Πρώην στέλεχος του ΠΑΣΟΚ, αιχμηρός κατά του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της απορρύθμισης του επαγγέλματος των μηχανικών και ο νεότερος πρόεδρος στην ιστορία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ).

Ο κ. Χρήστος Σπίρτζης αποτελεί τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, που θα διαδεχτεί τον απερχόμενο υπουργό κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη – και συνομιλητή του –και θα αναλάβει το κρίσιμο χαρτοφυλάκιο των υποδομών της Ελλάδας, υπό τις κατευθύνσεις του υπερυπουργού Ανάπτυξης, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κ. Γιώργου Σταθάκη.
Γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα και σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Εργάζεται από το 1995 ως ελεύθερος επαγγελματίας και από το 1997 εκλέγεται στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, στο οποίο υπήρξε αντιπρόεδρος μεταξύ 2008 και 2010. Έχει διατελέσει μέλος της Ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Ελλάδος (1999 -2008) και της Εκτελεστικής της Επιτροπής (2002-2007).
Ο κ. Σπίρτζης έχει διατελέσει μέλος του Τομέα Περιφερειακής Οργάνωσης του ΠΑΣΟΚ, με την υποστήριξη του οποίου τον Ιούλιο του 2010 εξελέγη σε ηλικία 41 ετών πρόεδρος του ΤΕΕ, την περίοδο, δηλαδή, που ξεκίνησε η εφαρμογή του πρώτου μνημονίου.
Ως πρόεδρος του ΤΕΕ άσκησε έντονη κριτική στην πολιτική απορρύθμισης του επαγγέλματος του μηχανικού τόσο προς τις κυβέρνησεις του κ. Γιώργου Παπανδρέου και του κ. Λουκά Παπαδήμου όσο και προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία είχε επιβάλει πρόστιμο στο ΤΕΕ για μη σύννομο καθορισμό των ελάχιστων αμοιβών των μηχανικών. Ο κ. Σπίρτζηςμιλούσε για «στημένο σκηνικό απαξίωσης των μηχανικών και παραπληροφόρησης για τις αμοιβές τους».
Ο κ. Σπίρτζης είχε πρωτοστατήσει στις κινητοποιήσεις του κλάδου, αντιδρώντας, μεταξύ άλλων, για ρυθμίσεις όπως η δυνατότητα των τεχνολόγων να γίνονται ελεγκτές δόμησης και η απαγόρευση διαφόρων ειδικοτήτων μηχανικών να αναλάβουν αρχιτεκτονικές μελέτες σε παραδοσιακούς οικισμούς ή στατικές μελέτες, δικαίωμα που είχαν μόνοι οι αρχιτέκτονες και οι στατικοί, αντίστοιχα.
Επίσης, το 2011 το ΤΕΕ, έπειτα από αίτημα του πρώην πρόεδρου της ΓΕΝΟΠ –ΔΕΗ, κ. Νίκου Φωτόπουλου ανέλαβε να προχωρήσει στην πραγματική αποτίμηση της αξίας της ΔΕΗ και μάλιστα ζητούσε «τον απόλυτο κρατικό χαρακτήρα και έλεγχο» της εταιρίας.
Παράλληλα, έχει καταγγείλει δημόσια την λειτουργία καρτέλ στην αγορά των δομικών υλικών, μιλώντας για απίστευτες στρεβλώσεις, καθώς οι τιμές αυξάνονταν την ώρα που η ζήτηση ήταν μηδενική, κι επιβάρυναν το κόστος των έργων.
Μάλιστα, το 2012 ο πρόεδρος του ΤΕΕ είχε τεθεί επικεφαλής του κοινού «αντιμνημονιακού» χαρακτήρα μετώπου, που είχε συγκροτήσει το ΤΕΕ, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών (ΙΣΑ) και η Συντονιστική Επιτροπή των Δικηγορικών Συλλόγων Ελλάδοςμε την ανάληψη κοινής δράσης «απέναντι στην αποδόμηση κάθε έννοιας κοινωνικού κράτους και κράτους δικαίου».

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι συμμετείχε στην επεξεργασία και εφαρμογή σειράς σχεδίων νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος με την εκάστοτε ηγεσία του οποίου διατηρούσε στενές επαφές.

Κατά την διάρκεια συνεδρίου του ΤΕΕ, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών τον Ιούνιο του 2013 ο κ. Σπίρτζης, επιτέθηκε στην μνημονιακή πολιτική, καταγγέλλοντας την «ανεύθυνη αερολογία μεταπρατών και στημένων οικονομίστικων μελετητών», την «αποτυχία της πολιτικής κατεύθυνσης των τριών τελευταίων κυβερνήσεων», την «επιβολή νεοφιλελεύθερων δογματισμών που δεν έχουν εφαρμοστεί πουθενά στον πλανήτη», αλλά και «κατά παραγγελία μελέτες-μαϊμού, για να αιτιολογήσουν πολιτικές απορύθμισης» από «Επιτροπές και Ανεξάρτητες Αρχές, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, για να χτυπήσουν παραγωγικούς τομείς και να κλείσουν τα μάτια στα καρτέλ δομικών υλικών».
«Αυτή η αδιέξοδη πολιτική πρέπει να ανατραπεί. Το μοντέλο της ύφεσης, της απορύθμισης, της κατάρρευσης του κράτους δικαίου, του κοινωνικού κράτους, του Συντάγματος ή θα σταματήσει ή θα οδηγήσει τη χώρα σε ανεξέλεγκτες τραγικές καταστάσεις» έλεγε.
Ο κ. Σπίρτζης έχει καταγγείλει το ΤΑΙΠΕΔ ότι είναι «δημοπρατήριο χωρίς τιμές εκκίνησης, συνεχίζει με αδιαφάνεια, χωρίς να έχει ενημερώσει κανέναν, ποιες οι τιμές αφετηρίας, ποιες οι εκτιμήσεις εσόδων, ποιο το σχέδιο και οι δεσμεύσεις». «Δεν έχει ενημερώσει γιατί όλα αυτά είναι ανύπαρκτα χωρίς να υπηρετείται το δημόσιο συμφέρον. Το υπουργείο Οικονομικών έχει μετεξελιχτεί σε χωροτάκτη, υπουργείο Δημοσίων Έργων, υπουργείο θεσμικής αποσύνθεσης» πρόσθεσε.
Πρόσφατα, το ΤΕΕ πρωτοστάτησε στις αντιδράσεις κατά της παραχώρησης του Ελληνικού από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτες επενδυτές, καθώς σε μελέτη του αποτίμησε το παλιό αεροδρόμιο σε αξία υπερδιπλάσια του τιμήματος που πέτυχε το Ταμείο από τους αναδόχους. Μάλιστα, την μελέτη του ΤΕΕ χρησιμοποίησε και η περιφέρεια Αττικής κατά την προσφυγή της στη Δικαιοσύνη κατά της παραχώρησης του πρώην αερολιμένα.
Σημειωτέον ότι έχει ζητήσει πολλές φορές την εξαίρεση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων από τους περιορισμούς του Μνημονίου και ζητώντας την απελευθέρωση παραγωγικών δυνάμεων «από την υποταγή στους μεταπράτες και στο τραπεζικό σύστημα».