Πολύ επικίνδυνο ατύχημα που θα μπορούσε να κοστίσει τις ζωές όχι μόνο του πιλότου αλλά και ανθρώπων στο έδαφος σημειώθηκε χθες σε μαχητικό αεροσκάφος F-16 Block 52 plus της Πολεμικής Αεροπορίας που επιχειρούσε το πρωϊ εκπαιδευτική πτήση στην Κρήτη.

Το αεροσκάφος είχε μόλις απογειωθεί από την 115 Πτέρυγα Μάχης όταν έγινε έκρηξη και ξέσπασε πυρκαϊά στον κινητήρα του. Μάλιστα, τουλάχιστον τέσσερα κομμάτια φέρονται να ξεκόλλησαν από το πίσω μέρος του κινητήρα.

Το μεγάλο πρόβλημα και ο μεγαλύτερος κίνδυνος ήταν ότι τη στιγμή του ατυχήματος το αεροσκάφος βρισκόταν πάνω από κατοικημένη περιοχή (στο Μαράθι της Κρήτης) και δεν μπορούσε να απορρίψει τις εξωτερικές δεξαμενές καυσίμων ώστε να μπορέσει να πάρει και ύψος και να μπορέσει να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση.
Ο πιλότος (που έχει περίπου 600 ώρες πτήσης σε F-16 και σύνολο 1.300 ώρες πτήσεις σε μαχητικά αεροσκάφη) κατάφερε να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να φθάσει πάνω από τη θάλασσα όπου τελικά απέρριψε τις πολύ βαριές εξωτερικές δεξαμενές. Τελικά, το φλεγόμενο μαχητικό, το οποίο ανήκει στην προτελευταία φουρνιά F-16 της Πολεμικής Αεροπορίας, κατάφερε να κάνει αναγκαστική προσγείωση.
Αμέσως διετάχθη αυτεπάγγελτη έρευνα για να εξακριβωθούν οι λόγοι του ατυχήματος. Ορισμένες πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αστοχία υλικού. Την ίδια στιγμή όμως, δεν μπορεί να αγνοηθεί το γεγονός, που επισημαίνουν άνθρωποι με γνώση της κατάστασης στις Ενοπλες Δυνάμεις, ότι η έλλειψη ανταλλακτικών και το έλλειμμα συντήρησης λόγω αυτής έχει επιβαρύνει τα αεροσκάφη.

Αλλωστε, για αυτό τον λόγο η πολιτική ηγεσία του υπουρτγείου Εθνικής Αμυνας προώθησε σχεδόν αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων της την προμήθεια ανταλλακτικών για τα F-16. Ωστόσο, από την κατάθεση της παραγγελίας απαιτούνται 6-18 μήνες μέχρι την παράδοσή τους.

Δεν είναι πάντως το πρώτο περιστατικό με F-16 τους τελευταίους μήνες. Πριν από περίπου ένα μήνα, στην αεροπορική βάση του Αράξου, ο μπροστινός τροχός ενός διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους τύπου F-16 Block52 είχε αποκολληθεί. Οι πιλότοι είχαν καταφέρει να προσγειώσουν το αεροσκάφος μόνο με τους δύο πίσω τροχούς.