικό έκτακτης ανάγκης που αυτός αναφέρει με:την Αστυνομία, τoΠυροσβεστικό Σώμα,το ΕΚΑΒ, το Λιμενικό Σώμα,την Εθνική Τηλεφωνική ΓραμμήSOS1056 καιτην Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα εξαφανισμένα παιδιά 116000
Στις τηλεφωνικές κλήσεις προς το112απαντούν αμέσως ειδικά εκπαιδευμένοι χειριστές στα ελληνικά, αγγλικά και γαλλικά. Η κλήση είναιχωρίς χρέωσηκαι μπορεί να γίνει από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο(ακόμη και χωρίς κάρταSIM). Επίσης η κλήση μπορεί να γίνει και από δημόσιους τηλεφωνικούς θαλάμουςχωρίς τηλεκάρτα.
Σημειώνεται ακόμη ότι ο αριθμός112λειτουργεί εντός της εμβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Αν η περιοχή του συμβάντος δεν καλύπτεται από το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας του καλούντος, η κλήση προς το112πραγματοποιείται μέσω άλλων δικτύων κινητής τηλεφωνίας που καλύπτουν τη συγκεκριμένη περιοχή (λειτουργία υπηρεσίας εθνικής και διεθνούς περιαγωγής).
Αρμόδιος φορέας για τη λειτουργία του112στην Ελλάδα είναι η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
Οι Έλληνες πάντως δεν φαίνεται πως είναι εξοικειωμένοι με όλους τους τριψήφιους αριθμούς έκτακτης ανάγκης επιλέγοντας περισσότερο τον αριθμό 100 της Άμεσης Δράσης. Όπως λένε στελέχη της Πυροσβεστικής είναι ενδεικτικό ότι συχνά καλούν στον συγκεκριμένο αριθμό για να αναφέρουν την εκδήλωση πυρκαγιάς ενώ υπάρχει ο αριθμός 199 της Πυροσβεστικής.

Επιπλέον κάθε πολίτης μπορεί να επικοινωνεί με την Άμεση Δράση στέλνοντας δωρεάν μήνυμα (SMS) στο 100 κάτι που ωστόσο δεν μπορεί να συμβεί με το 199 του ΠΣ όπου σε περίπτωση φωτιάς θα πρέπει κάποιος να καλέσει στον συγκεκριμένο αριθμό.