από metereologos.gr
Δευτέρα 23 Ιουλίου 2018
 
 

Σύγκρουση στο σιδηρόδρομο με φόντο την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

«Μπλόκο» στα δρομολόγια με αναστολή κινητοποιήσεων μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Σύγκρουση στο σιδηρόδρομο με φόντο την ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Εμφυλιοπολεμικές ανακοινώσεις και συνέχιση απεργιακών κινητοποιήσεων με…εξαιρέσεις είχε το μενού της χθεσινής ημέρας κορυφώνοντας μια διαμάχη που ξεκίνησε με την ανακοίνωση των απεργιακών κινητοποιήσεων των σιδηροδρομικών. Η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας στην υπό ιδιωτικοποίηση Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) αποτελεί το κυρίως πιάτο, που έφερε τη σύγκρουση όχι μόνο με τον νέο κυρίαρχο του παιχνιδιού, δηλαδή την ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά και μεταξύ των εργαζομένων.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ακολούθησε τη δικαστική οδό προκειμένου να αναστείλει τις κινητοποιήσεις που εξήγγειλε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) με αποκορύφωμα 24ωρη απεργία την Παρασκευή 20 Ιουλίου 2018. Με τη σειρά της η ΠΟΣ ανακοίνωσε εκ νέου ότι λόγω της προσωρινής διαταγής μέχρι την οριστική απόφαση θα γίνουν οι στάσεις εργασίας για όλο το προσωπικό των σιδηροδρομικών εταιρειών, εξαιρουμένης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Αυτό για τους επιβάτες -που μοιραία θα υποστούν και τις συνέπειες αυτής της διελκυστίνδας- σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια των τρίωρων στάσεων εργασίας, που για σήμερα, Τετάρτη, έχουν προκηρυχθεί μεταξύ 5.00-8.00,13.00-16.00 και 21.00-00.00, θα σημειωθούν καθυστερήσεις ή ακόμη και ματαιώσεις δρομολογίων τρένων και Προαστιακού. Παρά την ανακοίνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ότι τα δρομολόγια θα εκτελούνται κανονικά.

Διαφωνία στις τάξεις των σιδηροδρομικών

Στο επίκεντρο των κινητοποιήσεων βρίσκεται η επικείμενη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας εταιρείας συντήρησης, που έχει πάρει το δρόμο για να ενταχθεί στην οικογένεια του ιταλικού Ομίλου Ferrovie dello Stato Italiane μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για αδιαφανή διαδικασία και μεθόδευση προκειμένου να πωληθεί η ΕΕΣΣΤΥ κάνει λόγο η ΠΟΣ, καθώς και για απώλεια εργατικών δικαιωμάτων με την κατάργηση του Εσωτερικού Κανονισμού της εταιρείας, εστιάζοντας στη μη υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης, όπως είχε συμφωνηθεί με την υφιστάμενη Διοίκηση.

Στην τελευταία όμως ανακοίνωση της Ομοσπονδίας, εκτοξεύονται και συναδελφικά βέλη. Κόκκινο πανί γίνονται δυο σωματεία, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ), στα οποία ουσιαστικά αποδίδεται η υπονόμευση των κινητοποιήσεων. Τα δυο σωματεία, που εκπροσωπούν άνω των 650 σιδηροδρομικών, με ανακοίνωσή τους κάλεσαν την ΠΟΣ «να επανεξετάσει την  πλειοψηφική της απόφαση, καθώς μετά την πρόσκληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε διάλογο για τα εκκρεμή ζητήματα που αφορούν τους συναδέλφους στην τεχνική βάση, θεωρούμε ότι ξεκινά ο διάλογος για να  εκλείψουν οι ουσιαστικοί λόγοι για αυτές».

