Πώς είναι ένα βραβείο Νομπέλ; Οι 200 συμμετέχοντες στη Θερινή Ακαδημία Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, «Ιnspiring Science Education 2016» την Ελληνογερμανικης Αγωγής, είχαν την ευκαιρία να απαντήσουν σ’ αυτή την απορία.

Στο τέλος των εναρκτήριων ομιλιών, ο καθηγητής William Bardeen, τέως διευθυντής του τμήματος Θεωρητικής Φυσικής του Αμερικανικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Φυσικής Υψηλών Ενεργειών Fermilab και η Dr. Margaret Bardeen, υπεύθυνη του Προγράμματος Εκπαίδευσης και Επικοινωνίας της Επιστήμης του Fermilab παρουσίασαν τα βραβεία Nobel, με τα οποία τιμήθηκε ο John Bardeen (1908-1991), πατέρας του William.
O John Bardeen είναι ο μοναδικός ερευνητής που έλαβε το βραβείο Nobel Φυσικής δύο φορές. Η πρώτη ήταν το 1956 για την ανακάλυψη του transistor (μαζί με τους William Shockley και Walter Brattain) και η δεύτερη το 1972 για τη διατύπωση της θεωρίας της υπεραγωγιμότητας (μαζί με τους Leon N Cooper και John Robert Schrieffer).
Στην εκδήλωση παρουσίαστηκαν στο κοινό τα μετάλλια αλλά και ένα μοντέλο του πρώτου transistor. O William και η Margaret Bardeen συνόδευσαν 20 εκπαιδευτικούς από τις ΗΠΑ στη Θερινή Ακαδημία Επιμόρφωσης Inspiring Science Education 2016 οι οποίοι συμμετέχουν με υποτροφίες από το National Science Foundation των ΗΠΑ.
Στην ομιλία του ο καθηγητής William Bardeen τόνισε ότι οι επιστημονικές ανακαλύψεις δεν είναι μεμονωμένα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα πίσω από κλειστές πόρτες εργαστηρίων, αλλά «καρποί» μεγάλων προσπαθειών, τις οποίες θα πρέπει φανταστούμε σαν μεγάλα ταξίδια με ενδιάμεσους προορισμούς, εμπόδια και πολλές φορές με πισωγυρίσματα.
Οι 200 εκπαιδευτικοί από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ συμμετείχαν εφέτος στις Θερινές Ακαδημίες Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Inspiring Science Education» που διοργάνωσε η Ελληνογερμανική Αγωγή στο Μαραθώνα Αττικής από τις 3 έως τις 15 Ιουλίου 2016. Οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν διαλέξεις από διακεκριμένους επιστήμονες, συμμετείχαν σε εργαστήρια, πραγματοποίησαν εικονικές επισκέψεις σε μεγάλα ερευνητικά κέντρα, όπως το CERN στη Γενεύη και το Τηλεσκόπιο Νετρίνων ICECUBE στο Νότιο Πόλο, παρατήρησαν το νυχτερινό ουρανό με τηλεσκόπια, χρησιμοποίησαν καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία.