από metereologos.gr
Πέμπτη 29 Ιουνίου 2017
 

Τα λάθη και οι παραλείψεις πίσω από το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο

Εν αναμονή του πορίσματος από την επιτροπή εμπειρογνωμόνων
Τα λάθη και οι παραλείψεις πίσω από το τραγικό δυστύχημα στο Άδενδρο
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Συνδυασμό ανθρώπινων λαθών και εγκληματικών παραλείψεων και ολιγωριών από πλευράς των υπευθύνων των εταιρειών ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΟΣΕ διερευνούν οι εμπειρογνώμονες που ορίστηκαν για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο Θεσσαλονίκης που στοίχισε τη ζωή σε τρία άτομα.


Ήδη ορίστηκε επιτροπή εμπειρογνωμόνων και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται το σχετικό πόρισμα.

Πηγές που βρίσκονται κοντά στους εμπειρογνώμονες που διερευνούν το τραγικό δυστύχημα αναφέρουν στα Νέα ότι η ταχύτητα με την οποία εκτροχιάστηκε το Ιντερσίτι ξεπερνούσε τα 130 χιλιόμετρα την ώρα, όταν η κίνηση των τρένων στις παρακαμπτηρίους των σιδηροδρομικών γραμμών δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 60 χιλιόμετρα την ώρα.

To τρένο είχε αναχωρήσει από την Αθήνα στις 16:17. Ήταν ένα από τα παλιά πορτοκαλί Ιντερσίτι, τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρησιμοποιεί αναγκαστικά λόγω ελλείψεων σε τροχαίο υλικό και ανταλλακτικά, εξαιτίας των οποίων ορισμένα από τα νεότερα Ιντερσίτι έχουν τεθεί σε ακινησία.

Πηγές του ΟΣΕ κάνουν λόγο επίσης και για σημαντικές ελλείψεις σε προσωπικό, καρθώς αρκετοί σταθμοί στο άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης κυρίως κατά τις νυχτερινές ώρες είναι «γυμνοί» από κρίσιμες ειδικότητες σιδηροδρομικών και υπολειτουργούν.

Έμπειρα στελέχη του σιδηροδρόμου, επίσης, χαρακτηρίζουν εγκληματικό το γεγονός ότι οι μηχανοδηγοί των μεγάλων εμπορικών τρένων και των Ιντερσίτι που αναπτύσσουν μεγάλες ταχύτητες να μην κινούνται μόνιμα στις κύριες σιδηδρομικές γραμμές, αλλά να αναγκάζονται να διέρχονται από όλες τις παρακαμπτηρίους.

Κρίσιμο ερώτημα αποτελεί το γεγονός ότι ο οδηγός του Ιντερσίτι δεν έκοψε ταχύτητα όταν πλησίαζε προς το  Άδενδρο. Το πιο πιθανό, όπως λένε στελέχη του ΟΣΕ, είναι να μην αντιλήφθηκε εγκαίρως ότι μπήκε σε παρακαμπτήριο πιθανότατα λόγω έλλειψης συντήρησης των συστημάτων τηλεδιοίκησης-φωτοσήμανσης. Οι άλλοι λόγοι όπως αναφέρουν έχουν να κάνουν με τον οδηγό (πχ να ήταν απασχολημένος μιλώντας στον διπλανό του ή στο κινητό).

ΟΣΕ: Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά για το δυστύχημα στο Άδενδρο

«Υπάρχουν όλες οι εκδοχές στο τραπέζι» για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος του Σαββάτου με τρεις νεκρούς έξω από τη Θεσσαλονίκη επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κωνσταντίνος Πετράκης.

Ο κ. Πετράκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ αποσαφήνισε ότι η εμπειρία από ανάλογα σιδηροδρομικά δυστυχήματα στο εξωτερικό δείχνει ότι μπορεί να υπήρξε μια αρνητική συγκυρία πολλών παραγόντων, παράγοντες που αν επενεργούσαν μόνοι τους ήταν απίθανο να προκαλούσαν το δυστύχημα.

«Ψάχνουμε να βρούμε τις αιτίες (…) θα αναλύσουμε την κατάσταση» τόνισε.

Ανακοίνωσε ότι ο ΟΣΕ εξετάζει την τοποθέτηση καμερών σε σταθερά σημεία των σιδηροδρομικών γραμμών, αλλά και στις μηχανές των αμαξοστοιχιών, που θα εποπτεύουν τη συμπεριφορά του συστήματος. Πρόσθεσε όμως ότι η τοποθέτηση καμερών θέλει πολλή μελέτη, θέλει εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού και το κόστος είναι μεγάλο.




Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Επί ποδός οι Αρχές στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος - Τρεις οι νεκροί - Μέχρι την Παρασκευή το πόρισμα 
Συλλυπητήρια Τσίπρα στις οικογένειες των θυμάτων στο σιδηροδρομικό δυστύχημα 
Εκτροχιασμός Intercity έξω από την Θεσσαλονίκη - Τρεις νεκροί και έξη τραυματίες 
 
 
σχόλια (5)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Τι ψάχνουν ακόμα; | 16/05/2017 22:39
    Προφανώς το τραίνο αφού δεν θα σταματούσε στον συγκεκριμένο σταθμό έπρεπε να κινείται στην κύρια γραμμή και με μεγάλη ταχύτητα. Κάποιος αποφάσισε χωρίς λόγο να περάσει το τραίνο από την παρακαμπτήριο . Για το λόγο αυτό έγινε το ατύχημα. Βέβαια θα μας πουν ότι έφταιγε ο μηχανοδηγός που σκοτώθηκε και η μεγάλη ταχύτητα και θα καλυφθούν οι ζωντανοί και πραγματικά υπεύθυνοι ( ή πιο σωστά απόλυτα ανεύθυνοι).
    Κώστας
    απάντηση10
     
     
    Κουκούλωμα | 16/05/2017 07:36
    Πέρυσι τον Μάιο εκτροχιάστηκε συρμός του Προαστιακού στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος. Έφτασε με χίλια στο σταθμό, δε φρενάρισε καθόλου και έσκασε πάνω στα μπλόκια στο τέρμα της γραμμής, και εκτροχιάστηκε. Ούτε μηχανοδηγός δε βρέθηκε μέσα, και από τον ΟΣΕ και τι δεν ακούσαμε.. Ότι και καλά το τρένο τσούλησε μόνο του από την Αθήνα χωρίς οδηγό μέσα. Μεγάλη ζημιά, ευτυχώς όχι τραυματίες, και δεν αποδόθηκαν ευθύνες σε κανέναν. Πάλι τέτοιο κουκούλωμα θα γίνει, θα τα φορτώσουν στο μακαρίτη και όλα καλά! Αθάνατο Δημόσιο!
    Εργαζόμενος στα Σπάτα
    απάντηση130
     
     
    Το καταγραφικό του ΣΣ Αδενδρου | 15/05/2017 18:03
    Τα πραγματα ειναι πολυ απλα. Θα πρεπει ο υπευθυνος συντηρησης σηματοδοτησης να παει στο ΣΣ Αδενδρου και να παρει την καταγραφη που εχει γινει απο το συστημα σηματοδοτησης (ALSTOM) λιγο πριν και κατα την ωρα του δρομολογιου. Αν ο κεντρικος σταθμαρχης στο ΤΧ5(θεσ/νικη) εχει χαραξει δρομολογιο απο την παρακαμπτηριο τοτε το πρωφοτοσημο θα εχει γινει κιτρινο αναλαμπον και το κυριο φωτοσημα εισοδου κιτρινο/πρασινο. Αν ο μηχανοδηγος δεν υπακουσε το φαναρι τοτε μαλλον φταιει. Αν παλι το τρενο ηταν εξοπλισμενο με το συστημα ERTMS level 2 θα μπορουσε να ειχε κοψει ταχυτητα μονο του.
    Ενας ασχετος...
    απάντηση160
     
     
    Αχ! | 15/05/2017 12:05
    "Ελλας, η χωρα της Ελευθεριας" ή σ'αυτο το "αχουρι" ο καθενας κανει οτι του καπνισει!
    ... με τα γνωστα αποτελεσματα.
    απάντηση361
     
     
    Κανένα από τα παραπάνω δε δικαιολογεί το δυστύχημα | 15/05/2017 09:03
    Οταν ένας επαγγελματίας οδηγός παραλαμβάνει ένα όχημα, είναι υπεύθυνος για ότι ζητήματα έχει. Αρα η κατάσταση που βρισκόνταν ο συρμός είναι αδιάφορη εφ΄οσον ξεκίνησε το δρομολόγιο. Τα στελέχη που λένε για παρακαμπτήριες γιατί βγάζουν ακόμα δρομολόγια που τις χρησιμοποιούν; Στη χώρα με τα πιο αργά τρένα στην Ευρώπη εκτροχιάζονται και κάποιοι δεν ήθελαν την ιδιωτικοποίηση. Μια πρόβλεψη: όλες οι ευθύνες θα αποδοθούν στον οδηγό (περισσότερες από αυτές που του αναλογούν) και στην ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το κρατικό κομμάτι του Ομίλου θα είναι άμεμπτο. Απλά ελπίζω να κυκλοφορήσει το πόρισμα αν και σε πέντε μέρες σοβαρό πόρισμα δε βγαίνει
    Cynical
    απάντηση444
     
-