Απίθανη η υπογραφή συλλογικής σύμβασης εν μέσω ιδιωτικοποίησης
Βάσει της προηγούμενης εμπειρίας πάντως, το ενδεχόμενο να προχωρήσει η υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας τη στιγμή που βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αποκρατικοποίησης θεωρείται απίθανο. Επισημαίνεται ότι ο περιορισμός του μισθολογικού κόστους είναι το στοιχείο που βάρυνε στην απόφαση των Ιταλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως προς το ύψος της βελτιωμένης προσφοράς, που τους έφερε στο κατώφλι της απόκτησης της εταιρείας.

Η αρχική προσφορά, περί τα 9 εκατ. ευρώ, «τορπίλιζε» τη διαδικασία αποκρατικοποίησης, καθώς ήταν πολύ χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις των δυο ανεξάρτητων αποτιμητών του ΤΑΙΠΕΔ. Ο υπερδιπλασιασμός του στα 22 εκατ. ευρώ επήλθε, σύμφωνα με πληροφορίες, χάρη στο «συμμάζεμα» του μισθολογικού κόστους. Ήδη, με απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, έχει δημοσιευθεί πρόσκληση για μετάταξη/μεταφορά 271 υπαλλήλων από την ΥΠΑ, την ΕΕΣΣΤΥ και την Εγνατία Οδό στον ΟΣΕ. Προφανώς οι δυο παρατάσεις που έχει λάβει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων δεν είναι άσχετη με τη στάση των συνδικαλιστικών οργάνων των σιδηροδρομικών.


Στις τελικές διαπραγματεύσεις τα σωματεία στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Εκπροσωπώντας ουσιαστικά σιδηροδρομικούς που βρίσκονται ήδη στο δυναμικό της ιδιωτικής πια ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι δυο πρωτοβάθμιες ενώσεις που μπαίνουν στο στόχαστρο της ΠΟΣ επισημαίνουν ότι οι διαπραγματεύσεις με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκονται στο τελικό στάδιο για την υπογραφή νέας διετούς ΣΣΕ, «συζητώντας την πρόταση που κατέθεσε η Διοίκηση της, γεγονός που αποτελεί απτή απόδειξη για την διατήρηση του συλλογικού δικαίου στην εταιρεία». Παράλληλα, κάνουν λόγο για θετικό κλίμα στη διαπραγμάτευση για την νέα ΣΣΕ στον ΟΣΕ.

«Υπενθυμίζουμε ότι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ υφίσταται σήμερα Κανονισμός  Εργασίας , με αντεργατικά σημεία του να έχουν ήδη ανατραπεί μέσω των δράσεων των συνδικάτων, ενώ τα ασφαλιστικά, εργασιακά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων προστατεύονται μέσω της σύμβασης των ΥΓΟΣ που υπογράφηκε το Δεκέμβρη του 2015 και έχει διάρκεια μέχρι το 2020-2025 (εφόσον ανανεωθεί), διασφάλιση που θα πρέπει η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Μεταφορών να αποδεχτεί και για τους συνάδελφους που θα ενταχθούν σε αυτήν μετά την εξαγορά της ΕΕΣΣΤΥ, επεκτείνοντας το άρθρο στην ισχύουσα Σύμβαση» αναφέρουν οι εκπρόσωποι των ΠΕΠ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΠΕΠΕ.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (1)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Αν η ιδιωτικοποιήση αποτρέψει | 11/07/2018 20:14
    ακυρώσεις δρομολογίων λόγω ανικανότητας των εργαζομένων, έστω κι αν οι μισθοί τους φτάσουν στο επίπεδο του ιδιωτικού τομέα ή ακόμα καλύτερα και παρακάτω, τότε θα είναι υπέροχα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να διατηρούν προνόμια που δεν τα αξίζουν. Εχουμε τα χειρότερα τρένα της Ευρώπης ας έχουμε και μισθούς σιδηδρομικών Ινδίας. Δε θα πάθουν κάτι... Eκτός κι αν οι σιδηροδρομικοί θέλουν να διατηρήσουν τα προνόμια και να αποκτήσουν οι επιβάτες πρόσβαση στο Νόμο του Λίντς με δικαίωμα εφαρμογής σε κάθε σιδηροδρομικό.
    Cynical
    απάντηση00