από metereologos.gr
Κυριακή 15 Ιουλίου 2018

Οι γονιδιακές μεταλλάξεις ξεκινούν από την αρχή της ζωής

Από τον σχηματισμό του εμβρύου
Οι γονιδιακές μεταλλάξεις ξεκινούν από την αρχή της ζωής
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Εκατοντάδες ελάσσοντες γενετικές μεταλλάξεις ξεκινούν να σχηματίζονται εντός των κυττάρων του εμβρύου αμέσως μετά τη σύλληψη, υποστηρίζουν αμερικανοί ερευνητές σε άρθρο που δημοσιεύουν στο Science.

Επιστημονική ομάδα του Πανεπιστημίοθ Γέιλ και της Κλινικής Mayo εξηγεί ότι πολλές από τις μεταλλάξεις αυτές συμβαίνουν καθώς τα κύτταρα του φύλου αρχίζουν να σχηματίζονται στο έμβρυο. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι γίνονται μέρος του γονιδιώματος του εμβρύου και μπορούν να μεταβιβαστούν από γενιά σε γενιά.

Αυτές οι πρώιμες γενετικές μεταλλάξεις είναι επίσης όμοιες με αυτές που εντοπίζονται στους καρκίνους. Αυτό κατά τους επιστήμονες υπονοεί ότι οι καρκίνοι μπορούν να προκύψουν ως φυσικό υποπροϊόν της κυτταρικής διαίρεσης.

Και προσθέτουν ότι, τα νέα αυτά στοιχεία μπορούν να ρίξουν περισσότερες πληροφορίες στα αίτια των νευροαναπτυξιακών διαταραχών, όπως ο αυτισμός και η σχιζοφρένεια. Πρόκειται για παθήσεις που είναι αποτέλεσμα κυρίως γενετικών ανωμαλιών, χωρίς να έχει διαπιστωθεί ότι κάποιο κληρονομούμενο γονίδιο προκαλεί κάποιες εξ αυτών των περιπτώσεων.

Τέλος, η μελέτη βοηθά να αιτιολογηθεί γιατί στα μονοζυγωτικά δίδυμα, το ένα μπορεί να έχει μια γενετική διαταραχή και το αλλο όχι, ή γιατί κάποια από τα μέλη της ίδιας οικογένειας που είναι φορείς μια μετάλλαξης που προκαλεί κάποια ασθένεια, τελικά δεν την εκδηλώνουν.

«Η διαπίστωση αυτή αλλάζει τελείως την οπτική μας για την ανθρώπινη εξέλιξη, καθώς μέρος του γονιδιώματος μας τελικά δεν προέρχεται από τους γονείς μας», εξηγεί η συγγραφέας της μελέτης Φλόρα Βακαρίνο, καθηγήτρια Νευροεπιστήμης στο Γέιλ.

Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις