Το Baby Boom, το μίνι κονκόρντ 45 θέσεων που σχεδίασε αμερικανική εταιρεία με στόχο να κάνει τις υπερηχητικές πτήσεις ρουτίνα, έκανε το ντεμπούτο του στο αεροδρόμιο Centennial στο Ντένβερ. Το μικρό υπερηχητικό αεροσκάφος μάλιστα, έλαβε την στήριξη του μεγιστάνα και ιδιοκτήτη του ομίλου Virgin, Ρίτσαρντ Μπράνσον, γεγονός που σημαίνει ότι θα μπορούσε σύντομα να χαράξει τον «δρόμο» στη νέα εποχή των προσιτών για το κοινό υπερηχητικών πτήσεων.

Πτήσεις-αστραπή με θέα την καμπυλότητα της Γης

Το ΧΒ-1 Supersonic Demonstrator που παρουσιάστηκε στο Ντένβερ, αποτελεί ένα πρότυπο σε μικρότερη κλίμακα (1/3) του πραγματικού BabyBoom. Διαθέτει κινητήρες της General Electric, αεροηλεκτρονικά συστήματα της Honeywell, ενώ το περίβλημα της ατράκτου είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα με την υπογραφή της Tencate. Το πρότυπο του Boom, δημιουργήθηκε από κορυφαίους ειδικούς από τον χώρο της αεροπλοΐας, προερχόμενοι από την NASA, την SpaceX και την Boeing.

Σύμφωνα με τον επινοητή του και πρώην εργαζόμενου στην Amazon, Μπλέικ Σολ, το μικρό κονκόρντ θα μπορεί να κάνει το Λονδίνο-Νέα Υόρκη σε μόλις 3,5 ώρες. Το αεροσκάφος-«πύραυλος» θα πετάει με ταχύτητα περίπου 2,5 φορές μεγαλύτερη από εκείνη των υπολοίπων αεροσκαφών της πολιτικής αεροπορίας και σε ύψος 60.000 ποδιών, γεγονός που θα επιτρέπει στους επιβάτες να απολαμβάνουν την εντυπωσιακή θέα της καμπυλότητας της γήινης επιφάνειας.

Οι συνολικά 45 θέσεις θα είναι μοιρασμένες σε δύο μονές σειρές με αποτέλεσμα όλοι οι επιβάτες να έχουν παράθυρο αλλά και μεγαλύτερη άνεση. Το μίνι κονκόρντ θα είναι κατασκευασμένο από ανθρακόνημα, περιορίζοντας έτσι σημαντικά το συνολικό του βάρος και επιτρέποντάς του να αναπτύσσει ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Στα μελλοντικά «αστραπιαία» ταξίδια του Boom πρόκειται να ενταχθούν και οι πτήσεις Σαν Φρανσίσκο-Τόκιο διάρκειας μόλις πέντε ωρών, και Λος Άντζελες-Σίδνεϊ διάρκειας 6 ωρών.

Ατενίζοντας το μέλλον της αεροπλοΐας

«Είμαι παθιασμένος με την καινοτομία της αεροναυπηγικής αλλά και την δημιουργία υπερηχητικών πτήσεων προσιτών προς το ευρύτερο κοινό» δηλώνει ο Ρίτσαρντ Μπράνσον. «Για τον λόγο αυτόν η απόφαση της συνεργασίας της Virgin Galactic με την Boom ήταν πολύ εύκολη».

Από την πλευρά του ο Σολ, έσπευσε να συμπληρώσει: «Εξήντα χρόνια μετά από την εμφάνιση των αεροσκαφών τύπου τζετ, ακόμα ταξιδεύουμε με ταχύτητες της δεκαετίας του ’60. Οι σχεδιαστές του φημισμένου Concorde δεν είχαν την τεχνολογία για οικονομικές υπερηχητικές πτήσεις, αλλά σήμερα η τεχνολογία αυτή υπάρχει. Σήμερα με υπερηφάνεια παρουσιάζουμε το πρώτο μας αεροσκάφος, ατενίζοντας το μέλλον και την πρώτη δοκιμαστική πτήση του είδους στα τέλη του 2017».