από metereologos.gr
Δευτέρα 20 Αυγούστου 2018

Συσκευή φτιάχνει πόσιμο νερό από τον αέρα της ερήμου

Θα βοηθήσει εκατ. ανθρώπους που ζουν σε άνυδρες περιοχές αν λειτουργήσει
Συσκευή φτιάχνει πόσιμο νερό από τον αέρα της ερήμου
Οι ερευνητές προσπαθούν να βρουν τρόπους να παράγεται νερό στις συνθήκες τις ερήμου
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Πριν από ένα χρόνο ερευνητική ομάδα του ΜΙΤ είχε παρουσιάσει την ιδέα της για την κατασκευή μίας συσκευής που θα μπορεί να συλλαμβάνει ακόμη και τα πιο μικρά ίχνη υγρασίας στην ατμόσφαιρα μιας άνυδρης περιοχής και να τα μετατρέπει σε πόσιμο νερό.

Όπως είναι ευνόητο η ύπαρξη μιας τέτοιας συσκευής θα αποτελούσε κυριολεκτικά ένα… μάνα εξ ουρανού για ανθρώπους που ζουν σε περιοχές που είτε παραδοσιακά δεν υπάρχει εύκολη πρόσβαση σε πόσιμο νερό (π.χ περιοχές ερήμων κλπ) είτε ζουν σε περιοχές που οι κλιματικές αλλαγές τις έχουν μετατρέψει σε άνυδρες.

Η ιδέα των ερευνητών έτσι τουλάχιστον όπως την είχαν παρουσιάσει έτυχε δυσμενών κριτικών και έντονων αμφισβητήσεων από την επιστημονική κοινότητα. Οι ερευνητές του ΜΙΤ όμως δεν απογοητεύτηκαν, το αντίθετο. Επανήλθαν δυναμικά και υποστηρίζουν ότι λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις που τους έγιναν τροποποίησαν την αρχική τους ιδέα για το πώς θα λειτουργεί αυτή η συσκευή και την παρουσιάζουν εκ νέου.

Επιπλέον οι ερευνητές αναφέρουν ότι δημιούργησαν ένα πρωτότυπο σύστημα το οποίο στα πειράματα που έκαναν έδειξε ότι μπορεί είναι ικανό να παράγει νερό από την υγρασία του αέρα και μάλιστα να το κάνει στις πλέον δύσκολες συνθήκες. Τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνιση τους κάποια συστήματα παραγωγής πόσιμου νερού από την υγρασία του αέρα αλλά για να το πετύχουν πρέπει τα επίπεδα της υγρασίας να είναι ιδιαίτερα υψηλά ενώ επιπλέον τα συστήματα αυτά καταναλώνουν πολύ ενέργεια για να κάνουν την μετατροπή.

Οι ερευνητές του ΜΙΤ υποστηρίζουν ότι η συσκευή που κατασκεύασαν μπορεί να δημιουργήσει νερό από δείγμα αέρα που περιέχει μόλις 10% υγρασία ενώ παράλληλα δεν καταναλώνει μεγάλες ποσότητες ενέργειας για να το πετύχει με νέα τους δημοσίευση στην επιθεώρηση «Nature Communications». Οι ερευνητές αναφέρουν σε δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Nature Communications» ότι η συσκευή βασίζεται στην χρήση των λεγόμενων μέταλλο-οργανικών στερεών ανοικτής δομής (MOFs, Μetal Organic Frameworks). Τα συγκεκριμένα υλικά έχουν συγκεντρώσει το ενδιαφέρον εξαιτίας των πολλά υποσχόμενων εφαρμογών τους σε πεδία όπως η εκλεκτική προσρόφηση/αποθήκευση αερίων και η κατάλυση.

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Μια σημαντικά ενδιαφέρον τεχνολογία | 26/03/2018 17:37
    Αναμένουμε τις τελικές δοκιμές.... Σίγουρα αξίζουν συγχαρητήρια στα άτομα που σκέφτηκαν και υλοποιούν ένα τόσο σημαντικό πρόγραμμα! Θα βοηθήσει ουσιαστικά... και σίγουρα αυτή η τεχνολογία με τα χρόνια θα γίνει προσιτή και πιο αποτελεσματική.
    Ένας πολίτης