Η δυναμική της ελληνικής αγοράς αποτέλεσε στόχο για την είσοδο διεθνών πολυτελών σημάτων. Χαρακτηριστικό είναι ότι η μπουτίκ Τod΄s στην Αθήνα βρισκόταν για χρόνια στην πρώτη θέση των πωλήσεων της φίρμας στην Ευρώπη. Μερικά από τα πιο αναγνωρισμένα σήματα της μόδας «συνωστίζονταν» στην οδό Βουκουρεστίου. Οι συνθήκες όμως είναι διαφορετικές και διαμορφώνονται από την κρίση και τη μείωση του τουρισμού.

Ολες οι φίρμες πολυτελείας στοχεύουν στα δύο οικοδομικά τετράγωνα της οδού Βουκουρεστίου (μεταξύ Πανεπιστημίου, Ακαδημίας και Σταδίου). Τα μισθώματα ωστόσο θεωρούνται πια «μη επαναλήψιμα», μετά την άνοδό τους τα τελευταία χρόνια, καθώς εκτιμάται ότι ένα κατάστημα εμβαδού 60 τ.μ. επί της Βουκουρεστίου εκμισθώνεται με 250 ευρώ ανά τ.μ. (15.000 ευρώ/μήνα). Από την άλλη πλευρά, οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται είναι λίγες, «μια και είναι λίγα τα διαθέσιμα ακίνητα» εξηγεί ο κ. Ι. Περρωτής, διευθύνων σύμβουλος της εταιρεί ας παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών Αtria- CΒ Richard Εllis, με εξαίρεση τη μίσθωση καταστήματος από την εταιρεία Εlmec η οποία ανέλαβε την αντιπροσωπεία της ιταλικής φίρμας Εrmenegildo Ζegna. Επεισόδια, κρίση, αλλά και δυσφήμηση έχουν οδηγήσει διεθνή σήματα στην αναστολή σχεδίων σε Αθήνα και Ελλάδα. Στο Κολωνάκι το ύψος των μισθωμάτων έχει οδηγήσει ακόμη και σε κλείσιμο καταστημάτων. Ο κ. Περρωτής σημειώνει ότι «όλοι οι έμποροι ζητούν μείωση ενοικίου».

Ηermes
Ο οίκος Ηermes, που κλείνει πέντε επιτυχημένα χρόνια στην ελληνική αγορά, διατηρεί τις επιδόσεις του στα ίδια επίπεδα με πέρυσι. Στελέχη του στην Ελλάδα τονίζουν ότι χαρακτηριστικό των αγορών είναι το ότι είναι «λιγότερο αυθόρμητες, ενώ θα πρέπει να αντιπροσωπεύουν μια αξία αλλά και μια επένδυση».

Louis Vuitton
Προς το παρόν οι πωλήσεις δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα, σημειώνουν πηγές της εταιρείας Louis Vuitton, ωστόσο καταγράφεται η αίσθηση ότι οι αγορές είναι πιο συγκρατημένες. Τη μεγαλύτερη συγκράτηση εμφανίζει το μέσο και ανώτερο κοινό από το οποίο προκύπτει η πλειονότητα των αγορών, ενώ σε ανώτερο και ανώτατο επίπεδο δεν παρουσιάζεται μεταβολή.

Ρrada
«Αρκετά καλές σε σύγκριση με τις κρίσιμες συνθήκες της αγοράς» χαρακτηρίζει τις πωλήσεις της μπουτίκ Ρrada στην Αθήνα εκπρόσωπος της ιταλικής εταιρείας. «Το 2010 δεν έχουμε καταγράψει σημαντικές απώλειες σε πωλήσεις» τονίζει και προσθέτει ότι «υποστηρίζουμε την απόφασή μας για τη λειτουργία του καταστήματος Ρrada στην Αθήνα, δεδομένου ότι όλες οι επενδύσεις μας είναι μακροπρόθεσμες».