«Η επίδειξη αυτοκινήτων έγινε με βάση τους ισχύοντες κανονισμούς και τα μέτρα ασφαλείας» αναφέρει, μεταξύ συλλυπητηρίων, η λιτή ανακοίνωση της ΕΘΕΑ (Εθνικής Επιτροπής Αγώνων) για την απώλεια του 8χρονου παιδιού και τον τραυματισμό του 9χρονου αδελφού και του πατέρα τους την περασμένη Κυριακή σε πίστα στο Πολυδένδρι. Αναζητώντας τους «ισχύοντες κανονισμούς» μαθαίνουμε από τον διευθυντή της ΕΘΕΑ κ. Θωμά Γκουρτσούλη ότι «αυτοί καθορίζονται από την Παγκόσμια Ομοσπονδία» . Δεν θα έπρεπε να υπάρχουν εξέδρες; «Οι εξέδρες για τους θεατές δεν αναφέρονται πουθενά. Αν το επιτρέπει ο χώρος,υπάρχουν· αν όχι, δεν υπάρχουν». Στον συγκεκριμένο χώρο, προστατευτικά αποτελούν τα φορητά κιγκλιδώματα. «Και νερομπαριέρες και λάστιχα» συνεχίζει ο κ. Γκορτσούλης.

Το σημείο ωστόσο στο οποίο επέλεξε ο άτυχος πατέρας να σταθεί μαζί με τα παιδιά του ήταν ούτως ή άλλως απαγορευτικό, σύμφωνα με τους ειδικούς, καθώς επρόκειτο για την έξοδο της στροφής. «Φαίνεται και στο βίντεο ότι υπήρχε μεγάλη απόσταση από τις νερομπαριέρες ως την πίστα. Μεσολαβούν ελαστικά και κάγκελασε απόσταση 20-25 μέτρων- απόσταση η οποία καλύπτει τις προδιαγραφές» προσθέτει ο κ. Γκορτσούλης.

Λάτρεις του αυτοκινήτου και των αγώνων ξεκαθαρίζουν ότι πραγματικά τα μέτρα προστασίας σε τέτοι ου είδους αγώνες- μη επαγγελματικούς- είναι ασαφή. Οι προϋποθέσεις για να λάβει κάποιος μέρος είναι να… ισχύει το δίπλωμά του, 60 ευρώ τον χρόνο για την ασφάλισή του και ένα παράβολο συμμετοχής 20 ευρώ. Η άδεια διεξαγωγής του αγώνα δίδεται από την ΕΘΕΑ και υπογράφεται από την Αστυνομία.

«Αυτοί οι αγώνες γίνονται σε οικογενειακό κύκλο. Είμαστε όλοι με έναν τρόπο εξοικειωμένοι με τα αυτοκίνητα. Η υπερ-εξοικείωσή μας λοιπόνείναι αυτή που μας κάνει να αγνοούμε τον κίνδυνο» λέει ο δημοσιογράφος και διευθυντής του Κέντρου Οδικής Ασφαλείας Safetrack κ. Νίκος Τσάδαρης. Προς επίρρωσιν των λόγων του: ο τραγικός πατέρας εργάζεται ως μηχανικός σε συνεργείο αγωνιστικών αυτοκινήτων… «Καλό θα ήταν να μιλήσουμε για τον κίνδυνο του αυτοκινήτου γενικώς.Στα 50-60 χρόνια που γίνονται τέτοιοι αγώνεςμετράμε συνολικά 12 θύματα. Κάθε εβδομάδα όμως χάνονται πέντε-επτά παιδιά αυτής της ηλικίας σε τροχαία ενώ την ημέρα έχουμε πέντε-επτά νεκρούς, δέκα-δώδεκα παραπληγικούς και στο σύνολό τους ανήκουν στον ενεργό πληθυσμό.Και είναι ευθύνη ημών, των δημοσιογράφων, που κάνουμε σημαία αυτό το γεγονός, που αποτελεί την εξαίρεση, και παρακάμπτουμε την καθημερινότητα, αυτή την καθημερινότητα που δηλώνουν με τον χειρότερο τρόπο τα στατιστικά και οι αριθμοί τους», τονίζει ο κ. Τσάδαρης.