Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να κατατεθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής.
Σύμφωνα με πληροφορίες το τέλος πλόων (ΤΠΠ) που βάση του νομοσχεδίου θα εφαρμόζεται για τα σκάφη άνω των 12 μ., για σκάφη αναψυχής, αλλά η φορολόγηση θα γίνεται από το πρώτο μέτρο «αλλάζει χέρια» και όπως αποφασίστηκε θα ενταχθεί σε ξεχωριστό νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για τα τουριστικά σκάφη.
Υπενθυμίζεται πως πριν έναν χρόνο μετά την κίνηση του τότε υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστή Μουσουρούλη, να αποσύρει την τροπολογία για τη φορολόγηση των σκαφών αναψυχής ύστερα από αντίδραση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, της ΔΗΜΑΡ αλλά και της ΝΔ
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν πως το συγκεκριμένο θέμα αποτελούσε το μεγάλο «αγκάθι» και δεν προχωρούσε καθώς υπήρχε διαφορετική αντίληψη για αυτό από τους υπουργούς Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, και Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα.
Ειδικότερα ο Μ.Βαρβιτσιώτης θεωρούσε πως η φιλοσοφία του είχε αναπτυξιακό χαρακτήρα με στόχο την προσέλκυση περισσότερων σκαφών στην ελληνική σημαία ενώ στο υπουργείο Οικονομικών στόχος ήταν η είσπραξη περισσότερων φόρων.
Τις ημέρες αυτές μπαίνουν οι τελευταίες «πινελιές» στο νομοσχέδιο κατά τις συναντήσεις που έχουν τεχνικά κλιμάκια σε επίπεδο συμβούλων των δυο υπουργείων.
Στο υπουργείο Ναυτιλίας σκοπός είναι να γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο πλέον όλες οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για την διευκόλυνση των πολιτών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών και όπως λένε συνεργάτες του Μ. Βαρβιτσιώτη στόχος του είναι η τεχνολογία και η ευελιξία να αντικαταστήσουν τις αγκυλώσεις της γραφειοκρατίας που υπάρχει σήμερα.

Το «Βήμα» είχε παρουσιάσει πριν από μερικές ημέρες τις ρυθμίσεις στο νομοσχέδιο που ήταν:

– Επιτρέπεται η μικτή χρήση σε ιδιωτικά και επαγγελματικά σκάφη

– Το ιδιωτικό σκάφος που νοικιάζεται θα πληρεί τις ίδιες προϋποθέσεις με το επαγγελματικό

– Δεν θα μπορούν να ενοικιάζονται τα ιδιωτικά σκάφη που δεν έχουν καταβάλει τον ΦΠΑ (και δεν έχουν εκτελωνιστεί).

– Υπόχρεος για την προσκόμιση του ναυλοσυμφώνου δεν θα είναι ο ναυλωτής, αλλά είναι ο ιδιοκτήτης του σκάφους ή οποιοσδήποτε τρίτος ο οποίος θα φέρει απλή εξουσιοδότηση από τον ιδιοκτήτη. Υπόχρεος για την τήρηση των στοιχείων θα είναι ο πλοιοκτήτης.

– Σκάφη ως τα 24 μέτρα υπάγονται στο καθεστώς «bareboat» (δηλαδή χωρίς προβλεπόμενο πλήρωμα).

– Δημιουργείται βάση δεδομένων για επαγγελματικά και ιδιωτικά πλοία αναψυχής και τήρηση μητρώου με ηλεκτρονικό τρόπο.

– Το ναυλοσύμφωνο και οι καταστάσεις επιβαινόντων θα υποβάλλονται στις αρμόδιες αρχές και ηλεκτρονικά.

«Πρέπει να αναπτύξουμε το γιότινγκ στη χώρα μας σε ένα γενικότερο πλαίσιο και να δώσουμε τη δυνατότητα να παρέχεται όχι μόνο από επαγγελματίες, όπως ισχύει ως σήμερα, αλλά και από τους ιδιώτες» είχε δηλώσει κ. Βαρβιτσιώτης μιλώντας στο «Βήμα».
«Στόχος μας είναι να οδηγήσουμε τους νοικοκυραίους Ευρωπαίους που έχουν σκάφος και δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη περιοχή να το ελλιμενίζουν στη χώρα μας. Για να πετύχουμε τον σκοπό αυτόν και να αυξήσουμε τα έσοδα της χώρας μας, χρειαζόμαστε ένα απλό, φιλικό, εύχρηστο και ελκυστικό πλαίσιο. Ουσιαστικά να απελευθερώσουμε τις δυνατότητες που είναι εγκλωβισμένες σε έναν κλάδο όπου υπάρχουν δυνατότητες. Βασική φιλοσοφία μας είναι να τονωθεί η αγορά των σκαφών αναψυχής και να δώσουμε πνοή σε έναν κλάδο που ως σήμερα δεν μας έχει αποφέρει τα αναμενόμενα έσοδα συγκριτικά με χώρες του εξωτερικού».
«Η νησιωτικότητα της χώρας μας προσφέρει ασύγκριτα πλεονεκτήματα και φυσικά μας παρέχει τη δυνατότητα να προχωρήσουμε ένα βήμα μπροστά και να άρουμε περιορισμούς που ουσιαστικά έχουν «πνίξει» την ιδιωτική πρωτοβουλία. Συζητούμε συνεχώς για την ανάπτυξη και θεωρώ ότι αυτό το νομοσχέδιο απαντά σε αυτό. Όπως έχω δηλώσει και στο παρελθόν, για ένα σκάφος στη θάλασσα συντηρούνται τρεις θέσεις εργασίας στη στεριά. Άρα είναι πολύ σημαντικό το γιότινγκ να αντιμετωπισθεί με σύγχρονη αντίληψη ώστε να μας φέρει τα ανάλογα οφέλη» τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης.